הערבה הדרומית - בין שקיעה לזריחה

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/7/2019 11:22 ● ערב ערב 2925
החופש הגדול תפס אתכם לא מוכנים? רוצים לעשות משהו מעניין, מרתק ושונה עם המשפחה ושכולם ייהנו? הגיעו לערבה הדרומית, קחו חלק בפעילויות המעניינות והכיפיות שמציעים לכם קיבוצי הערבה, פארק תמנע ופארק יטבתה ותיהנו הנאה מרובה ● פארק תמנע, הגרנד קניון של ישראל, שכל בילוי בו הוא חווייה בפני עצמה, מציע בחודשי יולי ואוגוסט, בנוסף לנוף המדהים, פעילויות מיוחדות, בשעות השקיעה והלילה
הערבה הדרומית - בין שקיעה לזריחה

 

"מעבר להרים" בפארק תמנע

 

צילום: חגית גל

בימי שלישי -  30/7, 6/8, 20/8 בשעה 18:30 מזמינים אתכם שחקני תיאטרון 'אלעד' ומדריכי פארק תמנע לטייל בפארק העצום לעת שקיעה. הסיור מתחיל בביקור במבואת הכניסה לצפייה במיצג אור-קולי מרהיב המספר על אורח החיים של כורי הנחושת מתקופת שלמה המלך. לאחר המיצג, נצא לטיול בשני אתרים מהמוכרים בפארק - הפטרייה, עמודי שלמה או אתרים אחרים בהתאם למזג האוויר. עם סיום הטיול, נגיע אל אמפיתיאטרון חדש על שפת האגם המלכותי, נמלא בקבוקים בחול צבעוני. עם רדת הליל, נצפה בהצגה "מעבר להרים" - הצגה לכל המשפחה המורכבת מלקט אגדות ומשלים עתיקים בליווי שירה ונגינה.
המחיר - 79 ₪ מבוגר, 69 ₪ ילד.
פרטים והרשמה - פארק תמנע - 08-6316756.


סיורי עששיות אל נבכי פארק תמנע

 

צילום: ארכיון פארק תמנע

בכל יום שלישי וחמישי, בשעה 19:00 נפתחים שערי הפארק, ואתם מוזמנים להציץ אליו בשעות החשיכה. הסיור מתחיל בביקור במרכז המבקרים, צפייה במיצג האור-קולי. לאחר מכן יוצאים לטיול שמתחיל עם אור אחרון וגולש את אפלת הלילה שתואר באמצעות עששיות. הסיור עובר בין 'יצירות טבע' מפתיעות. ה'פטרייה' המרשימה ועמודי שלמה הנישאים. על צלעות ההרים בפארק יוארו דמויות המספרות את סיפורם של כורי הנחושת, האלים ובעלי החיים שהיוו חלק מהנוף. הסיור יסתיים ברחבת האגם למילוי בקבוק בחול צבעוני. משך הסיור כשעתיים וחצי ומובטח לכם שלא תחדלו להתפעל ולהיות מוקסמים ממה שיחזו עיניכם בסיור העששיות.
המחיר -69 ₪ למבוגר, 59 ₪ לילד מגיל 3 עד 13 
להרשמה – פארק תמנע – 08-6316756 ובאתר www.parktimna.co.il


לילות כוכבים בתמנע - חוויה מטאורית לכל המשפחה

 


בתאריכים 12/8 13/8 14/8 15/8 החל משעה 19:00
לרגל האירוע הייחודי בו חוצה כוכב שביט את כדור הארץ ומפזר אבק של כוכבים אל האטמוספירה. פארק תמנע מזמין אתכם לבילוי לילי שייזכר זמן רב. ארבעה לילות של חווייה שמימית קסומה, בהם שמי הלילה של המדבר ובפרט של פארק תמנע יוארו על-ידי 'שביל החלב' והכוכבים הרבים, ביניהם הירח שיתמלא בכל יום בפיסת אור נוספת. בלילות אלה תתקיים בפארק תמנע פעילות סביב גרמי שמיים הכוללת צפייה בטלסקופים, פלנטריום מיוחד, מתחם הרצאות ובשעה 24:30 - סרט חצות תחת שמי המדבר.
בלילות הללו נאיר את אתרי הפארק המוכרים  - הפטריה, עמודי שלמה, הספינקס, הר בורג ואחרים ונציב בחלקם טלסקופים שיכוונו אל צבירי כוכבים, כוכבי לכת ומכתשי הירח. ליד כל טלסקופ, מדריך שיתאר את הנצפה בעינית העדשה. בנוסף, לצד הטלסקופים ברחבת האגם יוקם מתחם הרצאות החושף את פניה של האסטרונומיה - ההיסטוריה של האסטרונומיה, היהדות והאסטרונומיה, החיים בחלל החיצון ועוד.
מתחם נוסף יחקור את כיפת השמיים. בשכיבה על הגב על-גבי מחצלות ובאמצעות קרני לייזר יספרו המדריכים על 'כוכב הצפון', קבוצות כוכבים המרכיבים את גלגל המזלות, 'העגלה הגדולה' ואחרים.
במתחם גלגל המזל ייהנו המשתתפים ממודלים פלנטריים שידמו כיצד מסתובב כדור הארץ בהשוואה לכוכבי הלכת האחרים, השמש והירח. רחבת האמפיתיאטרון החדש תשמש כמתחם רביצה, פעילויות יצירה לילדים ומנוחה. בחצות לערך יוקרן סרט כוכבים על מסך ענק.
האורחים מוזמנים להביא שק שינה או אוהל ולהישאר ללון באתר הקמפינג ללא תשלום נוסף.
המחיר לכל אחד מהימים - 79 ₪ למבוגר, 69 ₪ לילד.

 


צילום: ניצן גולן

נשארתם לישון בפארק? הצטרפו לטיול הזריחה שיצא בכל בוקר אל 'קניון הפרצופים' (בתוספת תשלום) בואו לגלות את האינדיאני, הצב, הקוף ופרצופים אחרים שפוסלו על-ידי הטבע.
במסעדת 'חאן המלך שלמה' יוגשו ארוחות קלות במהלך הערב וארוחות בוקר לאורחי הלינה. הארוחות במחיר עממי.
עוד פרטים בפארק תמנע - 08-6316756, תיירות בערבה – 08-6616976. https://aravaway.co.il/events/64/. 


מה עוד מחכה לכם בערבה הדרומית

 

צילום: ארכיון פארק תמנע

וזה בהחלט עוד לא הכל. בנוסף לתאריכים שנקבעו לפעילויות שפרטנו, תוכלו להוסיף לתוכנית שלכם  אירוח באחד מקיבוצי הערבה הדרומית, ביקור בבית האמנויות וביקב בנאות סמדר, סיור ספארי בשמורת חי-בר יטבתה,  ביקור בפארק יטבתה הצמוד לפונדק יטבתה בו ארבעה מבנים חווייתיים בהם תוכלו לחוות את סיפור הקיבוץ הראשון בערבה, סיפור המחלבה הקטנה ששמו של השוקו המפורסם שלה הולך לפניה, סיפור ההתמודדות עם המדבר והאנרגיה המתחדשת באזור. במבנים- משחקי חווייה לכל המשפחה, סרטים קצרים והסברים ובחצר פרות (בובות) שאפשר לחלוב, פארק חבלים, ארגז חול לחיפוש שיני דינוזאור ומזרקת מים מרעננות.  עוד פעילויות וטיולים רבים תמצאו באתר 'דרך הערבה'.


אז למה אתם מחכים? הגיעו לערבה הדרומית ומובטח לכם שלא תתאכזבו.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש