''דובי כהן הוא ראש עיריית אילת הבא''

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/11/2018 14:48 ● ערב ערב 2888
מה גורם לפותח בקפה, מנוסה ובטוח בעצמו ככל שיהיה, לקחת סיכון במערכת בחירות צפופה ומבלבלת ולטעון בתוקף כי אחד המועמדים יהיה ראש העירייה? ● אם תשאלו את עלי באסטי, הפותח הנודע בקפה, הרי שהוא רואה אך ורק את טובת העיר אילת לנגד עיניו. כמי שחי באילת מזה כ – 30 שנה ואוהב אותה, מאמין באסטי כי על תושבי אילת לדעת מה הטוב ביותר בעבורם
''דובי כהן הוא ראש עיריית אילת הבא''
אף פעם לא טועה. עלי באסטי

עלי באסטי מסתובב עם תיקייה מלאה בכתבות שעשו עליו במרוצת השנים. בעיתונים מקומיים ובעיקר בשלל עיתונים ארציים. שמו של הפותח בקפה מאילת שגובה מינימום 20 אלף ש"ח (כן, אתם לא טועים), והיו גם מי ששילמו לו לטענתו מאות אלפי שקלים, יצא לפניו כבר בעבר כשחזה שורה של תחזיות שהפתיעו רבים אבל גם פגעו בול. כשאהוד אולמרט זכה בראשות עיריית ירושליים הוא כבר ידע שהאיש הזה יהיה ביום מן הימים לראש ממשלת ישראל. הוא חזה את עלייתו לשלטון של בוש ג'וניור בארצות הברית, התקשר אל גבי קדוש עוד לפני היוודע תוצאות הבחירות ואיחל לו: "מזל טוב אתה ראש העירייה הבא". ועוד שורה של תחזיות שלא השאירו את התקשורת אדישה אליו.
ימים אחדים לפני הבחירות לראשות עיריית אילת, שהתבררו כסיבוב הראשון, הגיע עלי באסטי למערכת עיתון 'ערב ערב' וטען בתוקף כי דובי כהן יהיה ראש העירייה הבא. לא הועילו כל הניסיונות למתן אותו או למנוע ממנו לחתום על טעות במערכת בחירות כל כך לא וודאית ומרובת מועמדים, כמו זו שהציגה העיר אילת, אבל באסטי היה נעול בדעתו וגם התעקש לפרסמה.
במהלך יום הבחירות עצמו כשפגש את ראש העירייה המכהן מאיר יצחק הלוי בסיור קלפיות, ניגש אליו באסטי ואמר לו בתוקף- "אתה אדוני כבר לא תהייה ראש העירייה". בסביבות השעה 19:00 בערב, עוד לפני סגירת הקלפיות, הגיע באסטי למטהו של דובי כהן והודיע שוב למירב, מנהלת המטה כי אחיה הוא ראש העירייה הבא. "ידעתי שהקרב לא יהיה קל", הוא מודה השבוע, "צפיתי גם שיהיו ניסיונות לרמות". אבל בסופו של דבר, לא סטס ולא מומו עמדו מול מאיר יצחק הלוי אלא בדיוק כמו שאני חזיתי- דובי כהן הוא האיש שיוצא לדרך ראש בראש מול מאיר יצחק הלוי.

 

לראש עיריית אילת החדש דובי כהן, מזל טוב מכל הלב. זה הכסא שמגיע רק לך

 

רואה את טובת העיר לנגד עיניו


אין לו לעלי באסטי קשרים פוליטיים או אינטרסים כאלו ואחרים. הוא לא מקורב לאף אחד מהמועמדים, לא חבר שלהם ואפילו לא ממש מכיר אותם אישית. עלי מבהיר כי במערכות בחירות קודמות לא התערב גם כשחזה את התוצאות מראש. הפעם, מאחר ולטענתו הוא לא אוהב את מה שקורה בעיר, הוא הרגיש חובה מוסרית לפתוח ולדבר ולהזהיר את תושבי העיר ממה שעלול לקרות כאן באם המועמד הלא מתאים יעלה שוב לתפקיד. "מאיר יצחק הלוי עשה הרבה למען העיר", אומר באסטי השבוע, "אלא שכבר בחמש השנים האחרונות זה נעצר. הוא הגיע למיצוי. למקום ממנו אין לו כבר מה לתרום לעיר. דברים לא טובים קורים מסביב. מישהו חייב להוציא את אילת מהמצב הכלכלי הלא טוב אליו הגיעה. זה בדיוק המקום של דובי כהן להיכנס לנעליים של ראש העיר ולהוציא אותה מהמצב הכלכלי הלא פשוט. דובי כהן הוא איש עסקים עם קבלות ביד", מחזק באסטי. "האיש שבנה את עצמו במו ידיו ובעשר אצבעותיו. אין מישהו מתאים יותר לתפקיד מאשר הוא. אני רואה איך תוך חמש שנים דובי מצליח להצעיד את אילת קדימה פי שלוש ממה שעשה מאיר. העיר אילת ניצבת לפני תקופה קריטית בעתידה ורק איש עסקים ממולח ומנוסה כמו דובי, יכול להצעיד אותה למקומות הנכונים. אילת לא צריכה אדם שמחפש רק את הכסא ואת השופוני, אלא צריכה איש של עשייה. ומאחר ואחד כבר עשה את כל שביכולתו, הגיע הזמן לפנות את השטח למישהו אחר".

באסטי מפנה קריאה ישירה לתושבי העיר רגע לפני הסיבוב השני: "אני מבקש מכל תושבי אילת לצאת מאדישותם וללכת להצביע. אני מבקש מכל התושבים לתת תשומת לב רבה למצב ולחשוב היטב לפני שהם מצביעים לאדם הלא נכון. אני למדתי בבית הספר תשע שנים בלבד. נכנסתי חמור ויצאתי חמור. אני לא יודע לקרוא, אבל יודע לקרוא בקפה. האנשים הכי חכמים מגיעים לשמוע מה יש לי לאמר עליהם, עורכי דין, מהנדסים, חברי כנסת ומי שמקשיב לי גם מצליח. 
זו מתנה שקיבלתי מסבתי כבר כשהייתי בן שמונה. אני אף פעם לא טועה וגם הפעם אני יודע על מה אני מדבר. אני לא מסומן כסגן ראש העירייה הבא, אף אחד גם לא הציע לי תפקיד בעירייה, אני בסך הכל דואג לעיר שיכולה ללכת הרבה אחורנית במקום לצעוד קדימה בבטחה".

כשאתה קורא בקפה על עתידו ויכולותיו של דובי כראש עירייה, מה אתה רואה?
"הוא ינקה את העיר החל משורה של עובדים שלא צריכים לשבת במקומם עוד, יביא לעיר כספים, פרוייקטים ורק דברים טובים יקרו בהנהגתו. הוא יודע מה הוא עושה. על טראמפ צחקו, אבל תראו מה הוא עושה היום. איש עסקים לא פראייר שמצליח להביא מיליארדים למדינתו תוך דקות אחדות בזכות יכולותיו העסקיים. קופת העירייה מלאת חובות, אבל דובי יעבוד קשה והעירייה תעמוד על הרגליים. יתרון נוסף של דובי הוא שכסף לא חסר לו. הוא לא מגיע ממקום של רעב וצורך לעשות לביתו. הוא לא צריך יותר ממה שיש לו. הוא עושה את מה שהוא עושה מאהבה אמיתית לעיר. אני לא מכיר אדם אחד בעולם שיוותר על משכורתו לשנה כמו שדובי מבטיח לעשות וגם יעשה".

לקינוח מבקש עלי באסטי למסור מסר חד וברור למועמד דובי כהן- "אני כבר עכשיו מאחל לך מזל טוב, ראש עיריית אילת הבא. אתה תעלה ובגדול".

אתה לוקח כאן סיכון בפרסום מוקדם, ברור לך?
"אני עומד מאחורי מה שאני אומר ויודע שגם הפעם עלי באסטי לא טועה". (מ)

לפרטים: עלי באסטי 054-3414164


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש