מפקח בניה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/6/2019 15:34 ● ערב ערב 2917
מפקח בניה הוא פונקציה מקצועית קריטית בכל פרויקט בנייה ואפילו בפרויקט שיפוץ. ככל שהידע שלכם עם עולם הבנייה ועם ענף הבניין מצומצם יותר, כך עולה חשיבותה של פונקציה מקצועית זו, ועל כן חשוב שתבינו בדיוק מהו תפקידו של מפקח הבניה וכיצד עליכם לשלב אותו בפרויקט על מנת להפיק ממנו את המיטב.
מפקח בניה

 

מה תפקידו של מפקח בניה?

 

ובכן, במסגרת פרויקט בנייה או שיפוץ נעשות אינספור פעולות שכל אחת מהן יכולה להתבצע באינספור צורות. מתוך כלל הצורות בהן אפשר לבצע את הפעולה, ישנן כמה צורות ספציפיות שיבטיחו את האיכות, את הסטנדרטים ואת העקרונות ההנדסיים שאותם אתם רוצים להבטיח בפרויקט שלכם. תפקידו של מפקח הבניה הוא בדיוק זה – להבטיח שפעולות הבנייה בפרויקט מבוצעות כנדרש בכל היבט אפשרי. תפקידו הוא לוודא שהבטון ממנו יוצקים את יסודות המבנה שלכם, יהיה טרי ואיכותי. תפקידו הוא לוודא שהחלונות מותקנים בצורה מיושרת ומקצועית ושהם עשויים מחומרי הגלם הנדרשים שנקבעו בתכנית הבנייה. אלו הן רק שתי דוגמאות מתוך מאות דוגמאות שניתן לפרוש פה, אבל העיקרון חוזר על עצמו בכל המקרים – לוודא שפעולות הבנייה בפרויקט מבוצעות על פי הסטנדרטים והעקרונות האסתטיים וההנדסיים הנדרשים.

אנו ממליצים על קבוצת אגס מפקח בניה חברת פיקוח בניה המלווה פרויקטים של בניה פרטית וציבורית.

 

איך זה הופך  את תהליך גיוס המפקח לקריטי?

 

אחרי שהסברנו את תפקידו של מפקח בניה, די ברור מדוע חשוב שתהיה לכם שליטה מלאה באמינות ובמהימנות של אותו איש מקצוע. מפקח הבניה הוא איש המקצוע שאמור להסתובב בשטח ולומר לקבלן על פי הצורך, שכל הבטון שאותו הוא שפך לקידוחי היסודות הוא בטון לא איכותי, ולכן יש להוציא את הבטון, להביא בטון טרי ואיכותי ולשפוך הכל מחדש. כדי שהמפקח יוכל אכן לעשות את זה, עליכם להבטיח שהמפקח עובד לטובת האינטרסים שלכם בלבד ושאין לו כל ניגוד אינטרסים עם הקבלנים והעובדים בפרויקט.

המשמעות המיידית היא שבשום מקרה אסור שאת מפקח הבניה לפרויקט שלכם יביא איתו הקבלן המבצע או אחד מקבלני המשנה. בשלבים השונים של תכנון וביצוע תהליך הבנייה אתם עשויים להידרש לאנשי מקצוע שונים כמו אדריכל, חברת ניהול פרויקטים וכן הלאה, ואלו הם אנשי המקצוע שאותם אתם שוכרים בעצמכם, ואתם אלו שמשלמים להם את שכרם. גם את קבלן הביצוע אתם עצמכם שוכרים, בין שבאופן עצמאי לחלוטין ובין שבהפניית האדריכל שלכם.

כעת אתם מבינים שגם מפקח בניה הוא גורם מקצועי שאותו עליכם לשכור בעצמכם, ולמעשה זהו הגורם המקצועי ששכירתו על ידכם היא הקריטית מכל. זהו איש המקצוע שישמש לכם כעיניים מקצועיות בפרויקט, שיוודא שהכל מתנהל כפי שצריך ושאם ישנם ליקויים בשטח, הם יתוקנו בזמן אמת על מנת לעמוד בסטנדרטים הנדרשים, בעקרונות ההנדסיים הנדרשים, בתכנית הבנייה שגובשה ואפילו בהיתר הבנייה שניתן לפרויקט. זהו טווח האחריות של מפקח הבניה וזוהי הסיבה שאתם רוצים להשקיע במציאת האיש המתאים מטעמכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש