איך קידום אתרים בגוגל יכול לחולל מהפכה בעסק ולהביא לצמיחה עסקית אדירה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 17/9/2018 18:59 ● ערב ערב 2880
כאשר מדברים על קידום בגוגל, למעשה מתכוונים לתוצאות גבוהות בחיפוש על-פי מילות מפתח שלקוחות פוטנציאליים שלו עשויים לחפש על-מנת לקבל מענה לשאלה כזו או אחרת (זה יכול להיות קשור למוצר כלשהו או שרות, כאשר לא תמיד לקוח מוכן לרכישה בעת החיפוש ולעיתים יהיה זה קשור לסקר שוק שלקוח כעת מבצע לקראת רכישה מתוכננת במועד מאוחר יותר).
איך קידום אתרים בגוגל יכול לחולל מהפכה בעסק ולהביא לצמיחה עסקית אדירה?


מהו בעצם קידום אתרים אורגני בגוגל ולמה הוא כל כך חשוב לצמיחה עסקית?

 

כאשר מדברים על קידום בגוגל, למעשה מתכוונים לתוצאות גבוהות בחיפוש על-פי מילות מפתח שלקוחות פוטנציאליים שלו עשויים לחפש על-מנת לקבל מענה לשאלה כזו או אחרת (זה יכול להיות קשור למוצר כלשהו או שרות, כאשר לא תמיד לקוח מוכן לרכישה בעת החיפוש ולעיתים יהיה זה קשור לסקר שוק שלקוח כעת מבצע לקראת רכישה מתוכננת במועד מאוחר יותר).

 מכאן ניתן להבין עד כמה זה חשוב להיות בזמן הנכון במקום הנכון וכאשר מדובר על חיפושים בגוגל, "המקום הנכון" כוונה היא למיקום גבוה ככל הניתן, כאשר עובדות מן השטח מוכיחות בצורה חד-משמעית – כל אתר שנמצא בדף השני ומטה, סיכוי שלקוח פוטנציאלי יגוע אליו, קלוש וכמעט לא קיים.

וכעת טיפה נרחיב בנושא: כל מישמדבר ומתעניין בתחום קידום אתרים אורגני במנוע חיפוש גוגל למעשה מתכוון לסדר פעולות ידוע מראש, שמבוצעות בתוך האתר המקודם וגם מחוץ לו, תוך שימוש בניסיון שנרכש עם השנים בתחום וכלים מסוגים שונים שקיימים היום בשפע, כאשר חלק מהכלים מבית היוצר של גוגל, כמו לדוגמא גוגל אנליטיקס, SEARCH CONSOLE, PageSpeed Insights וחלקם מבתי תכונה שאין להם קשר לגוגל, לדוגמא כלי סריקה מצוינים כמו SCREAMING FROG, WEBSITE AUDITOR או תוכנת XENU, כלים לתיעוד פעולות של גולשי בתוך האתר שלנו כמו לדוגמא HOTJAR או Clicktale ולכים רבים נוספים שכולם ביחד מרכיבים ארגז כלים של כל מקדם אתרים שיודע לבצע עבודה בתחום וגם להשיג תוצאות מרשימות עבור לקוחותיו.

מכוון שלמנוע חיפוש גוגל קיימים מספר אפיקים, זה המקום לציין את השוני המהותי בין קידום אורגני שגם ידוע כ-SEO לבין קידום ממומן בקישורי ממומנים של גוגל.

השוני המהותי מטבטא בכך, שאת תוצאות פעילות של הפעלת קמפיין ממומן ניתן לרואת תוך זמן די קצר ולמעשה ליהנות מפניות שהוא עשוי להביא לנו, בעוד שכאשר נבצע קידום אורגני, תוצאות ראשונות עשויות להגיע בחלוף של תקופת זמן שקשורה באופן ישיר למספר פרמטרים, כאשר החשוב מביניהם זוהי תחרות של אוצר מילים שנבחר לקידום או יותר נכון תחרות של כל אחד מביטויים בנפרד, כאשר לחלק מהם תחרות עשויה להיות נמוכה יחסית וגם תוצאות יכולות להתקבל מהר יותר, אך לא בצורה מהירה כמו בקידום ממומן בגוגל.
 

איך מבצעים עבודת קידום אתר העסק שלנו בצורה נכונה?

 

עבודת קידום אורגני מתחילה בתיאום ציפיות מול לוח פוטנציאלי, כאשר עליו לבחור אחת מבין מספר חבילות קידום אתרים בגוגל לקידום העסק במנוע חיפוש בצורה נכונה ואיכותית.

מכיוון ששרותי קידום באינטרנט הם לא מוצר מדף, תמיד יהיה צורך בהתאמה אישית לצורכי הלקוח, כאשר הצורך יכול להיות לא רק ציפיותיו להגיע לצמרת תוצאות החיפוש, אלא גם תקציב נתון וידוע מראש, כאשר לא תמיד מאפשר לבצע פעילות רחבת היקף ולכן על מקםד אתרים מקצועי לקבל החלטה לפני תחילת הפעילות בדבר יכולתיו המקצועיים להסתפק בתקציב לא הכי גבוה, אך גישה נכונה תוך סדר פעולות מתוכנן מראש ושימת דגש על נקודות קריטיות, זה מה שיביא את התוצאה הרצויה – מיקום גבוה בחיפוש בגוגל על-פי אוצר מילים שנקבע לקידום בתחילת הדרך.

מכיוון שתחום קידום אורגני וגם ממומן שניהם מבוססים על ביטויי חיפוש (מילות מפתח), זה המקום לציין שבעת ניהול מסעות פרסם בקישורים ממומנים, קל מאוד לבצע שינוי במילות מפתח במסע פרסום שלנו והשינוי ייכנס לתוקפו כמעט מיידית, להבדיל מקידום אורגני, שלא מומלץ לבצע שינוי בביטויים שנקבעו לקידום "באמצע הדרך" וזאת בהנחה כי מרגע שמתחילים עבודת קידום עד לרגע שרואים תוצאות ראשונות, יכולה לחלוף תקופה די ארוכה של מספר חודשים ולכן חשיבות עליונה לבצע מחקר מילות מפתח לפני תחילת תהליך הקידום בצורה מאוד מקיפה וקפדנית, כאשר קביעת אוצר לקידום חייבת להיעשות ביחד עם בעל עסק, שאת אתרו אנו הולכים לקדם.

 

אז איך בסופו של הדבר קידום אורגני בגוגל יכול לחולל בעסק שלי מהפכה של ממש?

 

בהנחה וגוגל מייצרת מציאות שונה לחלוטין מזו שאנו מכירים במציאות, לכל בעל עסק קיימת הזדמנות מצויינת לעקוף בסיבוב מתחריו הכי גדולים ומוכרים לכולם (אם זה באינטרנט, ברדיו, בטלויזיה או בעיתונות הכתובה) וזאת באמצעות השקעת משאבים לטובת השגת דירוג גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש במנוע חיפוש כה פופולארי בישראל כמו גוגל.

לטובת המחשה, ניקח תרחיש של חברה חדשה שעוסקת בארגון אירועים וממוקמת במרכז הארץ.

רוב הסיכויים שהחברה עדיין לא מוכרת בין לקוחות פיטנציאליים שלה בתחומה ולכן מאמצי השיווק יהיו בדרך כל מפה לאוזן תוך ניצול מקסימלי של הסביבה הקרורה ואם אנו מדברים על תקציב פרסום ושיווק נמוך יחסית, ניתן להניח שלחברה זו ייקח קצת זמן בכדי לייצר מומנטום ולהניע מנגנון לסגירת עסקאות בדרך קבע ולכן ככל שתקופה ראשונית זו תהיה קצרה ופרודוקטיבית יותר, כך גדלים הסיכויים של העסק החדש לא רק לשרוד בשוק, אלא גם להצליח.

בדיוק בנקודה זו אפשרות של קידום העסק החדש שבדוגמא שלנו באמצעות גוגל, יכולה לגשר בצורה יוצאת דופן על הפערים שכל עסק חדש חווה בתחילת דרכו.


אז איך עושים זאת בצורה נכונה?

 

פונים ליועץ שיווק וקידום אתרים מקצועי ומשתפים אותו בעובדות, כאשר מקצוען בתחום השיווק והפרסום ברשת אמור לייצר תכנית פעולה לטווח קצר, בינוני וארוך, כאשר תכנית קצרת טווח להביא למצב שבית עסק חדש יתחיל לקבל פניות רלוונטיות מלקוחות פוטנציאליים.

ברגע שזה קרה, יועץ שיווק יכול להתחיל ליישם לתכנית לטווח בינוני וארוך, כאשר נוצר לו שקט תעשייתי מציגדו של הלקוח שלו, אשר עסוק בטיפול בפניות רלוונטיות שנוצרות מיישום תכנית קצרת טווח.

לסיכום – למעשה בדוגמא שלנו, אישית רואה שני תרחישים שכל אחד מהם בהחלט לגיטימי ואפשרי:

התרחיש הראשון – כאשר תוצאות קידום אורגני בגוגל יופעו מאוד גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, ניתן יהיה לסגור קמפיין ממומן שהביא פניות מלקוחות פוטנציאליים ובכך לחסוך תקציב פרסום.

התרחיש השני- במידה ולמרות שהאתר שאנו מקדמים מופיע בגוגל פעמיים (פעם אחת בממומן ופעם נוספת באורגני), עדיין מחזיר את ההשקעה עבור הפרסום בקישורים ממומנים וגם עבור השקעה בפעילות קידום אורגני בגוגל ואף נשאר ברווח, אישית לא רואה כל סיבה לסגור אחד  ממקורות תנועה שבעת ניהול נכון של כל אחד ממקורות אלו, פעילות מניבה כל-כך ותורמת לצמיחה עסקית של עסק חדש יכולה להימשך לנצח.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש