נואמים צעירים שלנו

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/2/2019 08:55 ● מה נשמע 587
12 למידי כיתות ה'-ו' השתתפו השנה בתכנית היוקרתית "הנואם הצעיר" המתקיימת זו השנה השביעית ביוזמת אגף החינוך בעירייה בשיתוף "גוונים" בית הספר למחוננים ומצטיינים ומועדון רוטרי, יוזם התחרות הארצית ● בתחרות העירונית שהתקיימה בשבוע שעבר, התמודדו התלמידים על מקום בתחרות המחוזית שתתקיים בשבוע הבא (18.2) באשקלון ● במקום הראשון זכתה יעל דשל, תלמידת בית ספר "ימין הרצוג" שנאמה על מימוש אישי, במקום השני זכתה נגה לין, תלמידת בית ספר "מצפה ים" שנאמה על כוחו של שיתוף פעולה. שתיהן ייצגו את אילת בתחרות המחוזית, בתקווה כי ממנה כמו בשנים קודמות, יעפילו תלמידי אילת גם לתחרות הארצית
נואמים צעירים שלנו
הם משלנו. הנואמים הצעירים

תוכנית "הנואם הצעיר" הינה תוכנית לעידוד וקידום אמנות השכנוע באמצעות השפה, שמטרתה לקרב את הנוער אל אומנות הנאום, תוך צמיחה והעצמה אישית וחברתית לקראת חברה טובה יותר. את התוכנית מנחה ומלווה מראשיתה, אור חביב, מנהל האב אילת - המרכז לפיתוח יזמות והיא כוללת עשרה מפגשי ההדרכה המתקיימים במרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים בניהולה של אורנית גולדשטיין, במסגרתה זוכים התלמידים לקבל כלים מקצועיים שיסייעו להם בתחרות עצמה וישמשו אותם גם בהמשך החיים. 
בתחרות העירונית שהתקיימה בשבוע שעבר באשכול פיס, במעמד נשיאת מועדון רוטרי אילת - אתי דפנה ובהשתתפות חברי מועדון רוטרי, מנהלות בתי הספר, חברי מועצת נוער עירונית, תלמידים והורים, נדרשו כל אחת ואחד מבין שנים עשר המתמודדים לנאום משך 4 דקות בפני חבר שופטים. בין הנושאים שנקבעו על ידי מועדון רוטרי ועליהם נאמו התלמידים: איכות וערכיות החיים, הזכות להיות מוגן, סוגיות אתיות בין קידמה ושימור הסביבה הטבעית של בעלי החיים, כוחה של מילה, קבלת האחר, מימוש אישי, שליחות - אכפתיות ומעורבות חברתית, כוחו של שיתוף פעולה - עבודת הצוות. כל המתמודדים הפגינו יכולות וכישורים רטוריים יוצאי דופן תוך ביטחון, שטף דיבור ושפה גבוהה. בין הנואמים היו גם תלמידה לקוית ראיה שנאמה על קבלת האחר ושיתפה בסיפורה האישי, תלמיד הקרוי על שם אורן אלמוג שמשפחתו נהרגה בפיגוע בחיפה ונאם על ערכיות החיים, ועולה חדש שנאם על כוחה של מילה. לצד הנאומים המרגשים נהנו כולם משירתה המופלאה של מקהלת בית ספר "ים סוף". 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש