שמירת חשבונית - מדוע חשוב לשמור ומה המשמעות הפלילית?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/8/2018 01:00 ● ערב ערב 2874
שמירת חשבונית חשובה מכל היבט: היא מהווה הוכחה כי קיימתם פעילות חוקית, כי שילמתם עבור שירות, כי שולם לכם עבור מוצר או שירות כדין. חשבונית מהווה ראיה לביצוע עסקה למועדה. היא יכולה להוות עדות לתוקף של אחריות או לפקיעתה. היא מהווה ראויה לאחריותו של ספק מוצר או שירות לטיבו ולאיכותו.
שמירת חשבונית - מדוע חשוב לשמור ומה המשמעות הפלילית?

במקרה של חשד פלילי להעדר חוקיות של עסקה עשוי אדם להיזקק לשירותיו של עורך דין פלילי מומחה.

העדר חשבונית התומכת בחוקיות עסקה ובעצם קיומה עלול לעורר חשד לאי חוקיותה. שמירת חשבונית מאפשרת לשלוף במקרה הצורך חשבוניות שונות מתאריכים שונים שמעידים על ביצוע עסקאות שונות.

 

שמירת חשבוניות דיגיטאליות
 

על מנת לקיים רישום מסודר ומעקב קפדני אחרי חשבוניות מוצעת כיום לאנשים המנפיקים חשבוניות אפשרות להכנת חשבוניות דיגיטאליות. מתכונת זו מייתרת את הצורך בנייר. התכנה מאפשרת לשלוף כנדרש חשבונית מכל תאריך. היא מאפשרת הגשה מסודרת של דוח פעילות להנהלת חשבונות ולכל מוסד שנזקק לעדות ולהוכחה כי אתם מוציאים חשבוניות כנדרש.

כאשר מנפיקים חשבוניות על נייר, תמיד קיים חשש כי יהיה קשה לאתר חשבונית מסוימת בין היתר בגלל היטשטשות הכתב ודהייתו. במקרה של אי מציאת חשבונית מסוימת עלול להיווצר קושי לאתר אותה. חשבוניות דיגטליות אינן הולכות לאיבוד, אינן מיטשטשות ואינן דוהות. התכנה מסדרת אותן כסדרן. ניתן לשלוח אותן במייל אחד לרשויות השונות, לרואה החשבון או ליועץ המס.

רישום מסודר וקפדני של חשבוניות מקל עליכם להנפיקן לכל דורש ולהציגן בפני הרשויות המוסמכות.

המשמעות הפלילית של אי הנפקת חשבוניות עלולה להיות חמורה. אי הנפקה אינה דומה לאי מציאת חשבונית מסוימת. אם תיערך לכם ביקורת ויתברר כי אתם מקפידים על הנפקת חשבוניות באופן שוטף וסדיר אבל חשבונית מסוימת אינה נמצאת- העדרה לא יעורר בהכרח ובאופן מידי חשד לניסיון להערים על שילטונות המס ולרמותם, אבל אם יתברר כי אתם נמנעים באופן רציף ועקבי להנפיק חשבונית- המשמעות היא עבירה פלילית חמורה שאתם עלולים להיענש עליה בחומרה.

 

שמירת חשבונית –עדות להיותכם שומרי חוק
 

כמי ששומרים חוק יש לכם ודאי אינטרס לשמור על חשבוניות. שמירת חשבוניות עשויה לשרת אתכם במקרה, אפשרי, שבו אתם נחשבים כמי שההכנסות שלהם גבוהות מהסכום המדווח. אם אין לכם מה להסתיר ויש לכם רישום מסודר של כל החשבוניות- ייתכן כי תיקבע לכם על בסיסן שומת מס מופחתת.

כאשר אתם שומרים חשבוניות, אתם מבצעים פעולה שבבסיסה חשיבה נורמטיבית. כאשר אתם מעלימים הכנסות לא מדווחים עליהן, או מדווחים דיווח חלקי וחסר, וכאשר אין ברשותכם חשבוניות העשויות לתמוך בגרסתכם כי הסכומים שאתם מרווחים הם צנועים, ודאי לא כאלה המיוחסים לכם, אתם עלולים להיקלע לצרות צרורות. במצב-ביש כזה ייתכן כי אפילו עורך דין המתמחה בדין פלילי יתקשה להגן עליכם. שלא תדעו מצרות ובעיקר—שלא תזמינו אותן אליכם ועליכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש