תכנון קריירה מתחיל עם בחירה נכונה של לימודים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/8/2019 10:18 ● ערב ערב 2928
אתם עומדים על סף ההחלטה שתהיה ככל הנראה בין החשובות ביותר בחייכם. אפשרויות הבחירה בתחום הלימודים והקריירה הן עצומות, ואתם לא יודעים כיצד להחליט? המומחים של קמפוס לימודים באים לעזרתכם:
תכנון קריירה מתחיל עם בחירה נכונה של לימודים

מאת עדי שטמברגר, קמפוס לימודים (יולי 2019)

ראשית, קחו נשימה עמוקה: זה אכן קשה לעשות החלטה שיכולה להיות כל כך קריטית, וזה טבעי לגמרי שאתם חשים מבולבלים ושזה לוקח לכם זמן. באמת שראוי לשקול החלטה שכזו בכובד הראש הראוי ולא להחליט בחיפזון. ומצד שני, אולי בימינו ההחלטה אינה באמת הרת גורל כפי שהייתה בעבר. לאורך רוב ההיסטוריה האנושית, אנשים נקלעו לתחום תעסוקתי בשל אילוצים שונים או לחצים משפחתיים, אפשרויות לימוד המקצוע והתפתחות מקצועית היו מוגבלות מאד, וכך גם האופציות שעמדו בפניהם. אפילו להוריכם היו הרבה פחות אפשרויות מקצועיות, וכאשר כבר בחרו מקצוע, הציפייה מהם הייתה שידבקו בו לכל אורך חייהם. לשמחת כולנו, היום הדברים גמישים הרבה יותר. מקצועות משתנים, חלקם נעלמים מן העולם ומקצועות חדשים מופיעים במקומם כל הזמן. בימינו אף אחד גם כבר לא מצפה שתתחייבו מעכשיו לעסוק שתחום אחד במשך 40-50 שנה. החיים התארכו מאד, ואנשים רבים מעדיפים לעסוק במגוון קריירות ועיסוקים במשך חייהם. כך הם נותרים חיוניים, לומדים כל הזמן דברים חדשים ומתפתחים גם בגילאים מאוחרים יותר.

 

איך כל זה קשור אליכם?

 

ייתכן מאד שהורדת הלחץ על ידי הידיעה ש"זה לא לכל החיים" תקל עליכם לבחור מקצוע שמתאים לכם. זכרו שמה שמעניין ומושך אתכם לעסוק בו כרגע לא חייב להישאר כזה גם בעוד עשור. עם הזמן, תוכלו לפנות לכיוונים אחרים וחדשים, לרענן את מיומנויותיכם המקצועיות ולעסוק בתחומים אחרים. לכן גם אם ההחלטה שלכם היום לגבי כיוון מקצועי היא חשובה, היא לא תקבע את כל חייכם בעתיד, אלא רק עד לזמן שיתאים לכם. גם העובדה שהעולם המקצועי משתנה היום בקצב מסחרר יכולה לעורר חשש, אך גם תקווה להמשיך ולגלות תחומי עיסוק מרתקים וחדשים בהמשך חייכם.

 

איך בכל זאת בוחרים כיוון להתחיל בו?

 

יועצי הלימודים המומחים והמנוסים של קמפוס לימודים, חברה ותיקה בעלת ניסיון של מעל 20 שנה בייעוץ לימודים, ממליצים לכם לא להקשיב בנושא זה לאף אחד מלבד לעצמכם ולנטיית לבכם. בעבר כמעט כל המשפחות ייעצו לילדיהם לבחור במסלול "פרקטי" ו"רווחי", ופעמים רבות היו אלו שיקולים שהביאו לסבל רב בהמשך הדרך. כל מסלול לימודים והכשרה מקצועית מכיל בתוכו קשיים ואתגרים רבים. אם תבחרו תחום שאתם מרגישים תשוקה עזה לעסוק בו והוא מעניין אתכם מאד, תוכלו לצלוח את הקשיים ביתר קלות ובהצלחה מכיוון שהמוטיבציה שלכם לעשות זאת תהיה גבוהה יותר. כמו כן, כאשר עוסקים בתחום המתאים לאישיותכם ולתחומי העניין שלכם, השחיקה בעבודה יורדת באופן משמעותי, ולכן תוכלו להתמיד בתחום לאורך זמן רב יותר, אם תרצו בכך.

כמובן שיש גם צד פרקטי לעניין. תצטרכו לברר היטב ולעשות "שיעורי בית" כדי ללמוד במה כרוכה ההכשרה לתחום שבחרתם. האם אתם מודעים לאורך מסלול הלימודים וההכשרה? רבים למשל בוחרים במקצוע הפסיכולוגיה המרתק, מבלי לקחת בחשבון שמדובר במסלול הכשרה תובעני שיכול לקחת בין 9 ל-11 שנים(!), אפילו יותר מרפואה. כדאי לברר איפה ניתן ללמוד את המקצוע ומתוך האפשרויות – אילו הן האיכותיות והמתאימות לכם ביותר. כמובן שגם תנאי הקבלה צריכים להילקח בחשבון – האם תצטרכו לשפר ציוני בגרות? ללמוד שפה חדשה? לעבור שוב מבחן פסיכומטרי?

כדאי שתדעו שבתחומים מסויימים, קל יותר להתקבל לאוניברסיטה מעולה בחו"ל מאשר למוסד לימודים בינוני בארץ, ופעמים רבות זה גם משתלם יותר כלכלית. התואר שלכם מחו"ל יוכל לפתוח לכם דלתות חדשות כשתשובו לעבוד בישראל בתום לימודים בחו"ל, ולעיתים קרובות יקנה לכם הערכה מקצועית ואפשרויות תעסוקה טובות יותר משל אחרים.

בכל מקרה, לפני שאתם מחליטים סופית, אנו ממליצים לכם לבוא לפגישה בקמפוס לימודים, חשוב לציין שהשירות של קמפוס ניתן ללא תשלום.

תוכלו  לקבל את כל המידע על האפשרויות העומדות בפניכם בתחום המקצועי שבו אתם שוקלים לבחור. אל תחליטו מבלי שיהיה בידכם כל המידע – עשו החלטה מושכלת והצליחו.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש