איך לבחור אופנוע ים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/6/2019 10:19 ● ערב ערב 2917
אופנוע ים הוא כלי ימי נפלא, שיכול לספק שעות רבות מאוד של הנאה. בחירה נכונה שלו תותאם לאופי השימוש שצפוי לו, לטעם האישי ולרמת הניסיון שלכם ולתקציב הזמין לרכישה. כדאי להתחשב במספר נתונים ופרמטרים לפני הרכישה, להשקיע בכך מחשבה, וכמובן – להתייעץ עם אנשים שמבינים עניין.
איך לבחור אופנוע ים

 

עד כמה אתם רוצים?

 

אופנועי ים חדשים עולים לכל הפחות כמה עשרות אלפי שקלים, ועד לסכומים של 6 ספרות. כדאי להגדיר תקציב מראש, ולהתבסס בין היתר על רמת הניסיון שלכם והתשוקה שלכם לרכיבה על הכלי. אם טרם התנסיתם, לא כדאי להפריז ברכישה, ומומלץ ללכת על אפשרויות רגועות יותר. אם אתם חובבי ביצועים, בעלי ניסיון רב ורצון עז לשדרג את הכלי שלכם – בהחלט לא מופרך להשקיע ברכישה.

 

כמה רוכבים?

 

אופנועי ים נחלקים ביניהם בין היתר לפי כמות הרוכבים שהם מורשים לשאת. רוב אופנועי הים בארץ מיועדים לרכיבה של עד 3 רוכבים. קיימים גם אופנועים שמתאימים ל-2 רוכבים או לרוכב אחד. במידה ואתם מתכננים לקחת אתכם אנשים נוספים, כדאי להתחשב בנקודה הזאת.

 

ספורט ימי

 

במידה ואתם מייעדים לאופנוע שימוש בספורט ימי מסוים, כדאי לוודא מבעוד מועד שהוא אכן מתאים לכך, כאשר לרוב אלו אופנועים בעלי 3 מקומות.

 

אופי שימוש

 

קיימים אופנועי ים שמיועדים לפעילויות ספורטיביות ולעיסוק בספורט ימי אתגרי, ואופנועים שמיועדים לשימושים רגועים יותר, לרבות רכיבה עם החברים והמשפחה. אלו הראשונים הם בעלי מנועים חזקים יותר וכח סוס רב יותר. העוצמה שלהם מוסיפה להנאה ומשפרת את הביצועים, כמו גם משקלם הקל יחסית. לעומתם, האופנועים הרגועים יותר הם בעלי מנוע קטן יותר והביצועים שלהם אמנם טובים – אך פחות מרשימים מאחיהם העוצמתיים יותר. באופן כללי, אופנועי ים בעלי 2 מקומות מציגים ביצועים מרשימים יותר מאופנועים בעלי 3 מקומות.

 

נפח אחסון

 

אופנועי ים נבדלים גם בנפח האחסון שלהם. לרוב האנשים הפרמטר הזה איננו קריטי, אך במידה ולכם הוא כן – כדאי לקחת זאת בחשבון. בדרך כלל אופנועים בעלי 3 מקומות הם בעלי נפח אחסון גדול יותר מאשר אופנועים בעלי 2 מקומות.

 

מאפיינים ייחודיים

 

אופנועים שונים הם בעלי מאפיינים מסוימים שמייחדים אותם. חלקם כוללים למשל מערכת סטריאו, כידון מיוחד, מנוע חסכוני מהרגיל, מדרגת טיפוס ומערכות מיוחדות כגון מערכת טרים ומערכת iBR. מומלץ להתייעץ עם אנשי מכירות ורוכבים מנוסים שידעו להמליץ על האופנוע המתאים ביותר לצרכים שלכם, לרבות התחשבות ספציפית במאפיינים ייחודים שיסייעו לכם בדרכים שונות.

 

אופנועי ים משומשים

 

כמו בכל סוג של רכישה, תמיד יש את האפשרות לרכוש יד שנייה. לא קשה למצוא אופנועי ים משומשים, שיאפשרו לכם לבצע רכישה סולידית יותר. כדאי לבדוק אותם ככל שאפשר לפני שמתחייבים ולתת עדיפות לאופנועים צעירים יחסית. בכל אופן מדובר באופציה מצוינת למי שהתקציב שלהם מעט מוגבל יותר, ולאנשים חסרי ניסיון, שטרם יודעים אם זהו הכלי הימי המתאים להם. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש