בואו לרחף עם - מצנחי ים אילת

מאת: אביבה דקל ● 29/8/2018 17:10 ● ערב ערב 2878
פוחדים לעלות על מצנח? אל תפחדו ואל תחששו ● ''למעט המילה מצנח שמעלה קונוטציה של פחד, הספורט הזה הוא רגוע ושליו - בדיוק ההפך מכל חוויה מפחידה. חווית הריחוף היא סוג של מדיטציה באוויר או התבודדות עם בורא עולם, וכל אחד לוקח את החוויה לאן שהוא רוצה, אבל לדבר אחד כל מי שעבר את החוויה מסכים - שחוויה כזו חבל להחמיץ'', אומר בעל העסק ומנהלו ליאור זינו
בואו לרחף עם - מצנחי ים אילת

צילום: ליאור זינו

האטרקציה של 'מצנחי ים אילת' היא אחת החשובות והמהנות בעיר לדעת רבים, ואפשר לחוות אותה רק באילת או בחו"ל בשל תנאי מזג האוויר. הרוחות הצפוניות הנושבות באילת כמעט כל השנה הן אידאליות לרחף במצנח מעל הים. אפשר לעבוד גם ברוח דרומית, אבל רק בתנאי שהיא לא חזקה.

ספורט מקסים זה אינו מצריך הדרכה מראש ומתאים לכל הגילאים. לבוא לשבת על הרתמה ולהתחיל לחוות את חווית הריחוף. המרחפים עולים לאוויר לבד, אבל התפעול הוא מתוך הסירה. יציאה לריחוף היא מהסירה והצניחה חזרה היא גם כן לסירה. יש אפשרות להירטב ויש אפשרות להישאר יבשים – זה נתון לבחירת המרחפים.

 

 

"כשאמרתי כל הגילאים התכוונתי לכך", אומר ליאור. הלקוח הצעיר ביותר שיצא לריחוף מתוך הסירה שלנו הוא ילד  בן שנתיים שריחף באוויר עם אמו משום שצריך משקל מינימום להנפת המצנח. המרחף הוותיק ביותר אצלנו היה רופא מאוקראינה בן 94, וגם התינוק וגם הקשיש נהנו מכל רגע.

העסק קיים כבר משנת 2000 באילת, והוא עסק משפחתי ותחילתו ביאכטה שרכש מאיר זינו ז"ל כשהגיעה המשפחה לאילת וקרא לה 'זינו סטאר', והיא ממשיכה להשיט חובבי שייט עד עצם היום הזה. לימים התרחב העסק, ושלושת האחים זינו מנהלים כל אחד חלק אחר של העסק. האח הבכור שמוליק זינו מנהל את היכטה 'זינו סטאר', האח השני אילן זינו רכש את ספינת הזכוכית 'גלקסיה' והוא האחראי לענף זה של העסק, ואילו ליאור זינו אחראי על המצנחים, וכך נותן העסק המשפחתי מענה לספורט ימי בתחום השייט ומצנחי הים.

ליאור בעל 'מצנחי ים אילת' הוא בן 44. הגיע לאילת בגיל 14 וזה מקנה לו תואר של אילתי לכל דבר. את שירותו הצבאי עשה בחיל הים, וים זה משהו שהוא אוהב, ומכאן האהבה למצנחי ים. ליאור נשוי להגר זינו ואב לשלושה ילדים - איתי 10, נעמי 6  ונגה בת 3, וכולם מרחפים במצנח מגיל שנתיים – מה שעונה שוב על השאלה לאיזה גיל מתאים הספורט הזה, והתשובה לשאלה זו היא שריחוף במצנח ים מתאים לכל גיל.

מאז חזרה המשפחה בתשובה לפני כ- 13 שנה, ליאורהוא שומר שבת ומכהן כיו"ר ועד בית הכנסת 'חזון עובדיה' ואינו עובד בשבתות ובחגים.
המחירים לא בשמיים: המחיר לזוג שעולה על מצנח יחד הוא 300 ₪ ולבודד - 160 ₪.

לאילתים ניתנת הנחה: לזוג 270 ₪ ולבודד 140 ₪ עם הצגת תעודת תושב.
טלפון להזמנות: 0532393256,  08-6699742,  חובה להזמין ולתאם מראש.
כתובת המשרד: מרינה מסחרית אילת חוף צפוני ליד הגשר.
שעות פעילות א-ה 10:00-17:00, שישי 10:00-16:00. 
שבת סגור. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש