כך תמצאו את המאלף המתאים לכלב שלכם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/5/2019 08:48 ● ערב ערב 2916
עבור מי שאוהב ובעניין, הם יקרים כמו ילדים ואין ספק שכלבים יכולים להתמודד בתחרות ''החבר הכי טוב'' ותמיד לנצח. אילוף כלבים דורש חיבור בין הכלב למאלף, בטחון בתהליך ואמונה שניתן לשנות דפוסי התנהגות לא ''קורקטיים'' אצל הכלב שלכם.
כך תמצאו את המאלף המתאים לכלב שלכם

הם החברים הפרוותיים הכי טובים שלנו, ושם תמיד כדי לשמח אותנו ולצהול כשאנחנו נכנסים הביתה אחרי יום ארוך. יחד עם זאת, לעיתים רבות, כלבים גם מגלים דפוסי התנהגות פחות רצויה, כמו: השתנה בבית (בעיקר כשגורים), כרסום נעליים, ספות ואפילו קירות, התנהגות אגרסיבית ועוד. למעשה, באמצעות מאלף הכלבים הנכון עבורכם, תוכלו לגמול את כלבכם כמעט מכל התנהגות ולחנכו באופן שיטיב עמכם וגם עם הכלב עצמו (קיימות לא מעט התנהגויות שגורמות לסטרס {לחץ} אצל הכלב, ובעת היגמלות מאותן התנהגויות וחינוך מחודש, ניתן להבחין ברגיעה מבורכת אצל הכלב).

חשוב לציין, כי גם כלבים אשר מגלים התנהגות אלימה כלפי כלבים אחרים ו\או אנשים, ניתנים לאילוף, אז מבלי להאריך ביותר מדי דיבורים, כך תמצאו את המאלף המתאים לכלב שלכם;  

 

החיבור בין החבר'ה

 

כשאומרים אילוף כלבים, אומרים חיבור בין הצדדים המעורבים בעניין. כלומר, החיבור הטוב בין הכלב למאלף, בין המאלף לכלב ובין המאלף אליכם – בעלי הכלב. במילים אחרות, הכלב צריך להרגיש את זה שאתם מאמינים במאלף הכלבים, סומכים עליו ושמחים להגיע אליו. ללא אלו, הכלב עשוי להרגיש את חוסר ביטחונכם בתהליך ואת חששותיכם. מעבר לכך, כלבכם כבר יודיע לכם אם הוא ממש לא יהיה בעניין של המשך היכרות עם אותו המאלף שבחרתם, על ידי משיכות חזקות ברצועה והתנגדות עזה לתהליך.

 

להישמע למאלף הכלבים

 

במקרים מסוימים, הימצאותכם באזור האילוף עשויה רק לפגום ביעילות תהליך האילוף של הכלב שלכם. כלומר, במידה והמאלף מבקש ממכם לעזוב את המקום, יש סיבה לכך וקיימת הסבירות הגבוהה שבעת היעדרותכם, הכלב יישמע בצורה טובה יותר להוראות המאלף.

 

אל תחששו להחליף מאלף כלבים

 

במידה ואתם מנסים את התהליך לאורך תקופה מסוימת, אך מרגישים, מכל סיבה כזו או אחרת, שהתהליך לא מועיל, או אולי אפילו מזיק לכלב שלכם, שימו STOP על כל הנושא והחליפו מאלף כלבים באופן מידי. אילוף כלבים, דורש לא פחות מהתמסרותכם, התמסרות הכלב לתהליך והתמסרות המאלף. כולם, כולל כולם, חייבים לקחת חלק פעיל ומחייך באילוף.

 

דבר אחרון, ההתנגדויות השונות שכתבנו עליהן לעיל, הן לעיתים חלק מהתהליך של אילוף כלבים (כמו למשל טיפול בהתנהגות חרדתית או אגרסיבית), ויש לוודא שאתם לא מוותרים על האילוף בשל סיבות לא נכונות (לפעמים כדאי להמשיך באילוף, למרות התנגדויות הכלב).


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש