חד פעמי לא בים שלי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/8/2019 11:34 ● מה נשמע 614
כחלק מהמהלך שמובילה העירייה והגופים הירוקים להפסקת שימוש בפלסטיק בים האדום, יוצעו לבאי פסטיבל ג'אז בים האדום, שיתקיים בשבוע הבא באילת, כוסות רב פעמיות ממותגות ● את הכוס יוכלו הבאים לרכוש ב – 10 ₪ ולזכות בהנחה על הבירה במהלך כל ימי הפסטיבל ● אם אתם שם, חפשו את עמדת הכוסות אותן יפעילו מתנדבי סביבה, בכניסה הצפונית, הדרומית ובתוך הבר המרכזי והירתמו באהבה לשמירה על הים, המדבר והסביבה
חד פעמי לא בים שלי
שותים ושומרים על איכות הסביבה. הכוס הרב פעמית.

לצד פעולות להפחתת שימוש בקשים וכלים חד פעמיים לאורך החופים פועלים הגופים השותפים, להפחית גם את השימוש בכוסות חד פעמיות. הצעד הראשון יחל כאמור בפסטיבל ג'אז בים האדום, שיתקיים בין התאריכים 25-27.8.19 בנמל אילת. הכוס הרב פעמית העשויה מפוליקרבונט תימכר ב – 10 ₪ אשר יוחזרו למשתמשים בסיום השימוש בכוס. הרוכשים יוכלו לקחת איתם את הכוס ולהשתמש בה בכל מקום אחר. בעצה אחת בין מפיקי הפסטיבל "פורום פקטור" ותאגיד התיירות העירוני, ייהנו רוכשי הכוס הרב פעמית מהנחה של 4 ₪ ממחירי הבירה זאת על מנת לעודד שימוש בכוס הרב פעמית במתחם. 
ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה מסבירים, כי מודל הכוס לשימוש חוזר מוכר לרבים מאירועים ברחבי העולם, אולם הרעיון חדש לרוב הקהל הישראלי ובפרט האילתי. המטרה העיקרית של הכוס היא צמצום צריכת הפלסטיק באירועים ומזעור כמויות פסולת הפלסטיק. הכוס לשימוש חוזר מטמיעה דפוסי התנהגות חדשים לקהל ומעוררת סביבה שיח על בעיית הפלסטיק. באי הפסטיבל יוכלו כאמור להשתמש בכוס בשלושת ימי הפסטיבל, ובתום השימוש יוכלו לקחת אותה הביתה כמזכרת או להחזיר אותה לעמדת ההחזרה בתמורה לסכום הכסף ששילם בעבורה. 

לטובת העניין רכשה העירייה באמצעות היחידה האזורית לאיכות סביבה אילת-אילות בשיתוף עמותת הסביבה "מדבר וים" אילת, 3,000 כוסות, 1,000 מכל סוג לשתייה קלה וקוקטיילים, 1,000 בתכולה של 360 מ"ל עם ידית לבירה ועוד 1,000 בתכולה של חצי ליטר עם ידית לבירה. הכוס הממותגת נושאת את המסר "חד פעמי? לא בים שלי!". ההכנסות ממכירת הכוסות תשמש בהמשך לרכישת כוסות נוספים ולתפעול מערך הסברה גם באירועים נוספים. 
המהלך לצמצום השימוש בפלסטיק אשר יגיע עד לרמה של חקיקה אותה מקדמת בימים אלה העירייה (תיקון לחוק העזר העירוני לאילת (רחצה על שפת הים), במסגרתו ייאסר שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים בחופי הים, לרבות מכירה בפלסטיק בתחומי החופים), הינו תוצר של עבודה מאומצת ושיתוף פעולה פורה המתקיים מזה חודשים בין עיריית אילת באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה, לבין הגופים הירוקים וגופים התנדבותיים הפועלים באילת, ביניהם רשות הטבע והגנים הלאומיים, החברה להגנת הטבע, התחנה למניעת זיהום ים, עמותת הסביבה  מדבר  וים  אילת, ,WeSea  מועדון הצלילה "צלילות", "נקאי אילת", שומרי המפרץ, עמותת המסעדות והברים, ריף הדולפינים, המצפה התת ימי ומועדוני צלילה נוספים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש