קחו נשימה ארוכה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 13/6/2018 16:39 ● מה נשמע 552
האובך הכבד לצד סופות החול והאבק מהווים טריגר גבוה ביצירת בעיות נשימה. מדוע זה קורה לנו? איך ניתן להימנע? למה לא כדאי להתאמן בימים אלה ולמי מהאוכלוסיה הכי חשוב להיזהר?
קחו נשימה ארוכה

 

קחו נשימה ארוכה


האובך הכבד לצד סופות החול והאבק מהווים טריגר גבוה ביצירת בעיות נשימה. מדוע זה קורה לנו? איך ניתן להימנע? למה לא כדאי להתאמן בימים אלה ולמי מהאוכלוסיה הכי חשוב להיזהר?  עכשיו זה כבר מוכח! האובך הכבד, סופות החול ומזג אוויר שרבי מסוכנים לבריאות! בזמן מתקפת אוויר טבעית בדמות סופות חול, אבק ואובך, מספר הפונים למוקדי מד"א ואחוז המתאשפזים בבתי חולים בשל בעיות נשימה והחמרה של בעיות לב מתגבר. כאשר בין הנפגעים העיקריים נמצאים חולי אסתמה, חולי לב, תינוקות וקשישים.  אז מה קורה שם בדיוק שמערכות הגוף שלנו מגיבות ברגישות כזו כשמזג האוויר מחליט להשתולל? מזג אוויר זה הוא תוצר של חלקיקי עפר, חול ואבק בצפיפות גבוהה הנישאים ברוח ומביאים עימם מעין סופות אבק וחול העלולות להישאר באוויר זמן רב עד לשטיפתן בגשם חזק או רוחות חדשות. כאשר הריכוזים העצומים של החלקיקים באוויר היוצרים את זיהום האוויר המדובר חודרים למערכת הנשימה שלנו מתחיל הבלגן!
זיהום האוויר פוגע בשתי מערכות עיקריות- מערכת הנשימה ומערכת הלב.  האוויר אשר רווי באותם חלקיקי אבק וחול מגרה את קנה הנשימה והריאות וגורם להפרשת כיח בשל התגובה האלרגית אותה יוצר הגוף עם פלישת החלקיקים הזרים. 
כמו בכל תגובה אלרגית, גם כאן, מתחילים הנוגדנים לעורר את תהליך האלרגיה שבו לא רק הכיח מופרש ממערכת הנשימה, אלא כלי הדם המתרחבים במקומות שונים גורמים לצריבה בעיניים, גירוי של הלוע, שיעול והיצרות של נאדיות האוויר בריאה הגורמים לצפצופים ולהתקף אסתמה. בחלק מהמקרים עלולים החלקיקים שבאוויר גם לעורר זיהומים במערכת הנשימה כאשר נגיפים או חיידקים מתיישבים על הכיח המופרש, ויוצרים תהליך דלקתי נוסף. 
קוצר הנשימה הזה מכביד גם על פעילות הלב. אצל חולי לב, הסובלים מהצירויות בכלי הדם, המחסור בחמצן דורש מהלב להגביר את קצב הפעימות ומצב זה עלול להגביר את הסיכון להתקפי לב ואף לשבץ מוחי. 


איך נמנעים

 

  • עדיף שלא לשהות זמן ארוך מחוץ לבית. 
  •  יש להקפיד על חלונות סגורים בבית, במשרד וברכב, כמובן תחת המזגן. 
  • לספורטאים הנמצאים באותה דרגת סיכון ורגישות מומלץ לדלג על האימון בתנאים קיצוניים כגון אלה ולזכור כי כושרכם לא יפגע מוויתור על אימון אחד או שניים. לחזק את הגוף בתזונה טובה ברמה היומיומית. 

 

תרופות הומאופתיות:


 "הומאופתיה קלאסית" המשמשת כרפואה מונעת ומטפלת בו זמנית. בדרך הריפוי ההומאופתי מקבל החולה רמדי(תרופה הומאופתית) המתאימה רק לו. רמדי זו אשר מחזקת את מערכת החיסון הספציפית שלו מצליחה לעזור לו להתגבר על הגורמים החיצוניים המעוררים את בעיית הנשימה, להוריד את עצמת ההתקפים באם קרו, ובמידת הצורך אף לטפל בזמן ההתקף. 
:Aconiteיעילה ביותר בתחילת המחלה כאשר ההתקף מתפתח בעקבות חשיפה לרוח קרה. 
 Nat-sulph – מתאימה לילדים ולמבוגרים. הרעה ממזג אוויר סוער- רוחות, אובך, חום או קור עם לחות. מחזיק את החזה כשמשתעל. הרעה לפנות בוקר- 4-5 או לפני השינה.
 :Phos   כל התקררות מייצרת שיעול וצפצופים. קוצר נשימה שמאיים להתפתח לדלקת ריאות. הצטרדות מהשיעול. יש צמא למשקאות קרים, חרדה ורצון להיות בחברה. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש