התקנת דשא סינטטי - בשיטת "עשה זאת בעצמך" DIY

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 14/8/2019 17:40 ● ערב ערב 2927
האם ניתן להתקין דשא סינטטי לבד? מה החומרים הדרושים לכם? האם אתם בנויים למשימה? וכמה כסף תחסכו? על כך בכתבה הבאה.
התקנת דשא סינטטי - בשיטת ''עשה זאת בעצמך'' DIY

מצאתם את הדשא הסינטטי, המתאים במיוחד עבורכם ועכשיו מגיעה השאלה החשובה ביותר; לבחור במתקין מקצועי שיעשה את העבודה? או אולי לחסוך בעלויות ולבצע את העבודה בעצמכם?

התשובה כמובן מורכבת ולא חד משמעית, יש מספר שאלות שאנו צרכים לשאול את עצמנו; מהו משטח ההתקנה? מי הם המתקינים? ולאיזה סוג של פעילות המשטח ישמש אתכם? בכתבה זו ננסה לתת לכם את הכלים לבצע החלטה מושכלת בכוחות עצמכם.

 

סוג המשטח

 

הליך התקנה בגינה, יצריך מאיתנו לעבוד באופן יסודי על התשתית; ההליך דורש לרסס את השטח, לנקות אותו, לפזר תשתיות של חצץ ולהדק את התשתית באמצעות מהדקת מקצועית. התקנה על בטון או ריצוף, תהיה קלה ומהירה יותר מכיוון שאין צורך בהכנת תשתיות מיוחדות – רק בפרישת הדשא והתאמתו לתוואי השטח.

 

כולם אומרים לך: "יש לו ידי זהב"

 

אם אתם מסוג האנשים, שלא הרימו טלפון לאיש מקצוע בימי חייהם ותיקון מכשירי חשמל מקולקלים בבית, נראה לכם כמו משחק ילדים אז כנראה שאתם בנויים למלאכה.

אם אתם יודעים שאתם נמצאים בצידו השני של המתרס ועובדת כפיים היא לא בדיוק בשבילכם אז נמליץ לכם לחשוב בכובד ראש לפני שאתם נכנסים להרפתקה. החברות המובילות בענף, יספקו הדרכה מלאה להתקנה עצמית ואת כל האביזרים הדרושים לכם.

 

 

טיב ההתקנה והשפעתו על המוצר

 

התקנת דשא סינטטי לא איכותית, תפגע בטיב המוצר ועמידותו לאורך שנים. לעיתים, גם כשנרכוש דשא סינטטי איכותי ויקר ונתקינו לא נכון אז כספנו יירד לטמיון.

התקנה נכונה דורשת מאיתנו להצטייד בחומרי התקנה תקניים, כלי עבודה והרבה מוטיבציה. זו הסיבה, שהכנו לכם פירוט על הליך ההתקנה, הנערך בחמישי שלבים:

 

השלב הראשון – הכנת השטח

 

לפני שנתחיל בעבודת ההכנה עלינו לבחון את השטח בצורה נכונה. אם האדמה גבוהה מגובה הריצוף אז עלינו לחפור אדמה. חפירת האדמה, תתבצע באופן אחיד לאורך כל המשטח כ-5 ס"מ מתחת לגובה הריצוף.

אם גובה האדמה נמוך מ-5 ס"מ מגובה הריצוף אז ניתן לעבור ישירות לשלב הניקוי; נקו את השטח מאבנים, שורשים ועצמים לא רצויים באמצעות מגרפה ומעדר. תחמו את השטח באזורים בו תרצו לשתול צמחים באמצעות תוחם אמריקאי מפלסטיק, אדני רכבת או אבני מסלעה.

תחימת השטח תפריד בין משטח הדשא הסינטטי, לשאר הפריטים בגינה ותמנע זליגה של תשתית חצץ בטווח הארוך.

 

השלב השני – פיזור והידוק התשתית

 

פזרו תשתית חצץ שומשום, בגובה של 5 ס"מ בממוצע לאורך כל המשטח. חצץ שומשום מגיע בבלות (שקים גדולים) במשקל של חצי טון. אם בחרתם להשתמש במצע אז תוודאו כי יש ניקוזים טובים לגינה. מצע הוא חומר שלאחר הידוקו הופך למשטח קשיח כמו בטון.

יש להוביל את הבלות על ידי מנוף ולוודא כי זרוע המנוף אכן יכול להגיע לאזור ההתקנה. לאחר פיזור החצץ, השתמשו במהדקת מקצועית ממונעת (ג'בקה) והדקו את התשתית עד אשר תקבלו משטח אחיד.

פרשו יריעה גאו-טכנית המונעת צמיחה של עשבים. הצמידו אותה לקרקע וקבעו אותה עם מספר מסמרים - אל דאגה, היריעה מאפשרת מעבר של מים דרכה.

 

השלב השלישי – חיתוכים והתאמות

 

חיתכו את הדשא הסינטטי והתאימו אותו לפי תוואי השטח. אם יש לכם מספר מרבדים, אז בצעו חיתוך מדויק וישר, והצמידו את שני המרבדים אחד לי השני בחפיפה.

בדקו שכל המרבדים ממוקמים טוב וכי לא רואים את החיבורים בניהם ורק אז עברו לשלב הקיבוע.

 

השלב הרביעי – מסמור והדבקה

 

קבעו את הדשא הסינטטי לקרקע באמצעות מסמרים מגלוונים. נעצו מסמר כל 10-15 ס"מ בשטח העוקף ובחיבור בין המרבדים השתמשו בפס הדבקה.

מתחו את פס ההדבקה מתחת לשני המרבדים, מרחו דבק ייעודי לדשא סינטטי והצמידו את שני המרבדים לפס ההדבקה היטב. חזקו את החיבור עם מספר מסמרים והמתינו בין 30-60 דקות להדבקה מלאה.

שימו לב, אין לבצע הדבקה על משטח רטוב או עם חול ואבק. הימנעו מהרטבת המשטח ב-24 השעות הראשונות לאחר הדבקת הדשא הסינטטי.

 

השלב החמישי – הברשת הדשא הסינטטי

 

הברישו את הדשא הסינטטי, היטב נגד כיוון הסיבים. הברשה היא הכרחית, על מנת לפתוח את סיבי הדשא הסינטטי המגיעים מחוצים בתהליך אריזתם.

השתמשו במברשת חשמלית, אם אין בידכם ציוד מקצועי ניתן לשכור כלי עבודה בחנויות המתמחות לכך. כמובן שניתן גם להשתמש במטאטא כביש או מברשת קשיחה והתוצאה תהיה דומה.

טיפ קטן לסיכום, אם בחרתם לבצע התקנת דשא סינטטי בעצמכם, אז נסו לצבור כמה שיותר יידע לפני שתיגשו למלאכה. חפשו חברה מקצועית, שתוכל לסייע לכם לקבל הדרכה ואת כל אביזרי ההתקנה התקניים – כך התהליך יהיה קל ונעים יותר, מתחילתו ועד סופו.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש