יהדות - פרשת וארא

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 4/1/2019 10:04 ● מה נשמע 581
הפוליטיקה הישראלית כמרקחה מאז הודיע ראש הממשלה על פיזור הכנסת. אחת הרעות החולות של הפוליטיקה היא האגו והגאווה של הפוליטיקאים אשר חושבים שהמפלגה זה הם והעם זה הם, ואם המפלגה לא ממלאת את סיפוקי אני אפרק אותה, ממש כמו שפרעה הרשע אמר: "לי יאורי ואני עשיתיני". אני בראתי את היאור ואני בראתי את עצמי, אני בראתי את המפלגה ואני יצרתי את העם הזה ובלעדי העולם יחרב. אח כמה שחץ
יהדות - פרשת וארא

 

פרשת וארא


הפוליטיקה הישראלית כמרקחה מאז הודיע ראש הממשלה על פיזור הכנסת. אחת הרעות החולות של הפוליטיקה היא האגו והגאווה של הפוליטיקאים אשר חושבים שהמפלגה זה הם והעם זה הם, ואם המפלגה לא ממלאת את סיפוקי אני אפרק אותה, ממש כמו שפרעה הרשע אמר: "לי יאורי ואני עשיתיני". אני בראתי את היאור ואני בראתי את עצמי, אני בראתי את המפלגה ואני יצרתי את העם הזה ובלעדי העולם יחרב. אח כמה שחץ. ככל שהפוליטיקאי הוא איש קטן יותר, כך הגאווה שלו גדולה יותר. בשם איזו עזות מצח וחוצפה מחליטים נפתלי בנט ואיילת שקד לפרק מפלגה שנתנה להם את הבכורה ואת כל הכיבודים האפשריים? האם התירוץ העלוב שהרבנים שולטים בציונות הדתית היא עילה לכך? הרי כאשר נכנסתם למפלגה של הציונות הדתית ידעתם מראש שהרבנים הם אלה שמתווים את הדרך  ואדרבה, אני יודע באופן אישי עד כמה התחנפתם לכל רב וממש התחננתם לתמיכתם של הרבנים בכם כאשר התמודדתם בפריימריז של הבית היהודי. פתאום עכשיו הרבנים לא לגיטימיים בעיניכם ?!? לצערי הרב שני השרים הללו מקיימים בעצמם את דברי החכם מכל אדם שלמה המלך, שאמר במשלי: "תחת שלוש רגזה ארץ , ותחת ארבע לא תוכל שאת , תחת עבד כי ימלוך ותחת נבל כי ישבע לחם". ממש עבד כי ימלוך. הימין לא מעניין אתכם, עשרות אלפי קולות שיזרקו לפח לא מעניינים אתכם, הדוגמא האישית הרעה והבזויה שאתם מראים לנוער הנפלא שלנו לא מעניינת אתכם. אז מה כן מעניין אתכם? שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה אחרי נתניהו וכל הכלים כשרים למטרה זו, גם אם משמעותם היא החרבת המדינה. פרעה הרשע כבר הקדים אתכם כשאמר  " לי יאורי ואני עשיתיני ".
השבת נקרא בתורה בפרשת וארא על תחילתם של עשר המכות שה' הביא על פרעה ועל המצריים במצרים.  הקב"ה שולח את משה רבנו את אהרון אל פרעה בדרישה : " שלח את עמי " . פרעה הרשע הצורר האנטישמי הראשון בעולם מחליט לשעבד את בני ישראל , הופך אותם לעם של עבדים ומתיר את שפיכת דמם בקריאתו הרצחנית  : " כל הבן הילוד' – היאורה תשליכוהו " . אבל כאשר משה ואהרון באים אליו בדרישה בשם ה' לשחרר את בני ישראל מחליט פרעה להקשות עוד יותר את תנאי העבדות של בני ישראל.   הקב"ה מודיע למשה ואהרון עוד לפני שהם באים לפרעה , שפרעה יקשה את ליבו ולא יסכים לשחרר את בני ישראל , וכאשר פרעה יחטוף מכות קשות והוא כבר יסכים להיכנע או אז הקב"ה יקשה את ליבו של פרעה כדי שהוא לא יסכים לשחרר עדיין את בני ישראל , וכל זאת על מנת על מנת שפרעה יחטוף עוד מכות יותר קשות מהקודמות. כמה עלוב וטיפש נראה פרעה כשהוא אומר למשה אחרי כל מכה שהוא לא מוכן לשחרר את בני ישראל. פרעה בטוח שהוא שולט בלב שלו וברצונות שלו ובכלל לא מבין שהלב שלו מזמן לא ברשותו יותר והקב"ה מנהל לו את הרצונות על מנת שיחטוף מכות קשות ונוראות. ככל שהמכות שפרעה חוטף קשות יותר כך הקב"ה מקשה את ליבו עוד יותר. לפעמים הקב"ה עושה במכות נס בתוך נס בכדי לבלבל את פרעה שימשיך להקשות את ליבו , למשל אחרי מכת ברד שהשמידה את כל הצומח במצרים , למעט חלק ניכר מהתבואה . פרעה רואה שיש תבואה ומקשה את ליבו – והוא לא מבין שה' השאיר את התבואה אחרי הברד בכדי שיבוא הארבה ויאכל את התבואה שנשארה. חורבן אחרי חורבן. כל מי שבטוח שהוא מנהל את העולם הזה ושוכח שיש בעל הבית אחד בלבד בעולמנו , והוא לבדו מחליט על ביתו, צפוי להיות מופתע מהתוצאות של מעשיו.  


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש