איך מוצאים הזדמנויות כדאיות של השקעות נדל"ן בארה"ב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/5/2018 15:48 ● ערב ערב 2864
כמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שכבר השקיע בנדל"ן בארה"ב, זכה לרווחים נאים ורווה נחת רבה. בנוסף ישנה רתיעה מרכישת נכסים להשקעה בארץ, גם עקב התשואות שהופכות נמוכות יותר ויותר (לנוכח המחירים הגבוהים של הדירות והבתים), וגם עקב המדיניות הלא ברורה של ממשלת ישראל והחשש מפני פגיעה במשקיעים. המסקנה המתבקשת: כדאי לחפש הזדמנויות בארצות הברית - ובפרט אם יודעים איך לאתר את אלה הכדאיות ביותר.
איך מוצאים הזדמנויות כדאיות של השקעות נדל''ן בארה''ב?

 

קודם כל שיעורי בית

 

אמנם ישנן הזדמנויות רבות מאוד לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב ולזכות בנכס מניב תשואה גבוהה, אבל חשוב לזכור שבמקביל ישנם במדינה הענקית גם דירות ובתים שיניבו לנו רק עוגמת נפש אם נקנה אותם. בהתאם הצעד הראשון בדרך לאיתור ההזדמנויות הכדאיות באמת בארצות הברית הוא שיעורי בית. שיעורי הבית כוללים לימוד של ההתפתחויות האחרונות ברחבי ארה"ב, שכן במדינה המשתרעת על כ-10 מיליון קמ"ר (פי 50 מישראל) ישנם למעשה אינספור שווקי נדל"ן, שחלקם אטרקטיביים וחלקם פחות - וזיהוי הזדמנויות מבוסס על ניפוי המקומות שלא כדאי להשקיע בהם.

 

איך לזהות שכונה איכותית?

 

ארה"ב מאמינה בחופש מידע וגם מיישמת אמונה זו - ובעידן הדיגיטלי תוכלו ללמוד המון על כל שכונה ושכונה ברחבי ארצות הברית גם בלי לצאת מהבית שלכם. האינדיקציה הראשונה לשכונה איכותית שמתאימה כלוקיישן עבור השקעות נדל"ן בארה"ב היא רמה גבוהה של מערכת החינוך (האמריקאים מייחסים חשיבות רבה לרמת בתי הספר שאליהם הם שולחים את ילדיהם, ובשכונה שיש בה מוסדות חינוך מצוינים קל יותר למצוא שוכרים מצוינים גם כן, וכמובן לזכות בתזרים מזומנים חודשי גבוה)

אינדיקציה חשובה נוספת היא רמת פשע נמוכה - נכס שנמצא בשכונה שמתאפיינת ברמת אלימות גבוהה עלול להיפגע וכתוצאה מכך אתם תחוו נזק כלכלי, מה גם שאיכות השוכרים בשכונות תהיה נמוכה, דבר שהופך את ההשקעה להרבה פחות כדאית. נתונים לגבי רמות הפשע בכל עיר ובכל שכונה בארה"ב ניתן למצוא באינטרנט.

עוד נתון שנמצא למצוא באינטרנט בקלות הוא הרמה הסוציו-אקונומית של התושבים בכל שכונה בארה"ב, ובאופן טבעי כדאי להעדיף את השכונות האיכותיות, גם אם הנכסים בהן מעט יותר יקרים.

 

איך לאתר את האזור המבוקש הבא?

 

כדאי לזכור שבעולם הנדל"ן במקרים רבים ההזדמנויות הכדאיות ביותר הן דווקא כן בשכונות מצוקה, בתנאי שהן או-טו-טו הופכות למשהו אחר לגמרי. דוגמה טובה אחת היא נווה צדק בתל אביב, שבסוף המאה ה-20 הפכה משכונה מוזנחת לאחת היוקרתיות והיקרות ביותר בעיר, ועוד דוגמה מצוינת לכך היא איסט הארלם - שכונת פשע ועוני מהקשות בארה"ב ולמעשה אזור שהפך שם נרדף לאלימות וקושי. בתחילת המאה ה-21 החליט ראש עיריית ניו יורק לשקם את השכונה, וכך היה: השכונה שינתה את פניה, וכיום, בזכות תנופת ההתחדשות והמיקום האטרקטיבי שלה, היא מהווה פנינה נדל"נית של ממש ומושכת אליה משקיעים מכל העולם.

כדי להגיע אל אותן השקעות נדל"ן בארה"ב שמניבות באופן טבעי רווח גבוה במיוחד (בזכות האפשרות לקנות נכס במחיר נמוך יחסית ואז לראות אותו נוסק מעלה), המפתח הוא שיעורי בית - כך למשל התוכניות לפיתוח איסט הארלם היו באוויר עוד לפני שהתממשו, ובאופן כללי פוליטיקאים מוניציפליים נחושים ואמינים שמתחילים לפתח אזור מסוים הם ברכה גם למשקיעים.

נתון נוסף בהקשר זה הוא מדדי תעסוקה - אם ישנה מגמת שיפור במדדי התעסוקה באזור מסוים או שכונה כלשהי, זוהי אינדיקציה מצוינת לכדאיות ההשקעה בהם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש