עיצוב מטבחים- משימה של אדריכלות מקצועית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/5/2018 14:21 ● ערב ערב 2861
לפעמים נדמה לנו, שמלאכת עיצוב המטבח היא מלאכה פשוטה וטריוויאלית. והרי המטבח הוא אחד החדרים המוכרים והמאוישים ביותר בכל בית ובכל משפחה בישראל. ואולם, בתפיסה זו מושרשת טעות בסיסית. המטבח- כאשר הוא מוגמר ומעוצב באופן סופי- הרי הוא נראה הרמוני ומושלם. ואולם, עד שהמטבח עומד על כנו בבית ועד שהמראה שלו מתבסס באופן הראוי ביותר- עיצוב המטבח הוא משימה קשה ומורכבת שמחייבת לא רק ידע ומקצועיות רבה, אלא יותר מכך- הוא דורש נכונות ללמוד, רצון להבין על דגמים וסגנונות, אפשרויות והרכבים שעשויים בסופו של דבר להתגבש בסוף עבודת העיצוב וההרכבה. וכמובן סבלנות אין קץ- מלאכת בחירת מרכיבי המטבח, ההחלטה על השילוב ביניהם ובמיוחד ההחלטות הרבות שנקשרות לבחירה של מרכיבים אלו.
עיצוב מטבחים- משימה של אדריכלות מקצועית

אם כן, מלאכת עיצוב המטבח אינה פשוטה ומיועדת רק לאנשי מקצוע בתחום העיצוב בכלל ועיצובי המטבח בפרט. כאשר אנו מנסים לסכם את המשמעות של עיצוב המטבח- חשוב להבין, כי יש בו פרטים, מרכיבים ופינות רבים ומשמעותיים כל כך – שכן כל חלק בעיצוב המטבח מהווה חטיבה מרכזית בשימוש בו: בישול, אפייה, אחסון, אכילה.

איך עובד מעצב המטבחים? כאשר מעצב מטבחים מבצע את תכנון המטבח הראשוני ובעיקר את בחירת החלקים המשמעותיים שירכיבו את תוכנו- הוא חייב לשים לב לכל מירב הפרטים הקטנים – אפילו הקטנים והשוליים שנראים מלכתחילה – שכן כידוע כל פרט ופרט ירכיב בסופו של דבר את התמונה המלאה של המטבח עצמו. רק אדם בעל שאר רוח ויכולת דמיון והשראה יוכל לחזות על פי צורכי לקוחות, מגבלות של מבנה ויכולת כלכלית מסוימת לחזות בדמיונו מטבח כזה או אחר.

השילוב שחייב יהיה להתקיים במטבח יעוצב בסופו של דבר מכל הפרטים המרכיבים אותו בבחינת- השלם הוא יותר גדול מסך כל חלקיו. כלומר- כל הפרטים שמרכיבים את המטבח יהוו בסופו של דבר מרקם שלם ומושלם של מראה אדריכלי מרהיב ופונקציונלי.

רק בעל מקצוע שמבין עניין ויודע שעבודת עיצוב מטבחים היא אמנם עבודה מאתגרת ולא קלה, אבל היא מלאת עניין וסקרנות. רק בעל מקצוע ייחודי ועתיר ניסיון יוכל לדייק ולהכיל את מכשירי החשמל במטבח במקומם המדויק לצד ארונות האחסון. רק הוא ידע לתאם בין חיפויי הקיר לשיש וכל אלו יחד באופן של שילוב שיש בו גם מרווח וגם תיאום, גם מראה מרשים וגם יכולת להעניק פעולות יומיומיות באופן הראוי והיעיל ביותר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש