בית ספר לנהיגה 'ערבה' - רשיון למלגזה, לטרקטור ולטרקטורון

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 16/1/2019 10:50 ● ערב ערב 2898
נהיגה בטרקטור, בטרקטורון או במלגזה רצוי ללמוד אך ורק אצל מורה נהיגה מנוסה שהוא גם חקלאי וטרקטורים ומלגזות הם חלק מסדר יומו הרגיל ● נסים אסולין מתאים בדיוק לפרופיל הזה – חקלאי שהוא גם מורה נהיגה מנוסה
בית ספר לנהיגה 'ערבה' - רשיון למלגזה, לטרקטור ולטרקטורון

 נסים אסולין, נשוי, אב לחמישה וסב לששה, תושב צופר מזה 23 שנה, מגדל במשק שלו בעיקר תמרים. לצופר הגיע מראשון לציון כשברזומה שלו 40 שנות ניסיון כמורה נהיגה ברכב פרטי, משא עד 15 טון, משא מעל 15 טון וכמובן טרקטורים, טרקטורונים ומלגזות. מהר מאד הבין נסים כי באזור אין בית ספר לנהיגה והחליט לפתוח את בית הספר לנהיגה 'ערבה' במושב צופר. בית הספר מתרכז אך ורק בהוראת נהיגה על טרקטור, טרקטורון ומלגזה, והוא אחד הראשונים בארץ המלמדים נהיגה בטרקטור, בטרקטורון ובמלגזה על פי הנהלים. בית הספר מאושר ונמצא תחת פיקוח משרד התחבורה, והוא בין הבודדים העוסקים בהכשרת נהגי טרקטורים ומלגזות בין אילת לדימונה ולומדים בו ישראלים וגם עובדים זרים.

 


קורס נהיגה ורישיון לטרקטור ולטרקטורון כולל ששה מפגשים של לימודים עיוניים. כל מפגש נמשך כשש שעות שלאחריהן מקבלים התלמידים תעודה והפניה למשרד הרישוי על מנת לבצע את המבחן העיוני (אין אפשרות לגשת לבחינה עיונית בטרקטור ללא סיום ההכשרה העיונית וקבלת תעודה המעידה על סיום ההכשרה). לאחר השלב הזה, מתחיל השלב של הלימוד המעשי אותו עושה כל תלמיד בקצב שלו.

בית הספר כולל מגרש ללימודים מעשיים בין הגדולים והרחבים בארץ המאפשר לימודים מעשיים בצורה קלה, נוחה ונכונה. האווירה בבית הספר נעימה ובמהלך המפגש מוגש לתלמידים כיבוד קל. בתום הקורס עוברים החניכים מבחן מעשי ומקבלים רישיון לנהיגה על טרקטור וטרקטורון. הרישיון לטרקטור וטרקטורון הוא ללא הגבלת גודל ומשקל, למעט בששת החודשים הראשונים, בהם נקבעה בחוק הגבלה המתירה ל'נהג החדש' לנהוג בטרקטור עד דרגה #3 ובמשקל עצמי של 3,200 ק"ג.
בתום ששת החודשים, רישיון הנהיגה לטרקטור וטרקטורון הופך לרישיון ללא הגבלת דרגה או משקל


קורס נהיגה ורישיון למלגזה: רישיון למלגזה מקבלים רק אחרי השתתפות בקורס הכולל לימודים עיוניים ומעשיים גם למי שהיה לו היתר נהיגה במלגזה בעבר. הקורס כולל שני מפגשים של לימודים עיוניים ומעשיים, וגם בקורס הזה עושה כל תלמיד את הלימודים המעשיים בקצב שלו. כל תלמיד יקבל הדרכה של שעת נהיגה אחת לפחות.
הקורסים מתקיימים במושב צופר. רישיון הנהיגה למלגזה כולל רישיון נהיגה למלגזה תעשייתית ומלגזה טלסקופית, חובה רישיון נהיגה על טרקטור או רישיון פרטי, מוגבל ורשאי לנהוג במלגזה בעלת 'כושר הרמה עד 20 טון'.
לבעלי רישיון נהיגה למשאית יינתן רישיון נהיגה למלגזה 'ללא הגבלת כושר הרמה'.
יש אפשרות לאלו שאין רישיון למשאית, להסב את רישיון הנהיגה למלגזה ל 'ללא הגבלת כושר הרמה' לאחר השגת רישיון למשאית. הרישיון שמקבלים אחרי הלימודים בבית הספר ערבה נרשם ברישיון הנהיגה.
 
מחירי הקורסים סבירים ביותר והעלות הינה עד לקבלת רישיון הנהיגה (קבלנות).
לקבוצה של 10 חברים המגיעים יחד ללימודים בערבה תינתן הנחה של 10%

תלמידים המגיעים מאילת בתחבורה הציבורית לקורסים השונים יזוכו ב- 50% מעלות הנסיעה, בהצגת כרטיס הנסיעה

במקרים בהם מתארגנת הסעה ברכב פרטי מאילת למספר תלמידים יחד, בעל הרכב יזוכה בעלות הדלק.

ליצירת קשר, נסים: 052-4260653. פקס – 086582345


חדשות אילת - ערב ערב באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש