מפנים אשפה באהבה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: או-מד מדיקל ● 23/4/2019 09:52 ● מה נשמע 597
בימים שלקראת חג הפסח, בהם תיגברה העירייה את הניקיון ופינוי האשפה, הצטרפו ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, ביחד עם סגנו - סטס דינקין האמון על תחום השירותים העירוניים, לצוות פינוי האשפה בעירייה ופינו ביחד איתם כמה מכולות ● "משום הפעולות הנמרצות שמשקיעה העירייה בניקיון בחרתי כאות הזדהות להתלוות ביחד עם סגני לצוות החרוץ שמפנה את האשפה של כולנו במרץ רב, במיוחד בימים אלה שלפני חג הפסח. אני מודה בשם כולנו לעובדי פינוי האשפה המסורים ומאחל לכולנו חג שמח ונקי מבחוץ ומבפנים. חג מלא באהבה"
מפנים אשפה באהבה
ותודה שאתם כאן. ראש העירייה וסגנו מפרגנים

מדי יום מפנה אגף שירותים עירוניים בעירייה, כ-180 טון אשפה באמצעות קבלן (חברת המנוף) ו-48 עובדי עירייה. את האשפה מפנים לאתר ההטמנה נימרה שבאזור המועצה האזורית חבל אילות. "עם העלייה ברמת החיים, עולה רמת הצריכה של משקי הבית ורמת הפסולת אותה אנו מייצרים", מציין מישל בוגנים - מנהל אגף שירותים עירוניים בעירייה ומתאר את מערך פינוי האשפה בעירייה: "פינוי האשפה באילת מתבצע על ידי עובדי העירייה ב- 7 מסלולי פינוי (4 משאיות לפינוי מכולות ועוד 3 משאיות לפינוי עגלות אשפה קטנות). בנוסף, מתבצע פינוי מפגעי גזם וגרוטאות באמצעות 3 משאיות גר"פ. קבלן פינוי אשפה חיצוני (חברת המנוף) מבצע את פינוי האשפה מאזור התעשייה והתיירות וכן את פינוי האשפה של המוטמנים בעיר ובתיירות". 

 


"לעיר אילת מאפיינים ייחודיים, ביניהם ריחוק, מזג אוויר ועוד. אלה גורמים להתמודדות עם בעיית פינוי אשפה ברמת קושי גבוהה יותר מאשר מרבית הערים בארץ" מדגיש בוגנים ומפרט: "בעוד תושב במרכז מייצר בממוצע כ- 1.75 ק"ג אשפה  ליום, הממוצע באילת עומד על מעל ל- 2.5 ק"ג אשפה ליום לתושב זאת כמובן בתוספת התיירים. בתקופת הקיץ והחגים, מספר האורחים באילת מגיע עד לפי 2 ממספר התושבים בעיר ובתיירות. גם מזג האוויר החם בקיץ מחייב פינוי אשפה בתדירות גבוהה יותר עקב תסיסת האשפה. 

לצד כ-1,500 מכולות למיחזור נייר, קרטון, פלסטיק, זכוכית ועוד, יש באילת כ-3,000 מכולות ופחי אשפה. באזור המגורים יש כ- 1,800 צמודי קרקע המפונים בתדירות של 3-6 פעמים בשבוע, 350 עגלות אשפה 1,100 ליטר, 380 מכולות 6-8 קוב, 20 מכולות רם סע, אלה מפונים בהתאם לתכנית פינויים על ידי העירייה. בנוסף יש 125 מכולות 6-8 קוב באזור התיירות ובסיסי צה"ל, 90 מכולות 6-8 קוב באזור התעשייה ושחורת, 80 דחסניות בבתי המלון ועסקים, 12 מכולות רם סע וכ-90 מוטמני קרקע באזור השחמון והתיירות. אלה מפונים על ידי חברת המנוף.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש