אורתופדיה - האם גם אתם צריכים גרבי לחץ? חלק ב'

מאת: שחר קדוש ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/6/2019 08:34 ● מה נשמע 606
למי נועדו גרבי לחץ, מדוע שומעים על יותר ויותר ספורטאים שמשתמשים בהם, וכיצד הם מסייעים להציל חיים?
אורתופדיה - האם גם אתם צריכים גרבי לחץ? חלק ב'

 

 גרבי לחץ - חלק ב'


למי נועדו גרבי לחץ?

  • לאנשים בעלי סיכון לבעיות במחזור הדם, כמו פקקת ורידים, דליות או סוכרת.
  • אנשים שעברו ניתוח ואינם בתנועה.
  • אנשים הסובלים מלימפאדמה – בצקת לימפטית בה נוזל לימפטי מצטבר באיברים שונים, לרוב ברגליים  ונוצרות נפיחויות ועור מגורה המלווים בכאבים וקושי רב לנוע. 
  • אנשים שעברו ניתוחים - חבישות לחץ יכולות למנוע הופעה של צלקות אצל אנשים עם עור רגיש המפתחים צלקות אטרופיות או קלואידיות היוצרות רקמת צלקתית שעלולה לגרד ולהיראות לא אסתטית. 
  • אנשים שאינם יכולים לצאת מהמיטה או מתקשים להזיז את רגליהם.
  • אנשים שעומדים כל היום בעבודה.* ספורטאים *נשים בהריון* אנשים שמבלים זמן רב במטוסים, כמו טייסים.

 

 

לבחור את גרבי הלחץ המתאימות


גרבי לחץ עשויות מבד מיוחד ועדין, אך גם בעל גמישות גבוהה וחזקה במיוחד על מנת לייצר את הלחץ המתאים הנמדד על ידי מ"מ לכספית – התאמת הלחץ הנכון חשובה מאוד לאפקטיביות הטיפול. הגרביים נמתחות ומהודקות על הרגל בצורה הדרגתית וחשוב שיהיו נוחים ויפעילו לחץ שאינו גורם לכאבים משום שלעיתים קרובות גורבים אותם במשך שעות ארוכות.
הבחירה בגרבי לחץ נעשית בעזרת איש מקצוע מתאים המכיר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ובהתאם למצבו הרפואי הנוכחי. קיימים סוגים שונים של גרבי לחץ, בין היתר, גרביים המונעים הצטברות או זרימה איטית של הדם במקרים של שכיבה ממושכת, וזאת על מנת למנוע תסחיפים מסכני חיים; גרבי לחץ שנועדו להפחית נפיחות במקרים של בצקות, לרבות לימפטיות, על ידי שיפור זרימת נוזל הלימפה בגוף; גרביים שנועדו למנוע בעיות ורידים חמורות ועוד.
ניתן לרכוש גרבי לחץ דרך מכוני האורתופדיה ברחבי הארץ לפי הסדר הקופות השונות או חברות הביטוח.
מומלץ לאנשים הזקוקים לחבישות לחץ לתקופות ארוכות להשתמש בבגדי לחץ העשויים בד מיוחד שמונע התפתחות של בקטריות, שומר על לחות מתאימה של העור לפי מזג האוויר ואינו גורם להזעה. מאחר וכשיש בצקות העור עצמו רגיש מאוד, הוא עלול לפתח זיהומים במהירות, אפילו מסדקים קלים בעור יבש. לכן, חשוב למצוא את החבישה המתאימה, הנוחה ומבד מתאים.
התייעצו עם המומחים- בואו להיות בריאים.
 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש