יהדות - פרשת ראה

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/8/2019 06:54 ● מה נשמע 615
בשבוע שעבר נרצחה הנערה רינה שנרב הי"ד. רינה ז"ל היא בת כיתתה של ביתי אחינועם באולפנת בהר"ן ושתיהן היו חברות טובות. (ברגעים אלו ממש של כתיבת הטור הבת שלי נמצאת בניחום אבלים אצל משפחת שנרב). לצערי במציאות של ימינו אין הרתעה, המחבלים עושים ככל העולה על רוחם וראש ממשלתנו ממשיך לקשקש מלמולי סרק שלא מפחידים אפילו את הג'וקים של החמאס
יהדות - פרשת ראה

 

פרשת ראה


בשבוע שעבר נרצחה הנערה רינה שנרב הי"ד. רינה ז"ל היא בת כיתתה של ביתי אחינועם באולפנת בהר"ן ושתיהן היו חברות טובות. (ברגעים אלו ממש של כתיבת הטור הבת שלי נמצאת בניחום אבלים אצל משפחת שנרב). לצערי במציאות של ימינו אין הרתעה, המחבלים עושים ככל העולה על רוחם וראש ממשלתנו ממשיך לקשקש מלמולי סרק שלא מפחידים אפילו את הג'וקים של החמאס. עד מתי נמשיך לשמוע את השטויות שביבי מדבר - על כך "שידו הארוכה של צה"ל תשיג את המחבלים בכל מקום, ואני מציע לאוייב שלא ינסו אותנו". שמישהו יעיר את ביבי מהתרדמת שלו ויצעק לו באוזן – הלו אדוני ראש הממשלה – המחבלים לא מנסים אותנו, הם רוצחים, רוצחים,  רוצחים, את ילדינו. אם עדיין לא שמת לב?
בחירות הולכות ובאות וההבטחות הריקות של ביבי שהוא ידאג לביטחון הופכות מבחירות לבחירות לבדיחות עצובות שעולות בדמים. עד מתי ?!? אבל האמת היא שביבי הוא רק הבבואה של עצמנו, כי כפי שהגדירו חז"ל את הדור שלפני בואו של המשיח: "פני הדור כפני הכלב". במקום שהאדם ינהיג את כלבו ויורה לו לאן ללכת ומה לעשות, הכלב מנהיג את האדם והאדם הטיפש רץ כמו עיוור אחרי הכלב שלו. אולי הגיע הזמן שכולנו נתעורר וניתן את מושכות ההנהגה לאנשים שיפעלו על פי הצרכים האמיתיים של העם ולא על פי מה שלוחשים להם באוזן יועצי אחיתופל, "ומוממחים" לענייני כלום. מנהיג שפועל על פי רוחה של התקשורת והבג"ץ אשר מתאמצים בכל כוחם להחריב כל חלקה טובה של קדושה ויראת שמיים במדינת ישראל. 
התורה פותחת את פרשת 'ראה' בהודעה דרמתית: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה". כלומר הקב"ה מודיע לנו: אני נותן לכם בחירה חופשית. אתם יכולים לבחור לעשות טוב או לעשות רע, אבל דעו לכם שלכל בחירה שתעשו יש תוצאות שמחייבות – אם תבחרו בטוב (שמירת התורה והמצוות), אז תקבלו את הברכה. אך אם חלילה תבחרו לא לשמוע בקול ה' אז ... אבל מכיוון שהקב"ה, בורא העולם, צופה מראשית ועד אחרית, הוא יודע שישנם אנשים רשעים ורעים אשר ינסו בכל כוחם להטעות את עם ישראל ולהטות אותם מדרך הישר. לכן מזהיר אותנו ה' בפרשתנו: עלולים לקום לכם נביאי שקר אשר יתכן שיצליחו להרשים אתכם בכל מיני טריקים ושטיקים. לפני אלפי שנים עבדו על אנשים באמצעות "קסמים". כיום ישתמשו בתארים כמו ד"ר, פרופסור, אלוף במיל', קריין, שחקן, עיתונאי, סלב או סופר מצליח. המשותף לשרלטנים הקדמונים והחדשים הוא הרצון העז לקבוע להמוני העם מה לחשוב וכיצד להתנהג. התנהגות בהמית ככל הגויים, בלי שבת ובלי צניעות, בלי כשרות ובלי קדושת טהרת המשפחה. לחיות חיי הפקרות ופריצות. ה' מזהיר אותנו: "לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל חולם החלום ההוא". זה הכל ניסיון עבורכם לראות אם אתם נשארים דבקים בה' למרות דבריו, מעשיו, ויכולותיו המטעות של אותו "הנביא". גם כיום ישנם "נביאים" חדשים אשר מקדשים מלחמה נגד ה' ונגד תורתו. כל אותם נביאים "חכמים" הסבירו לנו לפני 14 שנים מדוע הגירוש מגוש קטיף הוא הצעד המדהים אשר יביא לנו רגיעה והתנתקות מעזה, הם גם הסבירו לנו לפני 26 שנים מדוע הסכמי אוסלו הארורים יביאו לשלום עולמי ולמזרח תיכון חדש. ולמרות שהמציאות המדממת טפחה על פניהם (ופנינו), הם ממשיכים להחזיק ברישעם. אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה בנחמת הנביא ישעיה אשר נקרא בהפטרת השבת " ...ואנוכי בראתי משחית לחבל. כל כלי יוצר עליך לא יצלח ..." . הלוואי שנשמע רק בשורת טובות, תמיד.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש