מה חשוב שתדעו על חוק הגנת הפרטיות?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/2/2019 09:17 ● ערב ערב 2903
בד בבד עם התפתחות האינטרנט והתקשורת צצו להן לא מעט שאלות הקשורות לזכותו הבסיסית של האדם להגן על הפרטיות שלו. מצד אחד הטכנולוגיה מאפשרת לנו לצלם הכול, לשכפל ולהגיע כמעט לכל פיסת מידע, אך מצד שני, לכל אחד מאיתנו יש גם זכות לשמור על הפרטיות שלו. האומנם כך הדברים? איך עושים זאת? ומה באמת אומר החוק להגנה על הפרטיות? המטרה העיקרית של חוק הגנת הפרטיות היא להסדיר מספר סוגיות מורכבות הקשורות להגנה על הפרטיות של האזרחים במדינה, וכיוון שהטכנולוגיה מציבה כ"כ אתגרים וסוגיות, יש לחוק הזה גם פירוט נרחב.
מה חשוב שתדעו על חוק הגנת הפרטיות?

 

חוק הגנת הפרטיות ומה באמת נחשב לפגיעה בפרטיות שלנו?

 

בבואנו להכיר מעט יותר לעומק את החוק על הגנת הפרטיות של האזרח במדינה, אנחנו רואים שישנם לא מעט סעיפים ודוגמאות לפגיעה אפשרית בפרטיות שלנו. לדוגמא, אותו חוק הגנת הפרטיות מדברים על:

 

  • איסור צילום של אדם כשהוא ברשות היחיד
  • איסור על האזנות סתר
  • איסור על בילוש והתחקות אחרי אדם כלשהו
  • פרסום עניין שקשור לחייו הפרטיים של אדם מסוים
  • שימוש בשמו של אדם מסוים לשם רווחים ועוד

 

הבעיה האמיתית זו השאלה מה עושים אם אכן הפרטיות שלנו נפגעה בצורה כזו או אחרת? איך אפשר להוכיח זאת ויתרה מכך, מי יוכל לעזור לנו להוכיח את הדברים? אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם מרגישים שהפרטיות שלכם נפגעה כי גורם כלשהו לא שמר על לשון החוק להגנת הפרטיות במקרה שלכם, עו"ד מקצועי הוא הכתובת. עו"ד מקצועי שעוסק בתחום הזה לא רק מכיר לעומק את לשון החוק, אלא גם יידע להמליץ לכם איך כדאי שתפעלו. לא בכל מקרה כדאי להגיש תביעה ולא בכל מצב יש אפשרות לנצח. לכן בשלב הראשון כדאי יהיה להתייעץ עם עו"ד מקצועי ויפה שעה אחת קודם.

 

איך לבחור את עוה"ד המתאים למאבק מהסוג הזה?

 

בין אם אתם רוצים עו"ד שיעזור לכם בסוגיות הקשורות לנושא כמו חוק הגנת הפרטיות ובין אם אתם מתמודדים עם נושא כמו חוק איסור לשון הרע, יש לבחור עו"ד מתאים. למרות שיש כמובן הרבה עורכי דין שעוסקים בתחומים הללו בישראל, לא מכולם אפשר לצפות לקבלת שירות זהה. לכן, אם חשוב לכם לדעת שאתם מפקידים את המשימה בידי אנשי מקצוע מובילים ואם אתם רוצים לדעת שבחרתם נכון, בדקו כל מה שאפשר אודות עוה"ד שאליו חשבתם לפנות. ממתי הוא עוסק בתחום? האם הוא נראה לכם אדם אמין? מה הוא יוכל להציע לכם והאם הוא עו"ד מומלץ? כדאי גם לברר כמה תשלמו לעוה"ד שלכם תמורת השירות שהוא יוכל להציע לכם, כי מה פתאום שתסכימו לשלם סכומים מוגזמים? היום יש תחרות גם בין עורכי הדין שונים ולכן טבעי שהשוואת מחירים כן תעזור לכם לחסוך.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש