יהדות - פרשת 'שלח- לך'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 6/6/2018 12:47 ● מה נשמע 551
עזה בוערת. לא מהצד של הערבים חלילה, מהצד שלנו. צה"ל הגדול עם כל עוצמתו, לא יודע כיצד להתמודד עם עפיפונים. המצב ברצועת עזה ילך וידרדר, ילך ויסלים, עד שלבסוף נגיע שוב לעימות הבלתי נמנע עם הרוצחים מעזה. בינתיים, אלפי דונמים של שדות וחורשות עולים באש מדי יום ביומו, וכולם חשים כיצד מתקיימת תוכחת התורה "וזרעתם לריק זרעכם ואכלוהו אויבכם".
יהדות - פרשת 'שלח- לך'

 

יהדות - פרשת 'שלח- לך'

 

עזה בוערת. לא מהצד של הערבים חלילה, מהצד שלנו. צה"ל הגדול עם כל עוצמתו, לא יודע כיצד להתמודד עם עפיפונים. המצב ברצועת עזה ילך וידרדר, ילך ויסלים, עד שלבסוף נגיע שוב לעימות הבלתי נמנע עם הרוצחים מעזה. בינתיים, אלפי דונמים של שדות וחורשות עולים באש מדי יום ביומו, וכולם חשים כיצד מתקיימת תוכחת התורה "וזרעתם לריק זרעכם ואכלוהו אויבכם". היכן הם כל אותם חברי ממשלה שהצביעו בעד "תוכנית ההתנתקות?" המטורפת והזדונית של אריאל שרון? היכן כל אותם חברי הכנסת הזחוחים, מלאי השנאה העצמית לעמם ולאחיהם המתנחלים, שהניפו את ידם בעד הגירוש מגוש קטיף? מדוע אנחנו לא שומעים מילה אחת של חרטה מאותם קציני רמי דרג שחתמו על מכתבי התמיכה בכל העיתונים בעד החרבת גוש קטיף? איה חוכמתכם, ניסיונכם וגבורתכם? כמה שחץ ובוז היו בדברי הבלע שלכם נגד היהודים האמיצים שגרו מול המחבלים בעזה, ואם יורשה לי, אני גם לא יכול לשכוח את צהלתם של הקיבוצניקים מעוטף עזה, שעמדו על הכביש ומחאו כפיים בשעה שהאוטובוסים הובילו את המגורשים מחוץ לרצועה. וכי מה חשבתם שהאש מעזה לא תגיע אליכם?!?                                       

השבת נקרא בתורה את פרשת 'שלח-לך'. בפרשה מסופר על החטא השני בחומרתו שעברו אבותינו במדבר- חטא המרגלים. לעם ישראל יש ספקות לגבי טיבה של ארץ-ישראל, הם אף פעם לא ביקרו שם, ולכן הם רוצים להיות בטוחים שבאמת ארץ-ישראל זה מקום שמתאים להם לגור בו, וכן הם מתנפלים על משה רבנו ודורשים שישלח מרגלים, נציג מכל שבט על-מנת שיתורו את הארץ ויספרו להם מהו בדיוק טיבה של ארץ-ישראל. האם באמת יש בה מים, נחלים, האם באמת אפשר לגדל שם פרות, אפשר למצוא שם נחושת, ברזל, האם נח לחיות בארץ, ואיזה מן עם גר פה, כיצד עלינו להילחם נגדם. לכאורה הסיבות לשליחת המרגלים היו הגיוניות, צריכים לבדוק את השטח לפני שכובשים אותו, אך האמת המרה היא שמאחורי הבקשות לשליחת המרגלים מסתתר חוסר ביטחון ואמונה בקב"ה, חוסר הבנה בסיסי שאם הקב"ה מבטיח לנו את ארץ ישראל, ומודיע לנו שזאת הארץ הכי טובה בעולם, ולכן הוא נתן אותה לאבותינו ולנו, במקום להודות לקב"ה על חסדו הגדול, שנתן לנו, מבלי שמגיע לנו בכלל, ארץ במתנה, ולא סתם ארץ, לא סתם חתיכת אדמה, אלא את הארץ הכי טובה, הכי קדושה, הכי טהורה, כולנו צריכים להיות מכירי טובה ומלאי תודה לה' על הארץ שהנחיל לנו ולאבותינו. אלא שבמקום זאת, במקום לבטוח בה' ולהאמין בדבריו שארץ ישראל היא הארץ המושלמת, אבותינו פקפקו בה' ופקפקו בטיבה של הארץ. העונש על פקפוק זה ועל הוצאת הדיבה הרעה על הארץ, שכביכול זוהי ארץ שאוכלת יושביה, שאין שום אפשרות לגור כאן (ועובדה שאנחנו כאן כבר 3300 שנה), הקב"ה מחליט שאותם אנשים שהוציאו דיבה רעה על הארץ, לא יזכו לגור כאן. ובאמת הקב"ה חורץ את דינו של דור שלם למות במדבר מבלי להגיע אל הארץ המובטחת. מי שמאס בארץ ישראל- הארץ מאסה בו. חובה קדושה מוטלת עלינו, על כולנו, לתקן את חטא המרגלים. הדרך לתקן חטא חמור זה היא אחת בלבד- לאהוב את ארץ ישראל בכל ליבנו ובכל מאודנו, לדבר רק טוב על ארץ ישראל, לשרת בצבא ההגנה לישראל, ובכך להגן על הארץ הקדושה בגופנו במו ידינו. הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהיום (כ"ד סיון) הוא יום פטירתו, היה ידוע באהבתו העצומה לארץ ישראל, עד כדי כך שהוא ביקש בשיעורים שלו, שגם אם חם לך מאוד, כמו שהיה חם השבוע, אל תגיד חם כאן בארץ, כיוון שכביכול אתה מוציא לעז על הארץ שלא טוב כאן. אתה יכול לומר פשוט- "חם לי". עד כדי כך צריכים להיזהר מלהוציא דיבה רעה על הארץ, אנחנו נשמור על הארץ ובעזרת ה' הארץ תשמור עלינו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש