ייעוץ משכנתאות – האם כדאי? ואיך בוחרים יועץ?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/7/2018 14:45 ● ערב ערב 2873
מתכננים לקחת משכנתא ושוקלים האם לפנות לחברה מקצועית לייעוץ משכנתאות? האם ידעתם כי יועץ משכנתאות מנוסה ויעיל יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולמעלה מכך? ובכן, לקיחת משכנתא אינה דבר של מה בכך, עליכם להתחייב לתשלומי החזר חודשיים למשך שנים ארוכות, לרוב לתקופה של 20 שנה או יותר.
ייעוץ משכנתאות – האם כדאי? ואיך בוחרים יועץ?

משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח, במהלך תקופת ההלוואה דברים רבים עשויים להשתנות בחיים שלכם, ותשלומי ההחזר מושפעים משינויי ריבית, מדד ופרמטרים אחרים. לכן, חשוב לתכנן היטב את תמהיל המשכנתא, ואין להסתמך רק על הייעוץ החינמי שניתן בבנקים. עליכם לזכור כי יועץ משכנתאות בבנק משרת את האינטרסים של המעסיק שלו, לכן חשוב לקבל ייעוץ מגורם פרטי שתפקידו לסייע לכם לקבל את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחייכם.

 

חיסכון משמעותי בעלויות המשכנתא

 

מחירי הנדל"ן עלו באופן משמעותי בעשורים האחרונים, כיום כדי לקנות דירה חדשה או יד 2 יש לקחת הלוואה גדולה ולגייס את ההון האישי הנדרש על פי המגבלות שקבע בנק ישראל. רוכשי דירה ראשונה, ביניהם זוגות צעירים רבים, יכולים לקבל משכנתא כל עוד ברשותם לפחות 25% הון אישי, משפרי דיור יכולים לקבל משכנתא עד 70% משווי הנכס ומשקיעים מקבלים עד 50% הלוואה כדי לרכוש דירה להשקעה.

באמצעות ייעוץ משכנתאות ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בסכום ההחזר הסופי של ההלוואה. חשוב לזכור כי משכנתא לוקחים לתקופה ממושכת, עד 30 שנה, ישנם סיכונים רבים שחשוב לשים לב אליהם, ובנוסף יש לתכנן את תמהיל ההלוואה בהתאם ליכולת ההחזר שלכם. יועץ משכנתאות מקצועי ואמין יסייע לכם לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית, התמהיל כולל מספר מסלולים כדי לפזר סיכונים ולאפשר לכם בהמשך הדרך לפרוע את ההלוואה ללא קנסות כבדים.

רוב הלווים פורעים את המשכנתא לפני הזמן או מבצעים מחזור של ההלוואה בגלל שינויים בריבית ובמדד, שינויים בחיים האישיים לרבות קבלת ירושה, שכר גבוה יותר, הרחבת המשפחה ועוד. יועץ משכנתא מתכנן את תמהיל ההלוואה בהתאמה מושלמת ליכולת ההחזר הנוכחית שלכם, תוך תכנון פיננסי עתידי כדי שגם בעתיד תוכלו לעמוד בנטל ההחזר החודשי.

 

מהם היתרונות של ייעוץ משכנתאות?

 

במציאות של היום אין לוותר על ייעוץ משכנתאות. לקיחת הלוואה לצורך רכישת דירה או בניית בית מחייבת אתכם לנקוט בזהירות ולקבל החלטה פיננסית חשובה העומדת להשפיע על חייכם למשך שנים ארוכות. לרובנו אין את הידע הנדרש כדי לקבל החלטה פיננסית חשובה, ואנו עשויים לקבל החלטות מהירות ופזיזות שעשויות להשפיע על איכות חיינו ומצבנו הפיננסי. כדאי לדעת כי כל שינוי מזערי בשיעור הריבית במשק משפיע על תשלומי ההחזר ויתרת הסכום שעלינו להחזיר לבנק, לכן מומלץ לכל הלווים לפנות ליועץ משכנתאות מנוסה ולקבל תמורה מלאה בעד עלות השירות. היתרונות העיקריים של ייעוץ משכנתאות הם:

  • ייעוץ אובייקטיבי
  • חיסכון ניכר בסכום ההחזר
  • תכנון פיננסי מותאם אישית
  • ליווי צמוד וייצוג מול הבנקים
  • חיסכון בזמן
  • תמהיל משכנתא מותאם ליכולת ההחזר

 

איך לבחור יועץ משכנתא?

 

כדי לבחור יועץ משכנתא חשוב לערוך סקר שוק וכדאי לקבל המלצות או לקרוא חוות דעת על חברה מובילה בתחום הייעוץ למשכנתאות. כדאי לבחור חברה מקצועית ואמינה בה עובדים יועצים מנוסים, חלקם בכירים לשעבר בבנקים, שמכירים היטב את מסלולי המשכנתא ויודעים כיצד לפעול מול הבנקים באופן נכון וחכם.

עליכם לבדוק כי יועץ המשכנתא בעל רשיון למתן ייעוץ בתחום, וחשוב לבדוק מהו הוותק והניסיון שלו בתחום. כמו כן, כדאי לתאם מפגש הכרות על מנת להתרשם מהמקצועית ומרמת השירות שלו, לאחר המפגש תוכלו לקבל החלטה שקולה ועניינית, וליהנות מכל היתרונות שמציע לכם יועץ משכנתא מנוסה ויעיל.    


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש