טבעי להיות בריא - נזלת בחורף

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2018 19:11 ● מה נשמע 575
אחת התופעות השכיחות בעונת החורף בקרב ילדים בעיקר, היא נזלת נגיפית "ריניטיס", הנגרמת ע"י הנגיף "רינו אינפלואנזה ואדנו". נגיף העובר בקלות רבה מילד לילד בגן הילדים ומופרש מחוץ לגוף בנזלת. הנזלת הנגיפית גורמת לאי נוחות, מקשה על הנשימה, עלולה לגרום לחוסר תיאבון ולסבל בעיקר בלילה ועלולה להוביל לזיהומים משניים כמו שיעול, דלקת סימפונות, דלקת ריאות, סינוסיטיס, ודלקת אוזניים.
טבעי להיות בריא - נזלת בחורף

 

טבעי להיות בריא - נזלת בחורף 


אחת התופעות השכיחות בעונת החורף בקרב ילדים בעיקר, היא נזלת נגיפית "ריניטיס", הנגרמת ע"י הנגיף "רינו אינפלואנזה ואדנו". נגיף העובר בקלות רבה מילד לילד בגן הילדים ומופרש מחוץ לגוף בנזלת. הנזלת הנגיפית גורמת לאי נוחות, מקשה על הנשימה, עלולה לגרום לחוסר תיאבון ולסבל בעיקר בלילה ועלולה להוביל לזיהומים משניים כמו שיעול, דלקת סימפונות, דלקת ריאות, סינוסיטיס, ודלקת אוזניים. למעט התרופות הקונבנציונאליות נגד צינון או המרשמים לאנטיביוטיקה, ישנן אינספור שיטות טבעיות שיכולות להקל עליכם או על ילדכם במקרה של נזלות חורף. כמובן שחשוב לאבחן האם מדובר בנזלת על רקע אלרגי או בנזלת על רקע ויראלי מכיון שהטיפול ההומיאופתי יהיה שונה וכמו כן הטיפול המונע. 
טיפול טבעי בנזלת:
מרק עוף - אולי נחשב לתרופת סבתא אך מרק עוף קיבל את התואר של תרופה להצטננות מאז המאה ה-12. מפחית את תסמיני ההתקררות, ובמיוחד את הגודש באף. 
אדים חמים - ממקלחת חמה ידועים כמקלים על גודש באף. כמו כן ניתן להניח בחדר מכשיר אדים חמים(במקרה של נזלת. אדים קרים במקרה של בעיות נשימה) ולטפטף טיפות שמן אקליפטוס לימוני, לבנדר, מנטה... הגורמות לפתיחתו של האף הסתום. 
שינה על הצד - מונעת מהליחה להחליק במורד הגרון.
תרסיס מי ים - לרוב, סובלים מגודש באף בעיקר בלילה, מתן תרסיס אף בתחילת הלילה יקל מיידית ויאפשר שנת לילה שקטה יותר. מומלץ להשתמש בתכשירים שאינם מכילים חומר משמר כדוגמת סינומארין. 
ניגוב האף באמצעות מגבונים לחים - מגבונים לחים המכילים אלו-ורה וקמומיל יקלו על פעילות קינוח האף מבלי לגרום לגירוי מתחת לאף.
שתייה מרובה ותכופה - במקרים אלו של מחלות ויראליות, חשוב מאד להקפיד על שתייה מרובה ותכופה. 
ברפואה סינית - נקודת עיסוי מומלצת, הפותחת את הסינוסים ואת דרכי הנשימה, נמצאת בדיוק בין שתי הגבות, באזור "העין השלישית". לחצו עליה בעזרת האצבע המורה וסובבו בכיוון השעון כמה דקות. נקודה נוספת נמצאת כארבעה ס"מ מעל הקצה העליון של האוזן, לכיוון הרקה. לחצו עליה והרפו לסירוגין כ-20 פעמים, להפחתת גודש באף, להקלה על הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה ומכאבי ראש הנובעים מההצטננות. 
תוספי ויטמינים ומינרלים כמו ג'וס פלאס(קפסולות מרוכזות של פירות וירקות אורגניים), ויטמין סי, ויטמין די ואבץ תמיד מועילים במניעת נזלת כמו גם המאכלים: אגס, גויאבה, גזר, חסה, מנדרינה, סלרי, אננס, שום, תותים ותפוחים.
רמדיס הומיאופתיות לנזלת: (במקרה של נזלת כרונית רצוי להיוועץ בהומאופת מוסמך על מנת למצוא רמדי אישית -מערכתית לטיפול ומניעה). במצבי נזלת חד פעמיים ניתן להעזר ברמדיס הבאות:
Aconite - נזלת שהתחילה מיד לאחר חשיפה לקור או רוח קרה. בליווי כאב שורף באף. 
Arsenicum - נזלת שקופה שצורבת את העור מתחת לאף, יככול להיות מלווה על ידי צריבה בעיניים ונפיחות בעפעפיים ורגישות לאור. הקלה בחדר חם ותמיכה נפשית.
Pulsatilla - נזלת צהובה ומוגלתית. נוזלת ביום מתייבשת בלילה ומקשה על הנשימה. איבוד חוש ריח, הקלה באוויר הפתוח ומתשומת לב וחיבוקים של אמא. 
Sambucus - אף סתום, נשימה דרך הפה ללא התעטשויות. מתעורר בלילה עם זיעה בראש.
Nasal mucosa - טיפול מקומי בגודש ונזלת מכל הסוגים
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש