קדימה מסבלטים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 25/7/2018 12:05 ● מה נשמע 558
זה הפך כבר לטרנד של התקופה האחרונה- סיבלוט דירות ● סדרה אינטרנטית חדשה שצילומיה אוטוטו יוצאים לדרך, מחפשת אנשים עם סיפורים מעניינים מאחורי סיבלוט הדירה
קדימה מסבלטים
מחפשת את הסיפורים שלכם. עידית רש

בעניינים. בדור הנוכחי כל מי שנוסע לתקופה מסויימת ובזמן הזה מחפש להשכיר את הדירה שהוא עצמו משכיר לגורם אחר, בעצם מסבלט אותה. בעיקר כדי שיהיה לו לאן לחזור לאחר פרק זמן של הפוגה. מה שקיים בערים הגדולות ובכלל בארץ ובעולם, קיים גם באילת ומסתבר שלא פעם, מאחורי סיפור כזה של סיבלוט דירה יש הרבה מעבר לעוד סתם העברת זכויות על נכס. את הסיפורים המיוחדים האלו בדיוק מחפשים המפיקה עידית רש, הצלם גל דרן והאדריכלית תומר דרן שיתחילו כבר בקרוב בצילומי סדרה אינטרנטית שתעסוק בהצצות לסיפורי סיבלוט דירות. רווקה מניו יורק מסבלטת דירה בתל אביב ומתאהבת בבעל הדירה מבלי שפגשה אותו אפילו. כך מתחיל הפרק הראשון בפרויקט האינטרנטי. 
“להיכנס לדירה של אדם זר ולהכיר את עולמו ואישיותו דרך בחירת העיצוב שלו וחפציו האישיים היא חוויה אינטימית ייחודית לתקופתנו", מסבירה המפיקה עידית רש את התופעה אותה חוותה על בשרה בעת שסיבלטה דירה בברלין. השלושה שחברו זה לזה הבינו כי מדובר בתופעה מסקרנת וביותר מסיפור נקודתי כי אם בחוויה רחבה שמתארת סיפור של דור. התוצאה היא הפקת מיזם אינטרנטי בינלאומי, המארח יוצרים מכל העולם ומזמין אותם לכתוב תסריט בנושא סבלט המבוסס על סיפור אמיתי ולהפיק פרק בן 5 דקות .
עידית רש שמכירה את אילת מקרוב לאחר שהפיקה במשך שמונה שנים את פסטיבלי הג'אז בעיר ואת הפסטיבל הקלאסי, מכירה בקיומה של תופעת הסבלט גם באילת. במסגרת חיפושיה אחר סיפורים מעניינים, היא מבקשת להגיע גם לתושבי אילת שיש להם במה לחלוק ומזמינה אותם ליצור איתה קשר ולהפוך לחלק מהפרויקט המיוחד. הפרק הראשון בסדרה עתיד להצטלם הקיץ ולעלות לאוויר בסתיו. "אנחנו מקבלים המון תגובות נלהבות לרעיון", אומרת רש, "ומקווים שהפרויקט יגיע אל מעבר למחוזות ארצנו ויוצרים מכל העולם יקחו בו חלק".

אני תוהה כיצד הסתיים הסבלט בין הרווקה הניו יורקית לבין בעל הדירה בתל אביב ועידית צוחקת ומבהירה לי שלא תוכל לגלות את הפואנטה. "חכי בסבלנות לסדרה", היא מבהירה ומבקשת מאילתים עם סיפורי סבלט ליצור איתה קשר.
בפרויקט זה שלה חוזרת הצלמת והמפיקה עידית רש לעבוד על מיזם אינטרנטי בינלאומי לאחר הפרויקט האחרון שלה ב photography colony
בו התבקשו צלמים מכל העולם לצלם באותו זמן.

"נשמח לקבל סיפורים ו/או תסריטים קצרים מתושבי העיר הדרומית אילת ואולי הפרק שלהם יופיע בסדרה", אומרת עידית. מעוניינים?
 כתבו למייל:  sublet.series.pro@gmail.com


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש