ממציאים איכות סביבה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/6/2018 09:20 ● מה נשמע 552
כמדי שנה סוכמה בתום שנת הלימודים, שנה של חינוך סביבתי בתחרות המצאות ירוקות של ילדי אילת ● כ – 200 תלמידים השתתפו באירוע שהתקיים בשבוע שעבר בבית ספר 'עציון גבר' – בית ספר 'ירוק מתמיד' והציגו 18 המצאות ירוקות סביבתיות הנוגעות בטבע עירוני כבסיס להתמודדות עם זיהום האוויר ● השנה זכתה 'השמשייה הסולרית'- פתרון חכם, אותו המציאו תלמידי כיתה ז' – הלומדים בעתודה המדעית של בית ספר התיכון 'רבין'
ממציאים איכות סביבה
תלמידים ממציאים פתרונות לשמירה על הסביבה

במהלך השנה הקרובה ימשיכו התלמידים הממציאים בתהליך לימודי עד להפקת המוצר הסופי בשנה הבאה. עוד במסגרת אירוע הסיום, הוצגו שני תוצרים שזכו בשנה הקודמת והתגבשו במהלך השנה לכדי מוצר סופי: הברקודג - שלט אינטראקטיבי להיכרות עם עולם הדגים והאלמוגים, שיוצב בחופים הדרומיים כחלק משמירה על הסביבה החופית והים. השני- ערכת לימוד לילדי גני החובה "כרישה בלב ים". 
לאחר מאפרה באווירה שהוצבה לאורך רצועת החוף ו'שמשיית הניילונים' – מתקן לאיסוף שקיות ניילון, הציגו תלמידי 'רבין' את 'השמשייה הסולרית', המשנה זווית על פי השמש ומבוססת על האורגניזם של פרח החמנייה. התלמידים הזוכים גיא, מוניקה, ניקול, ים ועמית, הציגו ברהט את רעיון ההמצאה, הציגו דגם ייחודי שבנו והצליחו לגרום לשופטים לבחור בהמצאה הייחודית שבנו. גם תלמידות בית ספר 'ימין הרצוג' (ממ"ד) הציגו מוצר מרשים העונה לשם 'ברקודג' - שלטים אינטראקטיביים, המלמדים על דגי אילת וכיצד להתנהג בחופים. אלו יוצבו בכל החופים הדרומיים. 
את התלמידות ליוו אגף חופים ואכיפה ורשות הטבע והגנים. את הסרטון צילם וערך בועז סמוראי סטודיו איל תלמידי כיתת חינוך מיוחד ה' 1 בבית ספר 'היובל', המציאו ערכה שנקראת "כרישה בלב ים" המתאימה לחינוך גני החובה. הערכה מאפשרת לילדים לשמוע סיפור, לקחת חלק בהצגתו ולאחר מכן לשחק משחק משימות. התלמידים בהדרכת המורה כתבו את הטקסט, איירו, הקליטו ובנו מודל שנבחר כזוכה. 100 ערכות הופקו על ידי המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי והם יחולקו עם הדרכה של הילדים בגני החובה בעיר.
זו השנה הרביעית בה מתקיים קורס 'ממציא צעיר לעולם ירוק' כחלק מחינוך סביבתי בבתי הספר, אשר תוצריו הופכים למוצרים ברחבי העיר. במסגרת הקורס המתקיים בשיתוף ובהדרכת עמותת 'תעשידע', מקבלים התלמידים נושא, בהמלצת ראש העירייה, ועל פיו הם ממציאים פתרונות ירוקים לנושא הנבחר. רונה שפירא, מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי, המלווה את הפעילות מראשיתו סיפרה, כי בתהליך ההדרכה לומדים התלמידים על המעגל התעשייתי, חוקרים וחושבים יצירתי ומחוץ לקופסא, לומדים לעבוד בצוות, לכתוב ולנסח, לצלם ולדבר מול מצלמה, אך בעיקר להתאמן בלשכנע מדוע ההמצאה שלהם היא הטובה ביותר לעיר אילת ולעולם בכלל. השנה למדו התלמידים תחום החדש שנקרא -  ביומימיקרי בו הטבע משמש כהשראה להמצאות סביבתיות החדשות. 
קורס זה מגיע לסיומו בערב שיא הכולל תחרות בין המוצרים המוצגים בפני ועדת שופטים בכירה של נציגי עסקים ובכירים ברשות המקומית, אשר בוחנים את ההמצאות ובסוף נבחרת ההמצאה שהופכת להיות מוצר אמיתי. השנה במסגרת התחרות הוצגו כאמור שתי ההמצאות שזכו בשנה 2017 אשר עסקו בפיתוח ערכות למידה לדור הצעיר, בנושא השמירה על הסביבה החופית והימית. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש