יהדות - פרשת יתרו

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 23/1/2019 10:43 ● מה נשמע 584
מדינה שלמה עקבה בזעזוע אחרי הפרשה המשפטית המלוכלכת שהרסה באופן סופי את מעט האמון שהיה למאן דהוא במערכת המשפט. אני מדבר כמובן על העובדה שכתבת המשטרה של גלי צה"ל גנבה את הטלפון של אפי נווה ופרצה אליו, ולמרות שאלו הן 2 עבירות פליליות מהמדרגה הראשונה- גניבה ופשע סייבר, היא קיבלה "חסינות" מהפרקליטות בפני העמדה לדין על פשעיה. מה פתאום?
יהדות - פרשת יתרו

 

פרשת יתרו


מדינה שלמה עקבה בזעזוע אחרי הפרשה המשפטית המלוכלכת שהרסה באופן סופי את מעט האמון שהיה למאן דהוא במערכת המשפט. אני מדבר כמובן על העובדה שכתבת המשטרה של גלי צה"ל גנבה את הטלפון של אפי נווה ופרצה אליו, ולמרות שאלו הן 2 עבירות פליליות מהמדרגה הראשונה- גניבה ופשע סייבר, היא קיבלה "חסינות" מהפרקליטות בפני העמדה לדין על פשעיה. מה פתאום? בשם איזה סמכות חוקית מותר למישהו מהפרקליטות לתת לגנב חסינות ולהפוך את הפושע למורם מעם, שהחוק לא חל עליו? האם עורכי הדין של הפרקליטות הם הבעלים על החוקים במדינת ישראל? ברצותם – יפלילו אדם ויעמידוהו לדין, וברצותם – ישחררו את הפושע ויהפכו אותו לגיבור. עד היכן מגיעה עזות המצח של אותם הפרקליטים? גם כאשר השב"כ חוקר תינוקות בני 14 תוך כדי עינויי גוף ונפש באישור שופט ופרקליט מלווה, משל מדובר במחבלים שהם פצצות מתקתקות, והכל תחת איצטלה של פיקוח ובקרה מוקפדים של הפרקליטות, כנראה שמדובר באותו הפרקליט שנתן חסינות לכתבת הגנבת של גל"ץ. אבל כבר התרגלנו לכל הפשעים שמבוצעים כאן בשם החוק פעם אחר פעם עד אשר הפכנו לקהי חושים בכל הנוגע לשחיתות המשפטית במדינת ישראל. אימרתו המפורסמת של בגין "יש שופטים בירושלים", נשמעת בימים אלו צינית במיוחד. גם בסדום ועמורה היו שופטים ששפטו לפי החוקים המעוותים של סדום. גם בירושלים היו שופטים לפני 2500 שנה ועליהם בדיוק קונן הנביא ישעיה: "שריך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים יתום לא ישפוטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם". אכן יש שופטים בירושלים והם אחיהם התאומים הזהים של השופטים שפעלו בירושלים בימי הנביא ישעיה. 


השבת נקרא בתורה בפרשת יתרו כיצד יתרו, חותן משה, מלמד את משה רבנו ליצור היררכיה משפטית על מנת שמשימת השיפוט תהיה קלה יותר. משה צריך לבחור אנשים מוכשרים ביותר על מנת למנותם לשופטים על ישראל. אבל מהם הקריטריונים שעל פיהם יבחרו השופטים? גם לשאלה זו יש ליתרו פתרון: "ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל, יראי אלוקים, אנשי אמת, שונאי בצע, ושמת עליהם שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות".  מה פירוש "ואתה תחזה" כיצד בדיוק משה אמור לחזות? מסביר רש"י: "ברוח הקודש שעליך". צריך רוח הקודש כמו של משה רבנו על מנת לבחור שופטים הגונים. ובכל זאת מה נעשה אנחנו שאין לנו רוח הקודש, כיצד נבחר שופטים? נשתמש בקריטריונים שלימד אותנו יתרו. נבחר אנשים שהם "אנשי חיל" – רש"י – עשירים, שאין צריכים להחניף והכיר פנים. "אנשי אמת" – אלו אנשים שמקיימים את הבטחותיהם (לא פוליטיקאים) שכדאי לסמוך על דבריהם, שע"י כן יהיו דבריהם נשמעים. שונאי בצע – ששונאין את ממונם בדין. ועם כל זאת ונניח שנמצא אדם כזה, עליו להיות לפני הכל  - "ירא אלוקים". כי אם אין לשופט יראת אלוקים הרי שהוא מסוגל כביכול בשם החוק לעשות את כל התועבות שבעולם. כפי שאמר אברהם אבינו לאבימלך מלך פלישתים "כי אמרתי רק אין יראת אלוקים במקום הזה – והרגוני".  בלי יראת אלוקים אין שום משמעות לחוק או לאנשים הממונים על אכיפת החוק, כי הם יכולים להפוך בעצמם להיות הפושעים והנבלים הכי גדולים בעולם. לא לחינם קבעו חז"ל שעלינו להתפלל 3 פעמים ביום על כך שיהיו לנו שופטים ישרים וצדיקים: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה", ואז ממילא יסתלקו כל העוולות ונוכל לחיות בארץ שאין בה "יגון ואנחה". וכפי שסיים הנביא ישעיה שביום שבו השופטים ישפטו צדק אמיתי באותו היום ירושלים תחזור להיקרא ולהיות "עיר הצדק, קריה נאמנה". במהרה בימינו -אמן.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש