פינות ישיבה לגינה – הרבה יותר ממקום לשבת בו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/5/2018 15:17 ● ערב ערב 2864
אם היינו רוצים לחלק את הגינות הביתיות לפי קטגוריות של פינות ישיבה, סביר להניח שהיינו מחלקים אותן כך, יש גינות שכוללות פינת ישיבה קלאסית, שלא נגיד שמרנית, אשר כוללת שולחן וכסאות, ריהוט בסיסי שאנחנו מצפים למצוא בכל גינה, ויש גינות שמספקות חווית ישיבה, מספקות לנו אופציות שונות כיצד לשבת או לשכב במקום, על פי מה שנוח ונעים לנו.
פינות ישיבה לגינה – הרבה יותר ממקום לשבת בו

התחום של פינת ישיבה לגינה התפתח עם השנים ויש לכך סיבות שונות. יש שיטענו שזה נובע מצרכים של לקוחות שיש להן גינה פרטית והם חיפשו דרכים ייחודיות כיצד ליהנות מהגינה שלהן וכיצד לארח חברים ובני משפחה בגינה, יש שיטענו שזה נובע מכך שבגני אירועים יש פינות ישיבה ייחודיות שנועדו למשוך את האורחים ועם הזמן החלו לייצר פינות ישיבה גם לגינות פרטיות, וסביר להניח שזה גם עניין של אופנה, תרבות ועוד.

הרעיון של פינות ישיבה לגינה התפתח מאוד ולכן היום אנחנו יכולים למצוא, לצד שולחנות וכסאות, בין אם מדובר בכאלה שעשויים מפלסטיק, זכוכית או עץ, גם פינות ישיבה אחרות לגמרי, כאלה שמזכירות יותר ספות, פינות ישיבה שנקראות בעגה המקצועית "זולה", כאשר שכוללות פופים, כורסאות שלא נופלות באיכותן מכורסאות סלון רגילות ועוד.

מן הסתם, יש הבדלים שונים בין פינות ישיבה לגינה לבין אמצעי ישיבה בסלון של הבית. ההבדלים נובעים מתנאי השטח ואופי השימוש שנהוג לעשות באותן פינות ישיבה. בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לאותם הבדלים, על מנת להסביר כיצד בוחרים פינת ישיבה נכונה לגינה.

 

מה בין פינת ישיבה בגינה לפינות ישיבה בבית

 

כאמור, אנחנו יכולים לראות התפתחות והתרחבות ניכרת בכל מה שקשור לפינות ישיבה לגינה, עד כדי כך, שמדובר בתחום שהוא לא פחות עשיר ומגוון מאמצעי ישיבה שמיועדים לשימוש בפנים הבית.

ובכל זאת, קיימים הבדלים מהותיים בין השניים. ההבדל הראשון נובע מעצם זה שפינת ישיבה לגינה אמורה להתאים לתנאי השטח, כלומר לקרקע עליו מניחים את פינות הישיבה השונות וכן לתנאי מזג האוויר. אנחנו הרי לא נוכל להציב פינת ישיבה מרופדת באמצע הגינה ביום חורף. אנחנו נצטרך לכסות אותה, להזיז אותה למקום מקורה או פשוט להשתמש באמצעים אחרים שימנעו מהגשם להרוס אותה.

הבדל שני נובע מאופי השימוש שעושים באמצעי זה, הרבה פעמים אותן פינות ישיבה מיועדות לישיבה קצרת טווח ולא פחות, לישיבה שמטרתה להירגע, ליהנות מהשלווה. להבדיל בישיבה בבית, שיכולה להיות למשך שעות רבות, ולפעמים אנחנו נשב במקום מסוים מתוך כוונה לעבוד בו. לכן המבנה של פינות ישיבה יהיה שונה, ואופי השימוש יהיה אחר.

הבדל אחרון נובע מהעיצוב, בסופו של דבר, מערכת ישיבה בסלון היא זו שיוצרת את העיצוב בחלל החדר. פינות ישיבה בגינה מושפעות מהעיצוב הסביבתי, ובמובנים מסוימים נטמעים בה ופחות יוצרים אותה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש