מארק בוגנים - צייר אוהב צבעים

מאת: אביבה דקל ● 29/8/2018 10:26 ● מה נשמע 563
מארק בוגנים הוא אחד הציירים הצבעוניים והמרגשים שפגשתי ● הציורים שלו יפהפיים וכל אחד היה רוצה ציור כזה אצלו בבית ● מארק הוא אמן וותיק שברזומה שלו תערוכות רבות בארץ ובעולם ● לפני כשמונה שנים החליט מארק שהגיע הזמן להעביר את הידע הרב שלו באמנות לכל מי שרוצה ללמוד ציור ורישום ופתח את הסטודיו שלו באילת ● חוויה של ידע והנאה בקבוצת קטנות ואווירה אימנטימית
מארק בוגנים - צייר אוהב צבעים

צילום: מארק בוגנים

אחרי שיצר אין סוף יצירות והציג בתערוכות בארץ ובחו"ל, החליט מארק בוגנים לחלוק את הידע שלו עם הכלל ופתח את הסטודיו שלו באילת, כאן הוא מלמד ציור ורישום בקבוצות קטנות ובהנאה צרופה.  
את רזי האמנות הוא למד בפריז, בבית הספר ART DECO, בית הספר לאמנות הידוע ביותר באירופה, שם ספג כל מה שניתן ללמוד על אמנות מהמורים הטובים ביותר והוא נושא בגאוה תעודת מאסטר של בית ספר זה.

"אני מלמד את התלמידים שלי להרגיש דברים. לראות דברים בצורה אחרת, בעיניים חדשות. לראות את האור ואת הצבע. כל תלמיד מקבל נושא אחר לציור מתוך צילומים שאני מציג בפניהם. תוך כדי עבודה על הציור אני מלמד אותם את החוקים הבסיסיים שעליהם אמנות הציור מבוססת, כמו למשל פרספקטיבה, אור וצל, עומק, חלוקה נכונה של השטח, הכנה נכונה של הצבעים ועוד, ונותן להם את כל הכלים, על מנת שיוכלו להביא את הציור בצורה מושלמת אל הבד, או במקרה של רישום אל הנייר".

 

 

להעשיר את הידע מחוץ לגבולות אילת


מדי שנה מארק מארגן טיול אמנותי לכל מי שמעוניין מבין תלמידיו. השנה הוא אירגן טיול של שלושה ימים ולילות בירושלים. "במשך הטיול ביקרנו בתערוכות בגלריות ובמוזיאונים וספגנו אמנות. בשנה הבאה אני מארגן טיול אמנות לפריז. יש באילת אנשים הצמאים לראות ולשמוע על אמנות, וההיצע באילת לא גדול. הטיולים האלה באים להשלים את החסר, ואני מקווה שישיגו את מטרתם".

למה אתה לא מארגן תערוכה משלך באילת?
"בשנה הקרובה אני מתכנן תערוכה גדולה. יש לי כבר כחמישים ציורים מוכנים שאציג בתערוכה. עדין לא בחרתי מקום.  יש הצעות שונות, ואני עדיין מתלבט. בינתיים אני משקיע הרבה בתלמידים שלי ובזמני הפנוי אני מצייר".
אחרי החגים, בתחילת אוקטובר, מתחילה הרשמה לסטודיו של מארק לתלמידים הוותיקים וגם לתלמידים חדשים. הלימודים בסטודיו מתקיימים חמישה ימים בשבוע, וכל תלמיד בוחר לעצמו את היום הנוח לו. במידה והוא לא יכול להגיע לשיעור ביום שקבע לעצמו, הוא יכול להחליף  ליום אחר. אם מישהו מבקש ללמוד יותר מפעם אחת בשבוע, גם זה ניתן לביצוע.

הסטודיו של מארק בוגנים
טלפון ליצירת קשר עם מארק: 050-8448960


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש