עוד אין לכם דרכון פורטוגלי? זה הזמן לעשות מעשה...

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/5/2019 09:41 ● ערב ערב 2916
דרכון פורטוגלי הינו דרכון המאפשר לבעליו אלטרנטיבות רבות שאינן אפשריות לבעלי דרכון ואזרחות ישראלית בלבד. אם ישנו חשש שהחזקה בדרכון פורטוגלי תחייב אתכם לוותר על הדרכון הישראלי, הסירו דאגה מליבכם כי אין זה רלוונטי ואפשר שיהיו לכם שתי אזרחויות אלו, בו זמנית.
עוד אין לכם דרכון פורטוגלי? זה הזמן לעשות מעשה...

הוצאת דרכון פורטוגלי זוהי בהחלט אחת הדרכים להיכנס לכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי ולחיות בהן כחוק אך יחד עם זאת חשוב להבין כי מדובר בתהליך בירוקרטי שאורך לא מעט זמן ולא תמיד בסופו מתקבל האישור לדרכון והאזרחות הפורטוגליים.

 

איך מוציאים דרכון פורטוגלי ומי יכול לקבלו?

 

הדרכון הפורטוגלי ניתן לאחר שעוברים תהליך מסודר ומוקפד של שגרירות פורטוגל. התהליך כולל הגשה טפסים ומסמכים שונים, מילוי טפסים והצגת אישורים שיוכיחו כי מבקש הדרכון הוא בעל קשר דורי למגורשי ספרד.

למעשה, כמעט כל אדם שיש לו רקע משפחתי באחת ממדינות המזרח התיכון יוכל לנסות לבדוק זכאות, מכיוון שרבים מן היהודים שחיו במדינות אלו הם צאצאים למגורשי ספרד. יחד עם זאת, מכיוון שעברו מאות שנים מאז הגירוש – לא קל להוכיח את הקשר המשפחתי ואת העובדה כי אכן הנכם זכאים לדרכון. על מנת להיות משוכנעים כי התהליך של הוצאת הדרכון יתנהל כשורה מומלץ לעשות זאת באופן בטוח ומקצועי.

ההמלצה היא להסדיר אזרחות פורטוגלית באמצעות עו"ד מכיוון שיש לו את הניסיון והמקצועיות בתחום זה, הוא ידע להנחות אתכם ולהשיג עבורכם מסמכים ואישורים שלא תמיד זמינים לכולם. אין זה אומר שלא תצליחו להוציא דרכון פורטוגלי באופן עצמאי אך עליכם לקחת בחשבון כי מי שבוחר לעשות את התהליך הזה לבד עשוי להיתקל בהמון קשיים ובירוקרטיה מסובכת.

עם ליווי וייעוץ של עורך דין יהיה התהליך הרבה יותר פשוט והסיכויים שבסופו של דבר אכן תקבלו את הדרכון הפורטוגלי – גבוהים יותר.

 

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

 

כפי שכבר ציינו בקצרה קודם לכן, דרכון פורטוגלי יאפשר לכם לחיות ולעבוד בכל אחת מן המדינות באירופה באופן חוקי ומאושר. רבים מעוניינים לחיות במדינות אלו כי התנאים הסוציאליים והחברתיים שם גבוהים ואיכותיים יותר אך הדבר לא מתאפשר כשאין אזרחות. הדרכון הפורטוגלי הינו דרכון אירופאי ובאמצעותו הדבר יתאפשר.

יתרה מכך, הדרכון מאפשר ללמוד לימודים גבוהים במכללות ובאוניברסיטאות באירופה בסבסוד גבוה ולעיתים אף בחינם. אם הנכם מעוניינים לבקר בארצות הברית, קנדה או אוסטרליה והנכם נתקלים בקשיים של קבלת אשרה – הסיבה לכך היא שהנכם ישראלים.

האפשרות להיכנס למדינות אלו, גם למטרת בילוי ונופש בלבד, אפשרית כשיש לכם דרכון אירופאי והבירוקרטיה כמעט ואיננה במקרה זה. לסיכום, לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים והחסרונות אינם. בשל כך, אנו ממליצים לעשות מעשה נבון ולהתחיל את התהליך להסדרת הדרכון בליווי עו"ד בהקדם האפשרי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש