המגלודון מחפש אתכם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 23/5/2018 20:04 ● מה נשמע 549
וגם זו דרך לייחצ''ן ספר- אם יש לכם בנים או בנות בגילאי 12-15, אולי הם יבחרו להיות מאויירים בספר ההרפתקאות החדש והמקורי על ילדים וכרישים ● מאחורי היוזמה שלמה כהן שכבר כתב את הספר וממתין לארבעת גיבוריו הנבחרים על מנת לאיירם
המגלודון מחפש אתכם

הפרק הראשון בטרילוגיה שנכתב זה מכבר על ידי שלמה כהן, מתרחש על רקע תהליך השמדתם של הכרישים, שהולך וגובר, ברחבי העולם. הכרישים בהנהגתו של כריש מגלודון ענק מגיעים למסקנה שרק תקשורת ישירה עם בני האדם עשויה למנוע את הכחדתם. הם משתמשים ביכולת התקשורת העל-חושית שלהם וטווים קשרים ראשונים עם ילדים בעלי יכולת דומה ודרכם מעבירים את המסר שלהם לבני האדם המבוגרים. בתמורה להפסקת השמדתם יחשפו הכרישים את סודות האוקיינוסים ואת סודות שפתם העל חושית. אולם הם גם מאיימים שבמידה והצעתם לא תתקבל יש באפשרותם להציף את הפסולת הגרעינית שהושלכה למעמקי האוקיינוסים ולזהם את חופי הערים הגדולות בעולם. גם בין הכרישים פורץ מאבק אלים בין "הטובים לרעים" בין כרישי השוניות המאמינים בתקשורת עם בני האדם לבין כרישי המים הפתוחים שאינם מאמינים בכך. רצף העלילה מתרחש במשך 5 ימי כנס מדעי בינלאומי המתקיים בפלורידה ובמסגרתו הם מגיעים לקיי לארגו צוללים לאנייה טבועה ופוגשים את המגלודון. הילדים נתקלים בחומת חוסר אמונה של מדענים בכנס, אבל מושכים את תשומת ליבם של אנשי צבא וסוכנויות ביון וציידי אוצרות שרוצים להשיגם ולנצל את יכולתם.
הספר משופע באיורים רבים, חלקם בסגנון של רומן גראפי, אולם לראשונה, בגישה מקורית וחדשנית, המחבר והמאייר, שלמה כהן, יצייר את הדמויות לא מפרי דמיונו, אלא את דמויותיהם של ילדים אמיתיים שיבחרו לככב בספר.
וכשהמוציא לאור של הספר הוא לא אחר מאשר דוד פילוסוף, איש ים בכל רמ"ח איבריו הזכור בעיר כמי שהיה ממארגני תחרות הצלילה התת ימית, אין פלא שדרך מציאת הילדים הפכה לחגיגה של ממש.


אז מה צריך לעשות כדי להבחר?


אם יש לכם או שאתם מכירים בני 12-15, אתם מתבקשים לשלוח למייל: Yam@diveisrael.co.il 
תמונות או סרטון קצר בהם הילדים מספרים על עצמם בדרך הכי מקורית שיש, מתוך כל ההצעות שיוגשו יבחרו כ-15-20 מועמדים ומתוכם יבחרו ארבעת הילדים שעל פי תווי פניהם יעוצבו ארבעת גיבורי הספר. ארבעת הנבחרים שיצויירו, שני בנים ושתי בנות, יקבלו את מלוא הקרדיט, שמם יופיע בעמוד הפתיחה של הספר והם יזכו במתנה מיוחדת: קורס צלילה כוכב אחד באילת. ארבעת הנערים שיבחרו, יופיעו בספר  כדמויות המצויירות של הגיבורים ויזכו במתנה מיוחדת: קורס צלילה כוכב אחד מתנת מועדוני הצלילה באילת: U-DIVE, דיפ סיאם, מרינה דייורס ומנטה.
אירוע השקת הספר יתקיים ב- 6 לאוגוסט במצפה התת מימי בעיר ובמהלכו יוזמנו הילדים לצלול בבריכת הכרישים הגדולה שבמצפה.


דמויות הילדים בעלילה:


אוליבר: נער גולש גלים אוסטרלי. אמיץ ולוקח סיכונים אבל יחד עם זאת רגיש מאד. על אף חששו מכרישים ועל אף שמצא עצמו בודד על גלשן מול כריש, הוא לא היסס לפעול לפי תחושתו ובניגוד להגיון. דמותו עם הגלשן מופיעה על שער הספר.
רומי: כבת לבעל מועדון צלילה בקיי לארגו היא חיה ונושמת את הים. היא נלהבת ועקשנית באמונתה ונדרשת להוכיח זאת בסיטואציות שדרשו אומץ לב והקרבה עצמית. היא הכוח המניע מאחורי הקבוצה.
אדם: נער שוויצרי שסובל מליקויי שמיעה מילדותו ולכן משתשמש בהתקני שמיעה. הוא אינו מכיר את הים אולם חוכמתו ויכולת ההתקשרות העל חושית שלו מהוות את הבסיס לצורת תקשורת חדשה לא רק עם הכרישים אלא גם בין בני האדם.
אליוט: נערה אנגליה בת לאם חד הורית שכל נושא הים והכרישים זר לה לחלוטין. היא חסרת מעצורים אימפוליסיבית ואומרת את אשר על ליבה מבלי להסס. תכונות אלו פתרו מצבים שהגיעו למבוי סתום ודרשו חשיבה מחוץ לקופסה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש