נפצעת בתאונת עבודה? כך חשוב לפעול!

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/6/2018 18:31 ● ערב ערב 2866
תביעות בגין תאונות עבודה נחשבות מורכבות במיוחד, וזאת בשל שאלת האחריות לתאונה ולפיצוי, כמו גם קביעת קשר ישיר בין השניים. ככלל, תאונה שהתקיימה במקום העבודה בפועל ובמהלך שעות העבודה, תוגדר כתאונת עבודה ללא עורערין. אולם לאלה נוספים מקרים נוספים, בניהם תאונה שהתקיימה בדרך לעבודה או ממנה, תאונה שהתקיימה במהלך יום העבודה אך מחוץ לארגון ו/או לפעילות השוטפת ומחלות מקצוע שהן מחלות המוכרות שמחלות שנמצא קשר ישיר בין תחום העיסוק לבינן.
נפצעת בתאונת עבודה? כך חשוב לפעול!

הגדרת תאונת עבודה אל מול המוסד לביטוח הלאומי מתקיימת בשני שלבים עיקריים:

  1. הכרה בתאונה כתאונת עבודה
  2. בחינת המוגבלות וקביעת אחוזי נכות בהתאם.

לאחר קיום שני השלבים הללו ייבחן בסיס השכר של העובד לצורך ביצוע תחשיב הפיצוי/ גמלה עבורו, כאשר תחשיב זה נשען על השכר הממוצע בשלושת חודשי העבודה האחרונים.

 

קביעת אחוזי נכות

 

הביטוח הלאומי קובע את אופן הפיצוי ביחס לאחוזי הנכות שנקבעו כאשר נכות בת 9% או פחות מכך אינה מזכה בפיצוי כלל, נכות שנקבעה בין 10-19% מזכה במענק חד פעמי בסך 43 קצבאות ואילו כל נכות שהיא מעבר לכך מזכה בגמלה קבועה כאשר הגמלה המקסימאלית עומדת על 75% מן השכר הממוצע. אפשרות נוספת שקיימת היא קביעת נכות זמנית לזמן קצוב, אשר בסיומו יעמוד המבוטח בשנית בפני מוסדות הביטוח הלאומי, לרבות וועדה רפואית במקרה הצורך, ומצבו הרפואי ייבחן בשנית.

עובדים הנפגעים במקום העבודה חוששים לעתים מתביעה, בשל החשש מן המעסיק והאיום על מקום העבודה ו/או תנאי הפיצויים, אולם חשוב לדעת כי במקרה של תאונת עבודה הגוף האמון על פיצוי העובד ודאגה לו הוא המוסד לביטוח לאומי, ותביעה זו אינה מאיימת על המעסיק.

 

אז מה צריך לעשות בדיוק?

 

עם קרות מקרה של תאונת עבודה על העובד לפנות אל המעסיק ולהחתים אותו על טופס 250 הוא טופס קבלת טיפול רפואי לנפגע עבודה. במידה ובשל תנאי השטח והצורך המידי פנה העובד לקבלת הטיפול בטרם החתמת הטופס, ינפיק לו המעביד טופס זה בהקדם והעובד יציג אותו בפני המוסדות הרפואיים בהם טופל לצורך כיסוי ההוצאות הרפואיות על ידי הביטוח הלאומי.

במקרה של תאונת עבודה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה ותיק ומנוסה על מנת שיסייע בהכוונה ובליווי בהתנהלות מול המוסדות השונים, מיצוי הזכויות במלואם ובמקרה הצורך מיצוי כפל זכויות במידה וקיימות פוליסות ביטוח פרטיות. ההתנהלות בין הממשקים השונים במקרה של תאונת עבודה עשויה להיות מסועפת, כאשר בחירה שגויה בגוף המטפל ובהצהרה הראשונית עשויות להיות מהותיות ברמת הפיצוי שייקבע.

עורך דין מקצועי ותיק ומנוסה אשר מכיר היטב את מערך התביעות כנגד הביטוח הלאומי, תוך דגש על תחום תאונות עבודה שהוא מורכב בפני עצמו, יסייע בהגעה לתוצאה מיטיבה ומיצוי זכויות מלא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש