סנובה - מועדון בו כל אחד יכול לשנרקל וגם לצלול

מאת: אביבה דקל ● 3/10/2018 10:55 ● ערב ערב 2883
רבים מהמגיעים לנופש באילת ראו סרטים על הטבע מתחת למים, חולמים להרגיש כמו דגים, מאמינים שצלילה בים סוף תהיה חוויה מיוחדת במינה, אבל חוששים שצלילה היא פעילות קשה ומסוכנת ● חמדה דותן ז"ל ובני אדלמן פתחו בשנת 1990 את המרכז לצלילות היכרות בתוך שמורת האלמוגים וקראו לו 'סנובה' על שם שיטת הצלילה המודרכת לחסרי ניסיון המיוחדת למועדון שלהם כדי לעודד את החולמים על צלילה להתגבר על הפחד ולהגשים את חלומם
סנובה - מועדון בו כל אחד יכול לשנרקל וגם לצלול

SNUBA= SNorkeling + SCuba קל כמו שנירקול אבל בעצם זו צלילת מיכלים.

'סנובה' היא הרפתקה תת ימית מודרכת לחסרי ניסיון המתבצעת במקומות רבים בעולם, באילת אפשר לחוות אותה היום בשונית המערות המרהיבה. בשיטה זו, מיכלי האוויר נשארים על סירה קלה ומתנפחת, ואתם צוללים את צלילת ההיכרות לאורך השונית כאשר כל שני משתתפים מלווים על ידי מדריך. זאת צלילת כיף המתאימה לכל הגילאים החל מגיל שמונה ועד 80.
בשנת 1996, עבר מועדון 'סנובה' למקומו הנוכחי מול 'אתר המערות', שהואהריף הרדוד היפה ביותר בחוף הדרומי ומהווה חלק משמורת הטבע הפתוחה, ממנה יכול כל אחד ליהנות מבלי לשלם דמי כניסה, והפך המקום למרכז צלילה ושנירקול, ולאחר מכן - גם לבית ספר לצלילה. 

 

צילום: בני אדלמן


מיקומו של מועדון 'סנובה' מעניק לו יתרון גדול על פני מועדונים אחרים, שכן 'סנובה' נמצא במרחק שתי דקות הליכה מאחד מאתרי הצלילה הנפלאים ביותר באילת, והלקוחות לא צריכים לחכות להסעות לפני ואחרי הצלילה. כל שצריך הצולל או המשנרקל לעשות כדי להגיע מ'סנובה' לשונית המערות הוא לחצות את הכביש והוא כבר על פיסת החוף, שבים הנושק לה מצוי אתר המערות. 
יתרון נוסף שיש ללקוחות 'סנובה' הוא שהמקלחות, השירותים ותאי הנעילה עומדים לשירותם בלבד ולא לשירות לקוחות של מועדונים אחרים. 
מיד עם הכניסה למים באתר המערות, אפשר להתחיל בצלילה או בשנירקול במים רדודים מעל שוניות אלמוגים מדהימות ביופיין, בהן חיים אין ספור זנים של דגים צבעוניים. השונית הרדודה מתאימה במיוחד לשנורקלינג ולצלילות היכרות. 

הצוללים המוסמכים יכולים להמשיך מזרחה ולהעמיק לעומקים המתאימים להסמכתם, עד לעומק 60 מטר ויותר.
צוללי הסנובה ואלה הצוללים צלילות היכרות מקבלים בונוס של השאלת ציוד שנירקול לשעתיים אחרי הצלילה ללא תשלום, כך שאפשר לבלות במקום גם חצי יום.
בנוסף לצלילות לחסרי ניסיון, מעביר המועדון קורסים החל מרמת צולל מתחיל ועד לרמת מוביל קבוצות, ובנוסף - גם התמחויות צלילה מכל הסוגים – צלילות לילה, צלילות עומק, צלילות ניווט, צלילות הצלה, נייטרוקס ועוד. 
במועדון 'סנובה' ניתן לשכור ציוד שנורקלינג, ציוד צלילה לצוללים מוסמכים וגם חליפות צלילה לשמירה על חום הגוף.

 

צילום:  ברוך יופה

 

את רוב הצלילות מבצעים לקוחות המועדון באתר המערות המתאים לכל רמות הצלילה ובכל העומקים, אבל אם הצולל מעונין לבקר באתר נוסף, דרך מועדון 'סנובה' ניתן לבצע צלילות מודרכות גם באתרים אחרים באילת. מחיר הצלילה המודרכת באתרים מרוחקים הוא אותו מחיר כמו באתר המערות, ומחיר השכרת הציוד אינו מוגבל למיקום.
מועדון 'סנובה' הוא מועדון המגלם בתוכו את הגעגועים לסיני של פעם, המקום רגוע ושליו, בנוי סככות עץ וכפות תמרים ונקרא בפי רבים - סיני הקטנה. בני ושותפתו חמדה עשו הכל כדי לשמור על הצביון המיוחד שלו. חמדה ז"ל נפטרה לפני כחצי שנה ובזמן מחלתה הציעה לבני שגדי, שהוא חבר טוב של שניהם ומכיר את המועדון כלקוח כבר 15 שנה, ייקח את מקומה בעסק. בימים אלה הוגשמה משאלתה, וגדי נכנס כשותף למועדון הצלילה 'סנובה' במטרה לשמור על אפיו המיוחד של המקום – מועדון ברוח של פעם. האווירה במקום היא משפחתית וחמה, וכל מי שצולל פעם עם מועדון 'סנובה', לא יחליף אותו במועדון אחר. המדריכים והמדריכות במועדון מצטיינים ביחסי אנוש מעולים, לכן רוב הלקוחות המזדמנים הופכים ללקוחות קבועים וגם ממליצים על המועדון לאחרים. בראש צוות המדריכים המנוסים עומד המנהל המקצועי סשה גרשמן שהוא מדריך בכיר. בפיקוחו והשגחתו מתנהל המועדון על פי כל הנהלים של רשות הצלילה ושל אירגוני המדריכים. 

בעלי המועדון הם בני אדלמן, שהוא מדריך צלילה וגם צולל מקצועי לצלילות רוויה וגדי קורן, שהוא צולל מנוסה בדרגת דייב מאסטר. בימים אלה קיבלו השותפים החלטה לבנות את המועדון מחדש תוך כדי שידרוגו. המועדון החדש ייבנה באותו מיקום וישמור על הצביון המיוחד ל'סנובה'. השטח הבנוי של המועדון יגדל והשירותים והמטבח ישופרו, אחד הדברים שבני וגדי מחכים לו הוא הגג שעליו יוכשר שטח ישיבה נוסף, שבו יוכלו הלקוחות לשבת וליהנות מהבריזה הנושבת מן הים ולהרגיש כמו בסיני.

במקום יש גם קיוסק, ובעלי המועדון מתגאים בכך שהם היחידים באילת שמוכרים על שפת הים ליטר וחצי מים מינרליים קרים בששה שקלים ובירות ב- 15 שקלים. בקיוסק יש בירות מסוגים שונים, גלידות וחטיפים והכל במחירים סבירים ביותר, והלקוחות יכולים להכין לעצמם תה וקפה ללא תשלום. 

מיקום: חוף דרומי, מול אתר המערות קילומטר אחד צפונית למעבר טאבה. 
שעות פעילות: 09:00-18:00 בקיץ, ועד 17:00 בחורף.
טלפון ליצירת קשר: 08-6372722.
WWW.SNUBA.CO.IL


חדשות אילת - ערב ערב באילת