פיקוח בניה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/6/2019 13:09 ● ערב ערב 2919
אם אתם יוצאים לפרויקט גדול של בניית בית במודל בנה ביתך, או אפילו מעוניינים לבצע שיפוץ יסודי של הבית או הבניין המשותף בו אתם מתגוררים, אחת הפונקציות המקצועיות שאתם רוצים לדאוג לה כבר בשלבים הראשונים היא הפונקציה של פיקוח בניה, ובשורות הבאות תוכלו לקבל הסבר על כל הנושא של פיקוח בניה באדיבות קבוצת אגס המתמחה בתחום זה.
פיקוח בניה

 

מה זה פיקוח בניה?

 

אתם לקוחות המבקשים, לצורך העניין, לבנות את ביתם. אתם שוכרים אדריכל שיבנה לכם תכנית בנייה ולאחר מכן גם מגייסים קבלן ביצוע שיבצע את העבודה בפועל. אך האם יש לכם איש מקצוע כלשהו שמכיר את הענף ואת התחום ויכול לוודא עבורכם שכל הפעולות שמבוצעות, החל מהרגע בו מונח העט לראשונה על שולחן השרטוטים ועד שאתם מקבלים את המפתחות לדירה החדשה, אכן מבוצעות לשביעות רצונכם, על פי האינטרסים שלכם ועל פי הסטנדרטים ההנדסיים והעיצוביים הנדרשים? ובכן, זהו בדיוק תפקידו של מפקח בניה – ללוות את הפרויקט בכל שלב ובכל מקום, לעבוד עם האדריכל ועם כלל הגורמים המעורבים, לרדת לשטח אל אתר הבניה ולוודא שהכל מתנהל על פי האינטרסים שלכם.

 אנו ממליצים לפנות לחברת פיקוח בניה המתמחה בניהול פרויקטים כמו קבוצת אגס  -חברת פיקוח בניה המתמחה בליווי פרויקטים של בניה רוויה, בנייה צמודת קרקע וליווי תמא 38 .

 

מהו תפקידו של מפקח בניה?

 

בואו נניח שמגיע השלב בו צריך הקבלן לצקת את הבטון ליסודות המבנה שלכם. אתם כלקוחות הסופיים רוצים לוודא שהיסודות עמוקים מספיק, שהם חזקים מספיק ושהבטון שנעשה בו שימוש כדי לצקת אותם הוא איכותי מספיק, אך אין לכם לא את הגישה למקום ולא את הידע לבדוק את כל אלה. זהו בדיוק תפקידו של מפקח הבניה – עליו להיות נוכח במקום ולבדוק את עומק הקידוחים, את איכות הכלונסאות וכמובן את איכות וטריות הבטון. על פי הצורך יוכל מפקח הבניה לדרוש מהקבלן להחליף את הבטון כולו מאחר וזה לא עומד בדרישות התקן. זוהי כמובן רק דוגמא לתפקיד מפקח הבניה שאמור לפקח על כל פרט ופרט, לרבות איטום, טיח, צבע, ריצוף, תשתיות אינסטלציה, חשמל, גז ומיזוג, יישור חלונות ודלתות וכדומה.

בנוסף, אמור מפקח הבניה לבדוק בכל עת שהעבודות שמבוצעות בשטח עולות בקנה אחד עם תכנית הבנייה שגובשה, עם התקציב שהוקצה לפרויקט ועם לוחות הזמנים שנקבעו. במילים אחרות, פיקוח בניה היא פונקציה מקצועית שנועד לייצג אתכם, הלקוחות בתהליך כולו. מפקח הבניה הוא יד ימינכם בפרויקט.

 

זהירות מניגוד עניינים

 

כפי שמדגישים בקבוצת אגס לפיקוח בניה, את מפקח הבניה שלכם אתם רוצים לשכור בעצמכם ולשלם לו ישירות את המשכורת או דמי הטרחה. בשום מקרה מפקח הבניה לא יכול להיות נציג של הקבלן או של כל גורם מקצועי אחר בפרויקט, ובכל מקרה עליכם להיזהר ממצב של ניגוד עניינים שבו נמצא מפקח הבניה בין שמירה על האינטרסים שלכם ובין היכרות שאולי יש לו עם אחד מהגורמים המקצועיים בפרויקט. עם שירותי פיקוח בניה של קבוצת אגס זה פשוט לא יכול לקרות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש