בית המשפט דחה תביעה ייצוגית נגד עיריית אילת

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: עומר כרמון ● 21/11/2018 18:58 ● ערב ערב 2890
בית המשפט המחוזי דחה בקשה להכרה בתביעה ייצוגית כנגד עיריית אילת שטענה לאי הנגשתן של תחנות האוטובוס בעיר ● בית המשפט: ''הבקשה נשענת כולה על הנחה עובדתית שגויה מיסודה, כאילו העירייה לא הנגישה את תחנות האוטובוס בעיר לבעלי מוגבלויות על פי חובתה שבחוק וכי רוב תחנות האוטובוס בעיר אינן מונגשות, אף כי בפועל העירייה הנגישה את כל תחנות האוטובוס בעיר על פי סקר נגישות''
בית המשפט דחה תביעה ייצוגית נגד עיריית אילת
תגיות:

בית-המשפט המחוזי בבאר-שבע דחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך כ-3 מיליון שקלים שהגישו עמותת עורכי דין למען משפט חברה וצדק  ואדהם כיאל, נגד עיריית אילת, עיריית רהט וכן המועצה האזורית כסיפה, בטענה כי שלושתן מגלות יחס מפלה ואי אכפתי כלפי אנשים בעלי מוגבלות. במסגרת הבקשה, טענו התובעים כי העירייה הפרה, את הוראות חקיקת ההנגשה של תחנות אוטובוס ברחבי העיר לבעלי מוגבלויות. לטענת המבקשים הנגשת תחנות האוטובוס  אינה עומדת בדרישות החוק והתקנות בכל הנוגע להנמכתן בעבור המוגבלים בתנועתם, כן קבל המבקש כנגד כך שתחנות אוטובוס רבות אינן מקורות בסככות כנדרש ובאופן המקשה על כלל האוכלוסייה לעשות בהן שימוש.
בכתב התביעה נכתב: "למרות שהחוק מחייב את הרשויות מזה שנים להנמיך את המדרכות בצמתים ובמעברי החציה באופן שיהיה מותאם לירידה ועליה של הנכים, לא נעשה דבר וחצי דבר. הרשויות אף אינן מסמנות לרוב את מעברי החציה, ולכן הגיעה העת להורות לכל הרשויות לקבוע בצמתים, לסמן מעבר חציה, להתאים את המדרכות לירידה ועליה בשיפוע שלא יעלה על 10%". 
מנגד טענה עיריית אילת, באמצעות עורכי הדין עפר בר-און, ליטל ברששת ועדי מגנאג'י ממשרד שביט בר-און גלאון צין ויתקון ושות', כי במשך שנים עמלה העירייה על הנגשת התחבורה הציבורית בעיר לבעלי מוגבלויות כמצוות החוק, וכי במועד הגשת הבקשה הונגשו בעיר אילת כל תחנות האוטובוס הכלולות בסקר הנגישות שנערך עבור העירייה. 
בדיון שנערך בבקשה בשבוע שעבר, בחנה השופטת את טענות הצדדים ולאור טענות העירייה, המליצה לתובע הייצוגי למשוך את תביעתו. "הבקשה נשענת כולה על הנחה עובדתית שגויה מיסודה, כאילו העירייה לא הנגישה את תחנות האוטובוס בעיר לבעלי מוגבלויות על פי חובתה שבחוק וכי רוב תחנות האוטובוס בעיר אינן מונגשות, אף כי בפועל העירייה הנגישה את כל תחנות האוטובוס בעיר על פי סקר נגישות והתחנות היחידות והמעטות שהנגשתן טרם הושלמה הן תחנות הנדרשות לתחזוקה או תחנות חדשות אשר על התאמתן והנגשתן העירייה עמלה בימים אלו" משקיבל את המלצת בית המשפט – נדחתה הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.    


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש