כל מה שחשוב לדעת על כריתת עץ דקל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/6/2019 08:17 ● ערב ערב 2921
כריתת עצים בישראל יכולה להתבצע רק לאחר קבלת אישור מתאים לביצוע הפעולה. אם ניתן להימנע מהכריתה, תמיד תהיה העדפה כזו, אך לא תמיד זה אפשרי ולעתים יש צורך לבצע כריתת עץ דקל. לפני הזמנת בעל המקצוע מומלץ לקרוא את המאמר בו נתאר את כל מה שחשוב לדעת על התהליך.
כל מה שחשוב לדעת על כריתת עץ דקל
תגיות:

 

הבנת האתגר בכריתת עץ דקל

 

שלא כמו עצים נמוכים, עץ הדקל נישא לגובה רב ועל כן כריתה שלו דורש הכנה מתאימה. הכריתה תתבצע רק על ידי גוזם עצים או כורת שלמד את התחום, שיכול להגיע עם הציוד המתאים לכך ושמנוסה באופן ספציפי בעצי הדקל. תהליך הכריתה דורש גם הכנה של השטח והקפדה על כך שאף אחד לא יפגע בסביבה בזמן ביצוע העבודה.

חשוב להבין כי גודלו העצום של הדקל יכול להוות אתגר. יש לתאם מראש את זמן ואפילו את אופן העבודה וזאת תוך התחשבות במקום עצמו, באנשים ואפילו להביא בחשבון את יכולת הגישה למקום. פעולה כזו, של כריתת עץ דקל, דורשת כלים מיוחדים ופעמים רבות גם מנוף.

 

גיזום לעומת כריתה – מה עדיף?

 

אם ניתן לבצע גיזום של העץ במקום כריתה, הדבר עדיף. בפעולת הגיזום יורחקו הענפים היבשים והגוזם יסדר את העץ בצורה הטובה ביותר. הגיזום יחמיא לעץ ויתאים אותו לסביבה. ענפיו של עץ הדקל גדולים וכבדים וכשהם מתייבשים הם עלולים ליפול, מה שעלול להוות נזק ממשי לסביבה (לאנשים או לחפצים). אם אין דרך לטפל בעץ והמצב שלו אינו טוב, יהיה צורך לבצע כריתת עץ דקל.

 

שלבי כריתת עץ הדקל

 

  • קבלת אישור כריתה – בשלב הראשון חובה לקבל אישור לבצע כריתת עץ דקל. את האישור יש לקבל מהאחראי ברשות המקומית או מפקיד היערות של קק"ל.
  • תיאום מול בעל המקצוע – חשוב לא רק לתאם את זמן ההגעה לביצוע כריתת הדקל אלא לבדוק כי לבעל המקצוע יש את הכלים המתאימים וניסיון עם עצים מאתגרים כמו הדקל.
  • כריתה – זהו השלב העיקרי ואותו יבצע הגוזם. לצורך כך יהיה עליו לבדוק כי המקום פנוי, לתכנן את התהליך ולגשת למלאכה רק כשברור לו מה עליו לעשות וכי איש לא יפגע במהלך העבודה.
  • פינוי – חשוב לדאוג לכך שהגוזם יפנה את העץ ואת כל השאריות בסיום כריתת הדקל. השאריות במקום יכולות להוות נזק ובשל גודלו של העץ לא פעם יש צורך בכלים מתאימים לפינוי.

    חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש