החוקים החדשים אשר מגבילים את דהירתם של האופניים החשמליים בכבישים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/11/2018 10:33 ● ערב ערב 2887
כידוע האופניים החשמליים הם כלי תחבורה מהנפוצים ביותר שקיימים כיום בתנועה העירונית. אך בשל העובדה כי אופניים חשמליים אלה נתפסים כלי תחבורה קטנים, איטיים ומסוכנים הרבה פחות נראה כי כל נושא החוקה סביבם לוקה בחסר
החוקים החדשים אשר מגבילים את דהירתם של האופניים החשמליים בכבישים

הקורבנות על הכבישים מרכיבה על האופניים החשמליים עולים מידי שנה, אולי בשל העובדה כי תופעה זו הולכת ומתרחבת לממדים עצומים אבל בכל זאת ניתן לראות בעין את הסכנות הגדולות שכלי תחבורה זה טומן בחובו. קיימים חוקים בודדים אשר מגבילים את רוכבי האופניים החשמליים אבל הם כלל לא נאכפים כראוי. המשטרה מתעסקת במה שלדעתה חשוב יותר והיא תנועת הרכבים הפרטיים בכבישים. מה שנתפס חשוב הרבה פחות היא תופעת האופניים החשמליים בשל העובדה כי הם קטנים ואיטיים יותר. לכן המשטרה כלל לא אוכפת את מעט החוקים וההגבלות שיש על כל אותם רוכבי אופניים חשמליים ובכך בעצם מסכנת ציבור רחב מאוד.

 

נוספים חוקים והגבלות על רוכבי האופניים החשמליים, אך האם חוקים אלה נאכפים כראוי?

 

בפתיחת הדברים אמרנו כי קיימים חוקים בודדים אשר מגבילים את הדהירה של האופניים החשמליים על הכבישים. הגבלות אלה על פי רוב בסיסיות לחלוטין ואף הן אינן נאכפות כלל. לצערנו לאחר כמה מקרי מוות על הכבישים של רוכבי האופניים החשמליים גורמי האכיפה התעוררו ויצאו במספר הגבלות חדשות על כל רוכבי האופניים החשמליים. ההגבלות החדשות מעט טובות ומקיפות יותר מאשר ההגבלות הבסיסיות שהיו עד היום אך עדיין מאפשרות פריצות רבות בחוק. חשוב לומר כי גורמי האכיפה מראים נכונות לשינוי. נם מתחילים להבין את גודל ועוצמת התופעה שנקראת אופניים חשמליים ואת הסכנות שכלי זה טומן בחובו. אך לצערנו נכונות זו עדיין לא מספיקה. בכל זאת לאחר כל הקורבנות הרבים עדיין ניתן לראות בני נוער רבים אשר אין באפשרותם לנהוג על כלי מסוכן זה דוהרים במהירות על הכבישים ללא קסדות. פעמים רבות גן ניתן לראות את תופעת ההרכבות. לא מספיק שכלי תחבורה זה מסוכן לכשעצמו, רוכבים רבים מוסיפים חבר נוסף על הכלי שיושב באופן מאולתר על החלק הקדמי של שלדת האופניים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש