בבית ספר יעלים כולם שווים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/5/2019 08:55 ● מה נשמע 601
למידה באמצעות מחשבים ניידים, לוחות דיגיטליים, תוכנות מיוחדות, משחקי מחשב מותאמים, קירות אינטראקטיביים ועוד ● כל אלו מאפיינים את מרחב השילוב החדשני שהוקם בבית ספר "יעלים" ביוזמה משותפת של ארגון "וראייטי", המפעיל את התוכנית "וראייטי שווים", מיזם סיסמה לכל תלמיד, עיריית אילת, ובתרומה משותפת של איש העסקים - טניסאי העבר, אנדי רם, שהמתחם קרוי על שם אביו - עמירם רם ז"ל ● במרחב המשולב העתיר באמצעים טכנולוגיים, לומדים כל תלמידי שכבה ג', כולל תלמידי שילוב וחינוך מיוחד
בבית ספר יעלים כולם שווים
מרחב שילוב ביעלים

בביקור מרגש בהשתתפות 350 תלמידי בית ספר "יעלים" בניהולה של לימור קטן, נחנך בשבוע שעבר מרחב השילוב החדשני במעמד אודי אנג'ל, יו"ר "סיסמה לכל תלמיד" ונשיא ארגון וראייטי, מגי אסייג - מנכ"לית סיסמה לכל תלמיד, אורי סלונים - יו"ר וראייטי ישראל, איש העסקים אנדי רם, אמו - דיאנה ורעייתו, יואש טרוקמן - יו"ר קבוצת אלעד מערכות וראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי. לצד המרחב שכולל כ- 70 מחשבים ניידים המשרתים את כל תלמידי שכבה ג', כולל לוקרים למחשבים, התחדשו גם תלמידי החינוך המיוחד בבית ספר "יעלים" הלומדים בשתי כיתות, באייפדים אישיים, תרומת "סיסמה לכל תלמיד", מייזם הפועל באילת כבר 7 שנים בבתי הספר היסודיים. 

 

חונכים מרחב שילוב ביעלים

 

לתת לכולם הזדמנות שווה


"וראייטי שווים" הינה תוכנית לשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בקהילה ובחברה מתוך האמונה שלכל תלמיד מגיעה הזדמנות שווה להגשים את הפוטנציאל הטמון בו. במסגרת התוכנית הוקם מרחב שילוב שכבתי חדשני הכולל סביבה פיזית וירטואלית - המאפשרת מפגשים ויוצרת גירויים שמשרתים את תהליכי הלמידה, אך גם מאפשרת לכל לומד למצוא את המקום הבטוח שלו ואת דרך הלמידה המועדפת עליו, חדשנות טכנולוגית - המאפשרת לכל לומד לממש את הפוטנציאל שלו, הכלה כדרך חיים לפיה מפגש ושיח עם האחר הם אבן היסוד ללמידה, לחקר, לחדשנות ולפיתוח ערכים של שיתוף פעולה, סובלנות וכבוד הדדי. במרחב עובדים בהתאם למציאות רבודה, מציאות מדומה, למידה מבוססת משחק, תרגול מיומנויות מחשב, יישום תקשורת ושיתופיות, התנסות ביצירתיות וחדשנות. 

 

קדימה חונכים


חניכת מרחבי השילוב השכבתיים החלה בטקס בנושא "כולנו מיוחדים כולנו מאוחדים", משם עברו האורחים למרחב השילוב של שכבה ג', שם הם צפו במגוון פעילויות של תלמידי השכבה. לאחר מכן עברו האורחים לביקור במרחב השילוב של כיתות ה', שם הם צפו במשימות מתוקשבות אותם ביצעו תלמידי החינוך המיוחד באמצעות האייפדים. לסיום היום ביקרו האורחים בתערוכה בה הציגו תלמידי השכבה את ההמצאות ואת התוצרים פורצי הדרך שלהם בנושא הנגשה לאנשים עם צרכים מיוחדים, אשר התבססו על תהליך חקר ארוך טווח שהתקיים בנושא במהלך שנת הלימודים. כל הפעילויות המקוונות שהוצגו במהלך היום התקיימו בפלטפורמה הדיגיטלית המתקדמת לניהול ולמידה של מיזם "סיסמה לכל תלמיד".
התרגשות גדולה נרשמה בקרב תלמידי בית הספר נוכח ביקורו של טניסאי העבר אנדי רם, התורם לתוכנית. בהתרגשות רבה אמר אנדי: "אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק בתוכנית החשובה והערכית "וראייטי שווים", ורוצה להודות לצוות ההוראה ולהנהלת בית הספר שנרתמו בשמחה לקחת חלק בהגשמת החלום - באמצעות למידה אחרת, סביבה ייחודית וכלים דיגיטליים חדשניים הם עושים מהפכה בחינוך!".
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ברך בשם תלמידי בית הספר הנרגשים את אודי אנג'ל - ידיד אמת של העיר אילת ואת התורמים על הנתינה המדהימה לעיר אילת. "בנתינה שלכם יש המון כוח, בזכותה תלמידינו מצליחים וצועדים קדימה", אמר ראש העירייה. מנהלת בית הספר - לימור קטן אמרה בהתרגשות: "בית ספרנו מתנהל כבית חם, המכיל ומחנך לקבלת האחר ולניהול קונפליקטים בצורה חכמה, מכבדת ומצמיחה. הצוות החינוכי פועל בחשיבה משותפת לקידום תוכניות חינוכיות ולהובלה למצוינות של כל תלמיד. אנו מאמינים שמצוינות הנה השקפת עולם ודרך חיים, כאשר היא מקיפה את כל תחומי החיים, את ההישגים הלימודיים, כמו גם את הישגים החברתיים, הפועלים על פי ערכי מוסר, דרך ארץ ואהבת האדם. אנו רואים במצוינות תהליך מתמיד, המאפשר לחלום חלומות גדולים ולהעז מתוך אמונה להגשימם ללא חשש". באותה נשימה הודתה לימור לתורמים על הזכות לחלום ולהגשים. יו"ר מיזם סיסמה לכל תלמיד ונשיא וראייטי, אודי אנג'ל אמר: "הפרויקט מבטא בצורה הטובה ביותר את הגשמת החלום של המיזם למתן הזדמנות שווה לכל ילד בישראל", ואילו מנכ"לית המיזם, גב' מגי אסייג סיכמה: "אין ספק שהתוכנית "וראייטי שווים" מביאה לשיאים חדשים את הפעילות שלנו לאורך השנים, בהיותה תוכנית שמגלמת בתוכה לימוד מתוקשב במגוון כלים דיגיטליים חדשניים במרחבי שילוב ייחודיים, יחד עם ערכים חברתיים חשובים של נתינה, סובלנות והכלה, בה התלמידים לא רק נתרמים מהתוכנית, אלא גם תורמים מעצמם חזרה לקהילה בה הם חיים".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש