היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/8/2019 09:29 ● ערב ערב 2930
כל אירועי התרבות לתאריכים 29.8-4.9
היכל התרבות

 

חגיגה של ג'אז קייצי - פסטיבל הג'אז ה- 33

 

צילום אלברשטיין וסיגלה: סימונה סולומון שאואט

צילום דג'יברי: יוד צילומים - יהודה בן יתח

איזה שבוע נפלא היה זה עת התארח פסטיבל ג'אז קיץ ה- 33 במספר במחוזותינו, שלושה ימים של טירוף חושים, הופעות באולמות המתחם, תחרות סקסופונים, כיתות אמן, הרכבים של צעירים מוכשרים במתחם הפסטיבל, ג'אמים בפאב ה'מאנקיס' ובהם מפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד פעמיים בין אמני הפסטיבל לבין הכוכבים הצעירים של הג'אז הישראלי, אוכל טעים, יין ובירות טובים, מאות אורחים ואווירה שאין כמותה ועוד ועוד שקצרה היריעה מלהכיל. התוכנית השנה כללה מספר מופעים באמת מרגשים כמו זו של חווה אלברשטיין ושלומי שבן - דואו בין קול (חוה) ופסנתר (שלומי) שנע על מנעד שבין רסיטל לבין מופע עם אופי תיאטרלי/קברטי, רובו ככולו בנוי על קלאסיקות לצד חומרים פחות מוכרים מהרפרטואר של חווה ואפילו כאלה שתמיד חלמה לבצע ולא הקליטה ושירים שהקליטה ומעולם לא ביצעה על הבמה. מופע נוסף שנגע ברבים היה מופעו של - Diego El Cigala – Lágrimas Negras Duo, הרומנטיקן ממדריד שהגדיר את הפלמנקו מחדש. סיגלה הגיע לפסטיבל עם הופעת הדואו המבוקשת בכל העולם ומזוהה עם האלבום המפורסם. היא הביאה אל הבמה את פראיותו הצוענית-ספרדית והכובשת של סיגלה המשתלבת ברגישות ועוצמתיות עם נגינת הפסנתר הקובנית המלווה אותו. כך נחשפנו לספקטרום של רגשות וחוויות בין נופיה הרומנטיים של מוזיקת הפלמנקו ומפגשיה המלהיבים עם עולמות הטנגו, הסלסה, הבולרו, הרומבה ושאר מחוזותיה של המוזיקה הלטינית. הקשר שנוצר בין הקהל לסיגלה במהלך המופע היה מדהים. עוד מופע שכבש את ליבי היה לא אחר מאשר של המשולש הנצחי Ron Carter, Al Foster, Eli Degibri. היה זה ערב חד-פעמי על הבמה של נמל אילת בו התמזגו כוחם הביצועי, היצירתי והרוחני של קרטר – הבסיסט המוקלט בהיסטוריה, פוסטר – שתואר בספרו של מיילס דיוויס כ"כל מה שאי פעם חיפש במתופף" ודג'יברי – אחד ממוזיקאי הג'אז פורצי הדרך של דורנו ומנהלו האמנותי של פסטיבל הג'אז אילת ב-8 שנותיו האחרונות שניגן על סקסופונים. המופע כלל אסופת קומפוזיציות וסטנדרטים מן המגוון העשיר שכתבו שלושת המוזיקאים, ביניהן גם יצירות אשר נכתבו לאלבומם המשותף Israeli Song, לצד סטנדרטים מוכרים אחרים. מופע שבהחלט השאיר בי חותם עמוק. היה מדהים כמו תמיד, מצפים בשקיקה לשנה הבאה.

צילום חווה וסיגלה: סימונה סולומון שאואט, צילום דג'יברי: יוד צילומים – יהודה בן יתח


 

פסטיבל Life In Color

 

מסיבת הצבע הגדולה בעולם חוזרת לישראל

אחד מאירועי הדגל של המוזיקה האלקטרונית בארץ, שהיה להצלחה מסחררת באיביזה, במקסיקו ובארצות הברית, לחגיגות 13 להיווסדות הפסטיבל - הפקת ענק בעיר הנופש המובילה בישראל - אילת.

על 2 במות ייחודיות יופיעו חלק מהכוכבים הכי גדולים בתעשיית ה-EDM העולמית בעוד שבאחרת תוביל סצינת הטכנו ותנחית כמה מהשמות החמים ביותר שלה היישר לבמת הקונספט הייחודית שתוכננה עבור האירוע.

יום חמישי,29/08/2019, 22:00, חוף דרומי. לפרטים: https://lifeincolor.co.il/.


 

התימניאדה ה- 33 יוצאת לדרך - פסטיבל ים סוף

 

כבר 33 שנים נחגג הפסטיבל שכל השנה כולם מחכים לו, עם מיטב אמני הזמר הים תיכוני והתימני, שלושה ימים אינטנסיביים של הופעות, אירועים, בילויים ואטרקציות מסביב לשעון.

בעבר הפסטיבל ריכז בעיקר את משפחות יוצאי תימן מכל קצוות הארץ, כיום כל בני העדות רוצים להגיע ולהשתתף בבילוי ייחודי מטריף זה.

מומלץ להזדרז ולהירשם מספר המקומות מוגבל!!!

הפסטיבל יחל ביום חמישי, 29.8.19, בשעה 21:00. לפרטים: 03-9017555. פרטים בדף הפייסבוק – התימניאדה באילת.


 

מועדון הסרט הטוב - החיוך האטרוסקי

 

רורי מק'ניל הוא סקוטי מחוספס הנאלץ לעזוב את ביתו ולנסוע לטיפול רפואי בסן פרנסיסקו. הוא עובר לגור עם בנו אותו לא ראה שנים ועם כלתו המכורה לעבודה ומתעב כל רגע. להפתעתו, כשהוא חושב שלחיים כבר אין יותר מה להציע, משתנה כל עולמו דרך הקשר עם נכדו הפעוט.

יום שלישי, 3.9.19, ב- 19:15, תיאטראות אילת.

 


 

אירועי המתנסים

 


 

  • פואטרי סלאם

 

Photo by Hannah Olinger on Unsplash

סדנת כתיבה וביצוע מבית 'פואטרי סלאם' ישראל לגילאי כיתות ז'-י"ב

חשיפה לז'אנר השירה המדוברת והתנסות במלאכת הכתיבה על ידי תרגילי כתיבה קצרים וארוכים, במפגש ובין המפגשים. לימוד זיהוי, מציאת רעיונות לכתיבה וסילוק של מה שעוצר מלכתוב. עבודה על דיוק בהגשה ובביצוע ולמידה מהמשוב בקבוצה.

סדרה של 4 מפגשים, שעתיים כל מפגש, מדי יום א' בתאריכים: 8.9, 15.9, 22.9, במפגש החמישי 26.9 - מופע סיום.

כניסה: 100 ₪ לכל הסדרה.

יום א', א' אלול, 1.9.19 בשעה 17:00 בספריה העירונית.


 

  • הפנינג פתיחת שנה לילדים: תיאטרון הקרון מציג "על שלוש פנדות וזהבה אחת"

 

צילום: דור קדמי

עיבוד מפתיע וססגוני לאגדה הקלאסית 'זהבה ושלושת הדובים' לגילאי 4 עד כיתה ב'.

חגיגה ברחבת המתנ"ס - קרקס באהבה: אקרובטיקה, להטוטנות, חד אופן ואש, מופע לכל המשפחה. התנסות והכרות עם מדריכי החוגים, סדנאות יצירה והפעלות מדליקות.

הכניסה חופשית (יש לקחת כרטיסים להצגה מראש, במזכירות מתנ"ס 'בית רובין').

יום א', א' אלול, 1.9.19 בשעה 17:00 במתנ"ס 'בית רובין'.


 

  • שיטת ימימה

 

צילום: אתר הבית

מפגש חשיפה בהנחיית: מירי שפירא

שיטת ימימה עוסקת בחשיבה הכרתית, שינוי תודעתי בשילוב של כלים מעשיים ליצירת שקט פנימי, יציבות ושמחה. משפיעה בחיי היום יום בהתנהלות מול הסובבים אותנו.

הכניסה חופשית

יום ב', ב' אלול, 2.9.19 בשעה 20:00 במתנ"ס 'שחמון'.


 

  • הצגת ילדים: תיאטרון 'תות' מציג- "איילת מטיילת"

 

צילום: מתוך אתר התיאטרון

הילדה איילת יוצאת לטייל בארץ ישראל

הצגה משולבת בתפאורה ססגונית, מוסיקה, בובות והפעלה.

לגילאי 3 ומעלה.

כניסה: 20 ₪, מלווה מחויב בכרטיס.

יום ג', ג' אלול, 3.9.19 בשעה 17:00 בספריה העירונית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש