על השקעות נדל"ן בסלוניקי, יוון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/10/2018 15:41 ● ערב ערב 2884
סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, היא עיר נמל תוססת עם אוכלוסיה מגוונת המונה כ-315,000 תושבים, כאשר רבים מהם סטודנטים צעירים הנוהרים מכל רחבי יוון אל אחת מעשרת האוניברסיטאות בעיר. סלוניקי מושכת אליה גם תיירים רבים בזכות חופי הים הנהדרים, מזג האוויר הנעים, מוקדי הבילוי, הטברנות ואתרי התיירות הרבים שנמצאים בה וסביבתה. השילוב הייחודי בין מוקדי תיירות, מוסדות להשכלה גבוהה ונמל מביא את העיר להיות אטרקטיבית מאוד מבחינת השקעת נדל"ן.
על השקעות נדל''ן בסלוניקי, יוון

 

למה להשקיע דווקא ביוון?

 

משקיעי נדל"ן ביוון יכולים ליהנות מכל היתרונות שהשקעה בנדל"ן מספקים. מחירי הדירות והכנסים ברחבי יוון ובסלוניקי בפרט זולים ב-40 עד 50 אחוזים מהשיא בתקופת השפע המקומית. כזכור יוון נמצאת בתהליכי התאוששות מהמשבר שחוותה בעשור האחרון בזכות הזרמת הון רב מהאיחוד האירופאי לצד העובדה כי הממשלה הנהיגה תכנית התאוששות שאמורה להשיב את הכלכלה לפסי צמיחה. במסגרת התכנית קיימים מיסים נמוכים, יחסית, בתחום הנדל"ן כמו גם מיסוי נוח לחברות זרות המרוויחות ביוון. מס הרכישה למשל עומד על 3% בלבד ובעת מכירת נכס יש פטור מלא ממס שבח כך שרכישת נכסים הפכה כדאית ונעשית לצורך השבחה והשכרה. צעדים אלו ואחרים הגדילו מאוד בשנים האחרונות את כדאיות ההשקעה בסלוניקי כמו גם באתונה הבירה ובערים נוספות ביוון.

<< על השקעות נדל"ן באתונה, קראו כאן.

 

בין יוון לישראל

 

למשקיעים ישראליים השקעה בנדל"ן יווני כדאית במיוחד בשל העובדה כי מחירי הנכסים בישראל כידוע גבוהים מאוד, כך למשל התשואה על נכסים בסלוניקי יכולה להגיע לכ-7 עד 10% בעוד שבישראל היא נעה לרוב בין 3-6% בלבד. המיסוי בישראל יקר והרגולציה מסובכת וקשה יחסית לטובת ביצוע עסקאות משתלמות. זאת ועוד, לסלוניקי ניתן להגיע בטיסה קצרה מאוד ולכן ביצוע העסקאות והשליטה על הנכסים הקיימים שם נוחה וזמינה מאוד וניתן גם להסתייע בשירותים של חברת אחזקות מקומית שיכולה לטפל בנכס, לתחזק אותו ואף להשכירו.

כך למשל דירת 50 מ"ר במרכז סלוניקי ניתן למצוא בעלות כ-100,000 ש"ח. בהשוואה לדירה כזאת בעיר כמו חיפה מדובר על פחות מחצי מחיר. ניתן למצוא דירות רבות כאלו ביוון שניתן להשכיר אותן לתיירות על בסיס AIRBNB ואחרים הדומים לו. מומלץ לכל מי שרוצה לרכוש נכסים בסלוניקי להתייעץ אצל מומחים לנדל"ן ביוון אשר יוכלו להציע דירות מתאימות ולנהל את כל תהליך הרכישה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש