תלמידי אילת שבו מפולין

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 31/10/2018 13:08 ● מה נשמע 572
244 תלמידי כיתות י"ב בעיר חזרו לאחרונה מהמסע לפולין, במסגרתו הכירו את העושר הרוחני תרבותי של החיים היהודים בפולין טרם מלחמת העולם השנייה ועמדו מול גודל השואה שירדה על העם היהודי בדור האחרון ● גם השנה, הוקדש המסע לזכרו של ג'קי פריגל ז"ל, תושב ואזרח כבוד של העיר אילת, שהיה שותף פעיל במסעות הנוער לפולין והשאיר אחריו מורשת מפוארת לזיכרון השואה ● גם השנה, כמנהגו בשמונה השנים האחרונות, הצטרף אליהם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שליווה אותם במהלך כל סוף השבוע, וקידש ביחד איתם את השבת על אדמת פולין
תלמידי אילת שבו מפולין

244 תלמידים מבתי הספר התיכוניים ועוד 30 מורים מלווים והורים יצאו למסע שנמשך שבוע ימים. במהלך המסע פקדו התלמידים את שרידי קהילות ישראל בפולין ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים וביקרו בגטו קראקוב, אושוויץ, מחנה ההשמדה מיידנק, טיקוצ'ניק, נוז'אק, גטו לובלין, וארשה - בית הקברות היהודי, בית היתומים של קורצ'אק, אנדרטת רפפורט, מחנה ההשמדה טרבלינקה ועוד. גם השנה קיבלו התלמידים את יומן המסע האישי שמפיק זו השנה השישית, מועדון רוטרי אילת בשיתוף משפחת מלר. היומן כולל את לוח הזמנים של המסע, פרטים על המקומות בהם ביקרו בני הנוער וכן מקום לכתוב זיכרונות ורשמים מהמסע.  
מסע המשלחת מסכם את לימוד נושא השואה, במסגרתו נחשפו התלמידים לנושא בדרכים שונות, כולל סדנאות, ימי עיון, סמינרים, מפגשים עם ניצולים, ימי גיבוש, צפייה בסרטים ועוד. התהליך הלימודי חווייתי שעברו התלמידים מסייע בידם להיות מוכנים להתמודדות בהגיעם למחנות ההשמדה והליכתם בשבילים שהובילו למשרפות. 
בדבריו לתלמידים אמר ראש העירייה: "מניסיוני, חווית המסע העומדת בפניכם תעצים את התובנות באשר לגדולת העם היהודי ובעיקר תעצים את הצורך המצווה את כולנו, לזכור ולא לשכוח את אשר עולל לנו הצורר הנאצי. במסע זה צף ועולה הציווי שחובה עלינו לשמור על צלם אנוש ולפעול על פי קודים מוסריים וערכיים, על אהבת האדם ואהבת חינם. רק כך נהפוך את עולמנו לעולם טוב יותר. במסע משמעותי זה, עיניהם ותקוותם של ניצולי השואה, נשואות אליכם. דור זה שניצל כשגילם אז היה כגילכם היום, מצפה מכולנו שלעולם לא נשכח את הטרגדיה שהתחוללה שם. תקוותם של הניצולים היא צוואתם של הנספים ואותה נעביר מדור לדור לעד". 

 

בדרכי נועה


ביום ההליכה הבינלאומי שצוין בארץ ביום שישי האחרון, צעדו תלמידי בית הספר תל"י הרי אילת לזכרה של בחרתם, תלמידת בית הספר נועה תמר בן שמואל ז''ל שנפטרה לפני כשנה לאחר הסתבכות 'שפעת החזירים'
נועה תמר בן שמואל ז''ל, בת 15 במותה , נפטרה לפני כשנה עקב הסתבכות מחלת ''שפעת החזירים''. נועה למדה בבית הספר היסודי תל''י הרי אילת, למדה בתיכון 'רבין' והייתה פעילה בתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו'. ביום שישי האחרון, במסגרת יום ההליכה הבינלאומי, הקדישו תלמידי כיתה ו'1 בבית הספר תל"י הרי אילת (הכיתה בה לומדת שי בן שמואל ,אחותה של נועה ז''ל את הצעדה לזכרה של נועה והתקיים טקס בו פעילי תנועת הנוער ''כנפיים של קרמבו'' השתתפו ועלו לבמה בשיר ''אור גדול'' בשפת הסימנים, שיר אותו הקדישו לנועה.
נועה חסן, בת ה-15, רכזת התקשורת של הסניף וחברתה לתנועה של נועה ז"ל מספרת: "אנחנו מתגעגעים בכל יום לנועה מאז עזבה אותנו. 'כנפיים של קרמבו' בשבילה הייתה מעבר לתנועת נוער. זה היה המקום בו הרגישה בבית. הלב הגדול שלה, שמחת החיים, המילה הטובה שתמיד ידעה לומר, האמונה שלה בטוב הורגשה בכל מקום. הצעדה הייתה עבור כולנו עוד דרך להנציח אותה והרגע המרגש מבחינתנו היה כשפעילי התנועה עלו לבמה וביצעו את השיר שנועה כל כך אהבה בשפת הסימנים".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש