תקרה אקוסטית – היכן מומלץ לשים אותה ומי יכול לבצע את העבודה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/4/2019 11:22 ● ערב ערב 2911
הצורך לחיות ולעבוד בחלל ששקט הוא צורך טבעי. כולנו עובדים וחיים טוב יותר כשנעים לנו והיום אחד האמצעים ליהנות מכך הוא ליצור תקרה אקוסטית. תקרה זו מעניקה רמה גבוהה של אקוסטיקה ויוצרת בידוד איכותי. נוסף על כך, התקרה יכולה למנוע קרינה במקום.
תקרה אקוסטית – היכן מומלץ לשים אותה ומי יכול לבצע את העבודה?

 

היכן נהוג לשים תקרות אקוסטיות

 

בעבר אפשר היה לראות את התקרות האקוסטיות במשרדים וחללים מיוחדים שדרשו את הבידוד מהרעש. היום אפשר לראות אותן משולבות גם בבתים פרטיים ומשרדים קטנים. הסיבה לשינוי היא הנגישות הגבוהה והעלויות שפחתו לאורך השנים. היום גם בעלי משרדים או עסקים קטנים יכולים ליהנות מסביבת עבודה רגועה וכל זאת בלי להשקיע כספים שדורשים מהם לצאת מגדרם.

 

סוגים שונים של תקרות

 

תקרה אקוסטית יכולה להיראות שונה בכל מקום. היא יכולה להיות תקרה מודולרית שקועה, תקרת אריחים, מגשי אלומיניום ועוד. הרעיון הוא להתאים לכל מקום את הפתרון הנכון ביותר, גם מבחינת התוצאה, גם מבחינת ההוצאה הכספית וגם מבחינת האסתטיקה. היום התקרה היא לא רק מה שנמצא בחלק העליון של החלל אלא גם פרט שיש להתייחס אליו כשמתכננים את העיצוב של המקום.

 

לבחור תקרה אקוסטית שמתאימה עבורך

 

כיוון שישנם סוגים שונים של תקרות, אחת המטרות שלך היא לבחור בזו שתתאים עבורך. לשם כך כדאי להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום. חברה עם ניסיון תוכל לפרט עבורך את כל האפשרויות שיכולות לעמוד לרשותך ולהמליץ, מתוך הידע שלה, על הפתרון הנכון ביותר. על מנת לבחור את התקרה האקוסטית חשוב להבין מהו הצורך שלך, לראות את המבנה, להבין אם ישנן מגבלות ורק לאחר מכן אפשר יהיה לבצע את הבחירה הנכונה. מבחינתך, החברה המבצעת יכולה לתת לך מענה ותמיד ניתן לשאול אותה שאלות על הבחירה וההמלצות שלה ולבקש לשמוע מידע על חלופות קיימות.

 

כמה עולה התקנת תקרה אקוסטית?

 

שאלה זו לא יכולה לקבל תשובה אחת בלבד אלא חשוב להבין מה משפיע על העלויות וממה הן מורכבות. חלק אחד של העלות הוא התקרה עצמה, כלומר החומר. חלק שני הוא העבודה הנדרשת במקום. מבחינת עלות תקרה אקוסטית, יכולים להיות הבדלי מחירים בחומרים השונים ולמרות זאת יש לבחור את החומר אשר יתאים למקום עצמו. מבחינת העבודה, החברה תיתן הצעת מחיר תוך בחינת הנקודות הבאות:

  • גודל המקום – ככל שהמקום גדול יותר ורחב כך יתכן שהמחיר לכל מטר יהיה נמוך יותר. עם זאת, יש לזכור כי לא מדובר במשוואה ברורה אלא בהערכה כללית וכי יש לקבל הצעת מחיר רק לאחר שהחברה ראתה את המקום.
  • נוחות העבודה – ככל שהמקום מורכב ומסובך יותר מבחינת הגישה, כך תידרש לעובדים יותר עבודה וייקח להם יותר זמן לבצע אותה. נוחות העבודה יכולה להשפיע על העלות של הנחת תקרה אקוסטית וגם במקרה זה כדאי שהחברה תראה את המקום לפני שהיא תיתן את הצעת המחיר.
  • סוג החומר – כיוון שיש תקרות אקוסטיות שונות המחיר שלהן יכול להשתנות. כאן חשוב לזכור כי המטרה היא להתאים את החומר למקום ולא את העלות למקום. לכן, יש לבחון את הצורך היטב ולתת הצעת מחיר שיכולה לענות עליו.
  • מורכבות העבודה – מעבר למקום אשר יכול להשפיע על כמות העבודה שתידרש, ישנן דרישות נוספות שיכולות להשפיע על המורכבות של הצבת תקרה אקוסטית. למשל, אם יש צורך להעביר חשמל במקום, לשלב מנורות ואלמנטים נוספים, החברה תכלול זאת בהצעת המחיר.

 

למצוא חברה שמתאימה לסוג עבודה זה

 

החברה שתבצע את העבודה צריכה להביא איתה מומחיות בתחום של תקרות אקוסטיות. היא צריכה להכיר את סוגי החומרים השונים, את העבודה הנדרשת ואנשיה צריכים להיות מיומנים ומנוסים. בעת השיחה עם החברה באפשרותך לבקש לשמוע על פרויקטים שהיא כבר ביצעה. באפשרותך לשוחח עם לקוחות מן העבר ולוודא כי היא אכן תביא אלייך את סטנדרט העבודה הגבוה ביותר.

נוסף על כך, חשוב מאד שהחברה תיקח חלק מתהליך התכנון, בין אם מדובר בפרויקט של הנחת תקרה אקוסטית ובין אם מדובר על פרויקט שיפוץ שזו חלק מהמשימה שלו. החברה תוכל לכוון ולהנחות את התהליך ולהביא מהידע שלה לצורך קבלת החלטות שבסופן יתקבל המבנה הרצוי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש