בין הסרטים לבין המציאות – הכל על הלבנת הון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/9/2018 13:11 ● ערב ערב 2878
הלבנות ההון מככבות בסרטי הקולנוע כבר שנים רבות. אבל הן בהחלט קיימות גם בחיים האמתיים! במאמר זה נסביר מה זה אומר וכיצד זה מתבצע במציאות.
בין הסרטים לבין המציאות – הכל על הלבנת הון

 

מהי הלבנת הון?

 

לפני הכל חשוב להבין מהי בכלל הלבנת הון. אם כן, מדובר על אי דיווח לרשויות המס על כספים. הכוונה יכולה להיות לכספים מהכנסות שונות, כולל פרסים מסוגים שונים, או לכספים המוכנסים לארץ על ידי עולים מחו"ל או תושבים חוזרים וכנ"ל גם לגבי כספים, המוצאים מישראל. כמו כן, גם כסף שמקורו בפשיעה כדוגמת סחר בסמים, הימורים בלתי חוקיים, סחיטה וכדומה, נחשב לכסף מולבן.

חשוב להבין, שרשויות המס מבקשות לדעת על כל הכנסה של כל אזרח בישראל וכל אי דיווח או דיווח שקרי על כל הכנסה מכל סוג שהוא מהווים עבירה על החוק. במאמר זה נעסוק בעיקר בכל הנוגע לאי דיווח על הכנסת כספים לארץ מחו"ל.

 

הסכום הוא מה שקובע

 

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי הלבנת הון הוא, שלמעשה, לא על כל אגורה שמצאתם ברחוב עליכם להצהיר, ובעיקר כאשר מדובר על כסף שהובא מחו"ל. כלומר, מי שמכניס לארץ סכום שעולה מעל 100,000 ש"ח, מחויב בדיווח. היוצא מן הכלל במקרה זה הוא, כאשר עולה חדש נכנס בפעם הראשונה לארץ ואז הוא מחויב לדווח רק מסכום שעולה על מיליון ורבע ש"ח.

 

אופס...

 

היות שלא כולם מודעים לחלקים אלו של החוק, אנשים עלולים לעבור עליו מבלי לדעת ובלי להתכוון. כידוע, אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש ולכן זה מצוין שאתם קוראים מאמר זה. הרי בהחלט יכול להתקיים מצב, שבו אתם עולים לארץ או עוזבים אותה עם סכומי כסף גדולים בלי שתעלה בראשכם המחשבה לדווח על כך ואז אתם עלולים למצוא את עצמכם מואשמים באישום של הלבנת הון גם אם מעולם לא תכננתם לבצע דבר עבירה בחייכם.

 

גם בעקיפין

 

פעולה נוספת, שעלולה להיחשד כהלבנת הון היא העברת כספים בין מדינות. כלומר, במידה וקיבלתם סכום כסף גדול מקרוב משפחה בחו"ל, או ביצעתם העברה גדולה לחו"ל, מוטלת עליכם החובה לדווח על כך. הדיווח מתבצע, בדרך כלל, באמצעות הבנק, שישאל אתכם שאלות ולעתים אף יבקש מסמכים להוכחת מקור הכסף או יעדו. לדוגמה, במידה והצהרתם על כך, שמקורו של הכסף הוא בירושה, יבקשו מכם להציג את תעודת הפטירה ואף את צו הירושה הרלוונטי.

 

התמודדות עם אישום

 

במידה והואשמתם בהלבנת הון, חשוב לפנות לעורך דין מומחה לתחום הספציפי של הלבנת הון. חשוב להבין, שלא כל עורך דין עוסק בתחום זה ולכן לא כל עורך דין מכיר טוב מספיק את פסקי הדין והתקדימים שנוצרו בנושא זה. רק עורך דין בנקים יוכל לייצג אתכם באופן מיטבי ולהביא אתכם אל התוצאות המיטביות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש