טרנדים חמים בעולם הסלולר – לאן מועדות פנינו?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/3/2019 17:58 ● ערב ערב 2906
טלפונים סלולאריים שינוי את חיינו ללא היכר במהלך העשור וחצי האחרונים, באופן אותו יכולים להעריך רק אלו אשא זוכרים בבירור כיצד נראה העולם של לפני הסמארטפונים, או לפני הטלפונים הסלולאריים בכלל. ההתקדמות הטכנולוגית בחזית הסלולארית היא ללא ספק מהירה ומסחררת, משאירה אותנו פעורי פה מדי שנה מחדש. מהם הטרנדים הבולטים והמסקרנים ביותר בעולם הסלולאר כיום, מי מוביל את הפיתוחים הללו וכיצד הם צפויים לשנות את חיינו (שוב...)?
טרנדים חמים בעולם הסלולר – לאן מועדות פנינו?

 

אינטראקטיביות בין המכשיר למשתמש – אייפון של אפל ממשיך לפרוץ דרך

 

בין הגורמים העיקריים אשר משקיעים סכומי עתק ומובילים את הטרנדים החמים והחדשים בחזית הטכנולוגית מזה זמן רב ניתן לציין כמובן את יצרניות הסלולר המובילות עצמן, ובראשן את חברת אפל, אשר האייפון שלה הוא שהכניס אותנו לעידן הסמארטפונים לפני קצת יותר מעשור.

בדגמים החדשים של אייפון שניתן למצוא כיום, מלבד ליכולות טכניות מתקדמות ומרשימות יותר ויותר ניתן למצוא דגש על אינטראקטיביות בין האייפון עצמו לבין המשתמש/ת. כך, יודע האייפון לזהות בצורה טובה יותר ויותר לא רק את מה שאומרים לו ישירות (דרך האפליקציה "סירי") אלא גם את הפנים של המשתמש, לאן עיניו מופנות, מהן הבעות הפנים שלו וכו'. היישומים ה"שטחיים" יותר של טכנולוגיה זו הן אפליקציות המאפשרות תמונות מצחיקות אשר מלבישות אלמנטים שונים על פני המצולם, אך בעתיד הקרוב יחסית כבר יוכל האייפון לזהות הרבה יותר באמצעות מבעי הפנים שלנו, ולהפוך להרבה יותר מאשר מכשיר פאסיבי.

 

אפליקציות בלוקצ'יין

 

בלוקצ'יין היא טכנולוגיה המאפשרת הצפנה יעילה של מידע, וכך פותחת בפנינו את האפשרות להתנהל אונליין בצורה אשר לא תאפשר לאף ארגון, ממשלה או קבוצת האקרים לעקוב אחרינו. הן בדגמים החדשים של סמסונג והן בסמארטפונים של חברות מתחרות נוספות ניתן למצוא יותר ויותר יישומונים שונים המאפשרים להתנהל בצורה חופשית ללא כל חשש מכך שהמידע שאנחנו מעלים יזלוג לידיים בלתי רצויות

 

האינטרנט של הדברים

 

אולי התחום החם ביותר בעולם הטכנולוגיה באופן כללי, אשר חלק משמעותי ממנו תלוי באופן מהותי בסלולרי החכמים, הוא מה שמכונה "האינטרנט של דברים" (IOT – Internet Of Things). הכוונה היא לכך שיותר ויותר מכשירים מסוגים שונים מחוברים כיום לאינטרנט, והסמארטפון הוא הכלי העיקרי המשמש אותנו על מנת לגשת למידע זה ולנהל אותו. דוגמאות מובילות לכך, עבורן ניתן למצוא אפליקציות ייעודיות בסמארטפונים של סמסונג, אפל ושאר השחקניות הראשיות בתחום, הם מכשירים המוצמדים לגוף ומנטרים את פעילותו, כמו גם גאדג'טים המשמשים אותנו במגוון תחומים בבית, במשרד, ברכב ובכל מקום שרק ניתן להעלות על הדעת.

 

סמסונג משיבה תחרות

 

סמסונג היא מבחינות רבות אחת המתחרות הגדולות והרציניות ביותר של אפל, ואחת השחקניות המובילות בעולם הסלולר. במהלך שנת 2019 צפויה החברה להשיב מלחמה של ממש לאפל, עם דגמים חדשים ומתקדמים אשר אמורים לעלות הרבה פחות מהאייפונים החדשים, ולעשות אותו הדבר ואולי אפילו יותר. עד כמה תחזיות אלו צפויות להתממש? אף אחד אינו יודע עדיין, אבל מה שבטוח הוא כי התחרות שמציבה סמסונג היא ללא ספק גורם המאיץ את ההתקדמות הטכנולוגית בתחום


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש