צחצוח שיניים - איך לצחצח שיניים בצורה יעילה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/8/2018 19:18 ● ערב ערב 2873
רובנו מקפידים על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובלילה, אך השאלה היא האם אנחנו מצחצחים נכון את השיניים. על פי רופאי השיניים רוב האנשים אינם מצחצחים את השיניים הנכון, אמנם זו פעולה שגרתית ואוטומטית שאנו מורגלים בה מהילדות המוקדמת, אך כתוצאה מצחצוח לא נכון אנו חשופים לבעיות ולמחלות שיניים, פה ולסת.
צחצוח שיניים - איך לצחצח שיניים בצורה יעילה?

על קצה המזלג, צחצוח שיניים נכון מתחיל בבחירה יעילה של מברשת השיניים, החלפת מברשת השיניים כל 3-4 חודשים, שימוש במשחת שיניים איכותית, צחצוח מקדים ללא משחה לניקוי יסודי של חלל הפה והשיניים, וכמובן שינוי בהרגלי התזונה והסרת מוצרי מזון ושתייה מומתקת מהתפריט.

 

בחירה נכונה של מברשת שיניים

 

יש מגוון עצום של מברשות שיניים, רובנו נוהגים לרכוש מברשות איכותיות של מותג מוכר, אך לא תמיד אנו בוחרים את המברשת המתאימה ביותר עבורנו. כדאי לדעת כי רופא שיניים מומחה ממליץ על בחירת מברשת בעל סיבים יחסית רכים כדי למנוע נזקים לשיניים ולחניכיים. חשוב לרכוש מברשת שיניים איכותית עם ידית נוחה לאחיזה, גודל המברשת צריך להתאים לפה, הכלל המנחה הוא לבחור מברשת שיניים שהראש שלה באורך של שלוש שיניים.    

אחת ל-3 עד 4 חודשים חשוב להחליף את מברשת השיניים הישנה בחדשה, לכל מברשת יש אורך חיים יחסית קצר לכן חשוב להקפיד על החלפת המברשת כדי לשמור על שיניים נקיות ובריאות. כמו כן, כדאי להתחיל להשתמש במברשת שיניים חשמלית של מותג מוכר, אמין ומומלץ. בביקור הבא שלכם אצל רופא השיניים או השיננית כדאי לשאול את אנשי המקצוע על איזה מברשת שיניים חשמלית הם ממליצים, בהתאמה אישית לפה ולשיניים שלכם.

 

הרגלי צחצוח שיניים

 

מומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, פעם אחת בבוקר אחרי הארוחה ופעם נוספת לפני השינה. צחצוח נכון ובצורה יעילה מחייב אתכם לעבור עם מברשת השיניים בזווית של 45 מעלות ביחס לחניכיים, ויש לצחצח את השטח החיצוני והאחורי של השן, כאשר חשוב להקפיד גם על צחצוח השיניים האחוריות. יש להניע את המברשת בתנועות ישרות קדימה ואחורה ולהגיע לכל האזורים. בנוסף, כדאי לצחצח את החניכיים ואת הלשון, עליכם לדעת כי שאריות מזון רבות נמצאות על הלשון ורק באמצעות צחצוח שלה ניתן להסיר את החיידקים, וגם נמנעים מריח רע מהפה.

בנוסף, חשוב להקפיד על צחצוח שיניים למשך שתי דקות לפחות, צחצוח קצר אינו יעיל ועלול לגרום להתפתחות עששת ומחלות נוספות. רופאי השיניים ממליצים לצחצח פעם ראשונה ללא משחה, כדי להסיר שאריות מזון ולבצע ניקיון יסודי של חלל הפה והשיניים, ורק לאחר מכן לעבור לצחצוח השיניים עם משחה איכותית.

כדי להשלים את צחצוח השיניים כדאי להיעזר גם בנוזל לשטיפת הפה ובחוט דנטלי. באמצעות צחצוח בלבד קשה להסיר שאריות מזון הנמצאות במרווח הצר בין השיניים שלכם. כמו כן, חשוב לבקר אצל שיננית אחת לתקופה ולעבור ניקוי יסודי וטיפול בפלואור לחיזוק השן.

אגב, יש להקפיד על צחצוח שיניים כבר משלב בקיעתן, מאחר ותינוקות אינם מסוגלים לצחצח את השיניים לבד על ההורים לבצע זאת באמצעות מברשת ייעודית, וחשוב להקנות את הרגלי הצחצוח לילדים.

 

תזונה בריאה ומאוזנת

 

תזונה נכונה ובריאה חשובה גם לשמירה על בריאות הפה, השיניים והחניכיים. כדי למזער נזקים לשן מומלץ להסיר מהתפריט מוצרי מזון עשירים בסוכר, שתייה מתוקה כמו מיצים, קולה ומשקאות מוגזים ומתוקים אחרים, ויש להרבות בשתיית מם ובאכילת ירקות ופירות.

ממתקים וחטיפים גורמים לנזק רב לשיניים, הם מכילים סוכרים ופחמימות שנדבקים לשיניים ולחניכיים וקשה להסירם. לכן, כדאי להימנע מאכילת ממתקים וחטיפים או למזער את צריכתם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש