מוקירים תודה על הנתינה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/7/2018 12:04 ● מה נשמע 558
בטקס צנוע העניק השבוע ד"ר דרורי גניאל , המשנה למנכ"ל העירייה וראש מינהל שח"ק תעודת הוקרה לדוד נתן, ניצול שואה ותושב אילת וותיק, המשמש בהתנדבות כאיש עדות בפעילות של "יד במדבר" - המרכז להוראת השואה, אותו מנהל בשנתיים האחרונות ד"ר משה אוריאל, מורה בבי"ס 'רבין', שתחום התמחותו היא תקופת השואה ● דוד נתן מגיע כמעט בכל שבוע, במהלך כל השנה, ומספר את סיפורו האישי לתלמידי התיכונים וקבוצות חיילים
 מוקירים תודה על הנתינה
דוד נתן עם ד"ר גניאל וד"ר אוריאל

מזה כשנה חזר המרכז ללימוד ולהנצחת השואה "יד במדבר", אותו ניהל במשך שנים ארוכות ג'קי פריגל ז"ל, לפעול בהובלת ד"ר משה אוריאל, מורה להיסטוריה מתיכון 'רבין'. במסגרת פעילות זו מגיעים כל תלמידי כיתות י' בעיר  ליום לימודים מרוכז בנושא הנחלת זיכרון השואה. "יום הלימוד נפתח בהעמקה ברעיונות אשר הובילו את הנאצים להשמדת מזה כשנה חזר המרכז ללימוד ולהנצחת השואה "יד במדבר", אותו ניהל במשך שנים ארוכות ג'קי פריגל ז"ל, לפעול בהובלת ד"ר משה אוריאל, מורה להיסטוריה מתיכון 'רבין'. במסגרת פעילות זו מגיעים כל תלמידי כיתות י' בעיר  ליום לימודים מרוכז בנושא הנחלת זיכרון השואה. "יום הלימוד נפתח בהעמקה ברעיונות אשר הובילו את הנאצים להשמדת העם היהודי. לאחר הפסקה קלה אנו עוברים על ציר הזמן של אירועי השואה", מספר ד"ר אוריאל ומציין, כי הלימוד נעשה בעזרת תערוכת תמונות וחפצים היסטוריים הנמצאים במרכז, ומלווה בסרטונים ובאמצעי המחשה דיגיטליים. 
בשיאו של הלימוד פוגשים התלמידים  אנשי עדות המגיעים לשתף אותם בזיכרונותיהם. הבולט מבין אנשי העדות הוא דוד נתן, המתנדב להגיע ולשתף בסיפוריו המרתקים מדי שבוע. "מטרתנו היא לחבר את התלמידים לנושא, ולכן הם מדליקים שישה נרות נשמה לזכר הנספים אותם הם נוצרים בליבם", מסכם ד"ר אוריאל.  במהלך הלימוד ישנו שילוב בין הידע התאורטי האקדמי לבין סיפורו האישי של סבו של ד"ר אוריאל - ד"ר יהודה אורנשטיין ז"ל, מנהיגה של  "אגודת הנוער העברי – עקיבא" ששרד את השואה ואשר חניכיו הובילו את מרד גטו קרקוב. הלימוד מסתיים בשירו של עמיר בניון "האחרון  שנשאר", המעביר את המסר של הנחלת השואה. "ובמרוץ השליחים, נותרתי לבד. הלפיד עובר עכשיו מיד ליד. קחו ממני את הכל, אני הסנה הבוער ואתם תישארו כאן כדי לספר". 
לצד הסדנאות לתלמידי התיכונים במהלך כל השנה מארח מרכז "יד במדבר" לקראת יום הזיכרון לשואה, גופים נוספים כמו מועדון רוטרי, חיילי צה"ל,  בנות השירות של אילת, מורים ואנשי חינוך.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש