ביטוח רכב לנהגים צעירים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/5/2019 10:13 ● ערב ערב 2912
ביטוח רכב הוא אחד מסוגי הביטוחים הנפוצים ביותר במדינה, ביטוח חובה לו נדרש כל מי שמחזיק ברכב פרטי או מסחרי
ביטוח רכב לנהגים צעירים

כמובן שמעבר לביטוח החובה הבסיסי המוגדר בחוק קיימים סוגים רבים ושונים של פוליסות ביטוח רכב, ורובם המכריע של בעלי הרכבים אינם מסתפקים כיום בביטוח החובה הבסיסי לבדו. אחד מסוגי הפוליסות ה"מיוחדות" אשר נחשבות לפוליסת חובה עבור צרכנים מסוימים היא פוליסת ביטוח רכב לנהגים צעירים. מי נכלל בקטגוריה מיוחדת זו, מדוע הביטוח במקרה זה שונה ועלול להיות יקר יותר ומה ההבדל בין נהג צעיר לנהג חדש?

 

הגדרה פרטנית של חברת הביטוח – נהג צעיר

 

על פי רוב מוגדרים כנהגים צעירים נהגים מתחת לגיל 24. עם זאת, חשוב להבין כי מדובר בהגדרה לא רשמית (לא כזו המוגדרת באופן ברור ומובהק בחוקי המדינה) ולכן חברות ביטוח שונות עשויות להשתמש בהגדרות מעט שונות עבור קטגוריה זו. למשל, חברות ביטוח מסוימות מתייחסות בפוליסת ביטוח הרכב שהן מציעות לגילו של הנהג הצעיר ביותר אשר מורשה לנהוג על הרכב תחת כיסוי זה, ומשתמשות בקבוצות גילאים מסוימות (למשל – תעריף מסוים עבור נהגים בגילאים 17 עד 21, תעריף אחר במידה וכל הנהגים מעל לגיל מסוים וכו'). עם זאת, ההגדרה הנפוצה ביותר היא זו של נהגים מתחת לגיל 24, וכדאי לברר בדיוק למה מתכוונת חברה מסוימת במידה ואתם מעוניינים בכל שנהג צעיר יחסית יוכל גם כן לנהוג ברכב ועדיין להיות מכוסה.

 

סיכוי גבוה יותר לתביעה – מדוע ביטוח רכב לנהג צעיר יקר יותר?

 

כמובן שפוליסות המכסות גם נהגים צעירים לרוב מעט יקרות יותר מפוליסות "רגילות" והסיבה לכך ברורה ומוצהרת – במקרה של נהג חדש ההסתברות לתאונה או לפגיעה כלשהי ברכב או בנוסעים בגינה תוגש תביעה כנגד חברת הביטוח היא הסתברות גבוהה יותר בהשוואה לנהגים וותיקים ומבוגרים יותר. ביטוח הוא עסק הבנוי על סטטיסטיקות וממוצעים, ובאופן סטטיסטי הסיכוי כי נהג צעיר "יעלה" לביטוח כסף הוא גבוה יותר. לכן גם עלות הפוליסה גבוהה יותר, כמו גם סוג וגובה הכיסויים הספציפיים הנכללים באותה פוליסה.

 

להבדיל מ"נהג חדש"

 

הבחנה נוספת שחשוב לעשות היא בין נהג צעיר להגדרה המוכרת יותר של "נהג חדש". ההגדרה של נהג חדש מגדירה ככאלו נהגים אשר וותק הנהיגה שלהם קטן משנתיים (כלומר, גם אדם מבוגר יחסית אשר זה עתה הוציא רישיון ייחשב בשנתיים הראשונות לנהג חדש).

חשוב לשים לב להבדלים בפוליסות ביטוח הרכב שמציעות חברות ביטוח שונות עבור נהגים חדשים מול צעירים. לרוב, יחולו הגבלות מחמירות יותר על נהגים חדשים מאשר על נהגים צעירים גרידא (נהגים צעירים רבים הם גם נהגים חדשים...), תנאי הפוליסה יהיו מעט שונים, המחיר עלול להיות גבוה יותר וכו'. בכל מקרה חשוב להיות ערים להבדלים הללו, ולוודא כי אתם רוכשים אך ורק את הפוליסה המתאימה בדיוק להגדרתכם, ולא פוליסה מחמירה יותר.


  חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש