יהדות - פרשת וישלח

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2018 19:09 ● מה נשמע 575
פרשת וישלח ראש הממשלה נכנע לתכתיבי החמאס. ההסבר המהמם שלו לכניעה המבישה, שכביכול יש משהו גדול וסודי שאסור לספר לאף אחד בעולם כולל לא לספר לשרי הקבינט שלו. הסבר שאיך נאמר בעדינות, נשמע לא אמין במיוחד. האמת היא שגם אני הקטן חושב שאין שום טעם בכניסת כוחות רגליים לעזה כל עוד לא מתכוונים לשנות דיסקט במוח הרופס של ההנהגה. יש צידוק למלחמה כוללת בעזה- מתקפה אחת גדולה וקטלנית שתשמיד את כל לוחמי החמאס, מלחמה שבסופה ינטל כל רצון מתושבי עזה צמאי הדם להרים את ראשם למשך עשרים השנים הבאות לפחות.
יהדות - פרשת וישלח

 

פרשת וישלח


ראש הממשלה נכנע לתכתיבי החמאס. ההסבר המהמם שלו לכניעה המבישה, שכביכול יש משהו גדול וסודי שאסור לספר לאף אחד בעולם כולל לא לספר לשרי הקבינט שלו. הסבר שאיך נאמר בעדינות, נשמע לא אמין במיוחד. האמת היא שגם אני הקטן חושב שאין שום טעם בכניסת כוחות רגליים לעזה כל עוד לא מתכוונים לשנות דיסקט במוח הרופס של ההנהגה. יש צידוק למלחמה כוללת בעזה- מתקפה אחת גדולה וקטלנית שתשמיד את כל לוחמי החמאס, מלחמה שבסופה ינטל כל רצון מתושבי עזה צמאי הדם להרים את ראשם למשך עשרים השנים הבאות לפחות. "ותשקוט הארץ 40 שנה". אני לא מדינאי גדול ועוד פחות מכך מצביא קטן מאוד אם בכלל, אבל הבנה של ילד קטן יש לי וכל ילד יודע שאם הוא נכנע פעם אחת לבריון של השכונה, הלכה לו כל הילדות לעזאזל. הוא יפחד להסתובב בשכונה, יאלץ לשלם לבריון כל דבר שהוא ידרוש ממנו על מנת שלא יכה אותו והכי גרוע הוא יהיה השפוט של הבריון והבדיחה של השכונה. מכיוון שאנחנו גרים בשכונה מצויינת במזרח התיכון אבל "השכנים אינם מוצאים חן בעיני" ( מתוך ספר הילדים 'דירה להשכיר'), אם אין ברצוננו להיות ילדי הכאפות של השכנים האלימים שלנו, אנחנו מוכרחים להכניס להם מנה אחת אפיים. לא רק בגלל שאנחנו רוצים לנקום בהם על רישעותם, אלא מפני שחפצי חיים אנחנו ובלי להכניס לארורים אגרוף ברזל שירוצץ אותם לא נוכל להמשיך לחיות כאן.
השבת נקרא בפרשת וישלח על גדולתו של יעקב אבינו. יעקב חוזר לארץ ישראל אחרי 22 שנים של גלות אצלו דודו לבן. יעקב יודע שהולך להיות לו מפגש קשה מאוד עם אחיו עשיו הרשע ששונא אותו שנאת מוות. יעקב יודע שעשיו נשבע לרצוח אותו בהזדמנות הראשונה שתהיה לו וכעת מתכוון אותו רשע לממש את רצונו הרצחני. עשיו מגייס 400 שכירי חרב שיעזרו לו לפגוע ביעקב ובילדיו. ועם כל זאת יעקב יודע שהעימות עם עשיו הרשע הוא בלתי נמנע ואין שום דרך להתחמק מעימות זה. אשר על כן מתכנן יעקב אבינו תכסיסי מלחמה, הוא חוצה את מחנהו לשניים ומתפלל אל ה' שיעזור לו בעימות מול עשיו. חז"ל דורשים את הפסוק שנאמר על יעקב בפרשתנו: "וירא יעקב מאוד וייצר לו", וירא – שמא יהרג , וייצר – שמא יהרוג אחרים. יעקב לא רוצה לפגוע בעשיו כי למרות רשעותו הרבה הוא עדיין אחיו התאום, ולכן מנסה יעקב בכל דרך אפשרית להימנע ממלחמה. וכאשר מגיע רגע המפגש העוצמתי והדרמתי התגובה של עשיו הרשע הייתה – הוא נופל על צווארי יעקב מנשק אותו ובוכה. ועל נשיקתו זו של עשיו הרשע ליעקב אומר רבי שמעון בר יוחאי: "הלכה בידוע שעשיו שונא ליעקב, אבל באותו הרגע נישקו בכל ליבו". ההלכה היא ניצחית ולא תשתנה לעולם. אפילו אם יבוא נביא שמוכח לנו מעל לכל ספק שהוא נביא אמת ויאמר לנו לבטל או לשנות אפילו הלכה אחת מהתורה כגון שיאמר לנו שלא צריך יותר לשמור שבת או להניח תפילין – לא נשמע ונדע בוודאות שמדובר בנבואת שקר. כך היא ההלכה- אמת ניצחית שלא תשתנה לעולם. ורבי שמעון בר יוחאי אומר לנו שההלכה היא שעשיו שונא ליעקב. כלומר השינאה של הגויים כלפי עם ישראל, האנטישמיות החלה מהרגע שנולדו יעקב ועשיו וזה בכלל לא משנה מה נעשה או נאמר, כלום לא יוכל לשנות את ההלכה, את האמת הבסיסית הזאת. לא הודנה ולא הסדרה ולא דמי סחיטה ואפילו לא הסכמים מחוייכים ומחוייטים במדשאות הבית הלבן. כלום לא ישתנה, עד אשר תתקיים נבואתו של עובדיה הנביא: "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו", במהרה בימינו – אמן. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש