למה מיינדפולנס ויתרונותיו על מדיטציות אחרות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/5/2019 15:59 ● ערב ערב 2914
מיינדפולנס היא מדיטציה המאפשרת תרגול קשיבות – מתן תשומת לב לרגע זה הן ברמה המחשבתית, הגופנית, הרגשית והחישתית. באמצעות תרגול נכון, ניתן להגיע למצב מודעות גבוהה למחשבות, לתחושות הגופניות ולהתנהגות בהווה וכל זאת מבלי לערב שיפוטיות וביקורתיות כלפי הסיטואציה וכלפי עצמנו. את השיטה פיתח ד"ר ג'ון קבט זין, אשר הבחין כי היא מקלה על תסמינים גופניים ונפשיים של מטופלים שמתמודדים עם כאב כרוני. העובדות מאמתות אותנו עם מציאות בה כל מדיטציה מסייעת ומשפיעה באופן חיובי על החיים, אך במאמר זה התכנסנו על מנת להצביע על היתרונות הנקודתיים והייחודיים של מיינדפולנס.
למה מיינדפולנס ויתרונותיו על מדיטציות אחרות

 

היתרונות של מיינדפולנס

 

קורס מיינדפולנס מאפשר לכל אדם ליהנות מיתרונות מהותיים וייחודיים במהלך הדרך. ריכזנו עבורכם את היתרונות העיקריים שניתן ליהנות מהם רק באמצעות מיינדפולנס.

  • שינוי החוויה – באמצעות שיטה זו מושקע מאמץ רב לשנות את החוויה בהווה. הניסיון לשינוי זה מוביל רבים להתמודד עם הכאב ואף להיפרד ממנו לשלום ולא להתראות וגם אם מתראים בשנית ממשיכים לתרגל.
  • ראיות נוירולוגיות מצביעים על גדילה משמעותית של האזור הקשור ללמידה וזיכרון אל מול צמצום אזורי המתח והחרדה במוח. כל אדם שמתרגל מיינדפולנס יכול ליהנות מהאפשרות להמעיט את החרדה ואת המתח בחייו ולפנות זמן לצמיחה אישית, חברתית ותעסוקתית גם יחד. היפרדות ממצבי מתח וחרדה, מאפשרים את החופש להגשים חלומות.
  • כל אדם שבחר להתאמן בשיטה זו, מגביר את הדיוק בכל הקשור להתבוננות עצמית ולהתבוננות אחר הסביבה, הן מבחינה חושית, הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינה חושית.
  • מכירים את המחשבות הטורדניות שלא נותנות מנוח? שיטת מיינדפולנס מקטינה (לעיתים משמעותית את המחשבות הטורדניות ובמקביל מאפשרת השיטה להקטין את השיפוטיות שלכם כלפי עצמכם.
  • תרגול חוזר של מיינדפולנס, מאפשר לכל מתאמן ליהנות מתחושת השלווה, שלעיתים כל כך חסרה לרבים מאיתנו.

שימו לב כי על מנת ליהנות מיתרונות אלו, שבהחלט יכולים לשדרג את רמת ואיכות החיים בכמה מונים, יש לתרגל את שיטת מיינדפולנס על בסיס קבוע ולעשות זאת בהתאם לכללי המדיטציה שהוכחה כיעילה.

לסיכום – מדיטציה היא מאז ומעולם שיטה מוצלחת אשר משרתת רבים במהלך חייהם. אם גם אתם רוצים להצטרף לקהילה ולעשות מדיטציה על בסיס קבוע, (אתם לא חייבים להיות אנשים רוחניים לשם כך), כדאי שתכירו את שיטת מיינדפולנס. גם אם עורכים מדיטציה על בסיס קבוע ואתם מחפשים להכניס לחייכם שיטת מדיטציה חדשה מיינדפולנס היא השיטה עבורכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש