אזרחות אמריקאית, מזה חוק הסבא?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/2/2019 09:31 ● ערב ערב 2903
רבים חולמים על אזרחות אמריקאית לילדיהם ויש כאלה שאפילו מבצעים רילוקיישן וחיים מספר שנים בארה"ב על מנת שדור העתיד שלהם יזכה באזרחות הנחשקת. אחת הדרכים האטרקטיביות בהשגת אזרחות אמריקאית לילדים היא באמצעות חוק הסבא.
אזרחות אמריקאית, מזה חוק הסבא?

לפי החוק האמריקאי, אם סבו או סבתו של ילד עד גיל 18 התגורר בארה"ב למשך תקופה של לפחות 5 שנים, הנכד שלהם זכאי לאזרחות אמריקאית. בשורות טובות לכל מי שגילה שיש לו סבא או סבתא שהיו באמריקה תקופה ולא ארוכה במיוחד. מי שיכול להגיש את הבקשה חייב להיות עד גיל 18 וזו הסיבה שכדאי למהר ולא להתעכב עם הגשת הבקשה הפורמלית בנושא.
הודות לחוק הסבא נכדים ונכדות ישראלים רבים זכו באזרחות אמריקאית, אבל כמו כל חלום אמריקאי גם כאן מדובר במנגנון ביורוקרטי סבוך שדורש התנהלות נכונה מול השגרירות וחברה שמכירה את החוקים, האישורים והתקנות ותדע לכוון אתכם בדרך להשגת האזרחות המבוקשת.
מה חשוב לדעת על חוק הסבא וכיצד ניתן למקסם את הסיכוי לקבל ויזה בזכות חוק זה?

 

תוכיח שיש לך סבא


מהבחינה הרשמית, חשוב להמציא את האישורים החותכים לכך שיש לכם סבא או סבתא שאכן התגוררו בארה"ב למעלה מ-5 שנים , כאשר שנתיים מתוכן הם היו מעל גיל 14. אישורים לדוגמא: אשרת שהייה, עבודה, דרכונים חתמים, לימודים במוסד בארה"ב או תלושי שכבר ממקום עבודה בארה"ב, מסמכי ביטוח לאומי ועוד. כל הוכחה שתוכלו לגייס. לעיתים פעולת איתור המסמכים מאתגרת ומורכבת, במיוחד כאשר מדובר בתקופה רחוקה בעבר של סבא וסבתא. הבשורות הטובות הן שיש חברות שזה מה שהן עושות – מסייעות באיתור מסמכים ומקצרות משמעותית את תהליך החיפוש והגשת המסמכים. יחד עם המסמכים האמריקאיים שברשותכם, יש להגיש מסמכים ישראלים כמו תעודת לידה וכדומה ולתרגם את המסמכים האלה. יש
לאחר איתור המסמכים, יש להגיש בקשה רשמית למשרד בארה"ב המטפל בבקשות אלה יחד עם 2 תמונות עדכניות בגודל 5X5 ס"מ וצ'ק על סך 1,170 דולר. את המסמכים הרשמיים ניתן להדפיס דרך אתר ההגירה הרשמי של ארה"ב. בנוסף, יש למלא טפסים רשמיים m N-600K וטופס G1145 לקבלת אישור אודות בקשה.

 

טיסה לארה"ב לראיון אישי


חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק ובמעקב אחר קבלת הבקשה שלכם וסטטוס הטיפול. יש לבדוק שהצ'ק ששלחתם אכן התקבל ולקבל אישור מהמשרד בארה"ב שמטפל בכם לקבלת הטפסים והאם נדרשים מסמכים נוספים על מנת לדון בבקשה. חשוב לדעת ששלב חשוב בתהליך הוא ראיון אישי, שנקבע כמובן מספר חודשים מראש כדי שתוכלו להתארגן לקראתו. הראיון האישי מתקיים בארה"ב ולכן יש לקחת בחשבון שחלק מהעלויות של הגשת בקשה לאזרחות מכוח חוק הסבא קשור באופן טבעי בעלויות הנסיעה לארה"ב – טיסות, מלונות וכדומה אבל הוא שלב שאי אפשר לפספס. בכל מקרה, בראיון האישי כבר תתקבל ההחלטה האם ילדכם זכאי לאזרחות אמריקאית.

 

תנו למומחים לעזור


בניגוד לסברה הרווחת, לא פשוט לקבל אזרחות אמריקאית בהתאם לחוק הסבא ויש הרבה סיבות לפסילות וטרטורים חוזרים ונשנים שכרוכים בהפקת מסמכים נוספים או בקשות לתיקון מסמכים קיימים. חשוב מאוד לפנות למומחים על מנת שיטפלו עבורכם בבקשה – מומחים בעלי הידע והניסיון וההכרות המעמיקה עם החוק האמריקאי שכבר יודעים מה חשוב למראיינים ואילו מסמכים יגבירו את הסיכויים להשלמת הבקשה ולהעלאת סיכויי ההצלחה. כולל טיפול במסמכים שקשור בכתיבתם בשפה ברורה ותרגום המסמכים לאנגלית רהוטה ועד מעקב אחר התהליך וסיוע בראיון אישי מוצלח. אז למה אתם מחכים? סבא יכול לסדר לכם אזרחות אמריקאית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש